wat de taliban met mensen doet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-01 15:33

Hier zouden jullie eens moeten kijken, dan krijg je een aardig beeld wat mensen in afghanistan moeten ondergaan, hoe erg ze onderdrukt worden.
http://rawa.false.net/index.html

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 16:09

Eer was zondagavond een prachtige documentaire op National Geographic, heeft iemand die gezien? Wat een ellende daar, 750.000 mensen gevlucht en dakloos door de taliban, zonder eten, zonder hygiene, slapend onder 'tenten' van plastic en stokken...vre-se-lijk!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 16:12

En bij reportage (SBS6) was een documentaire van een Engelse journaliste met een Afghaanse vader die geheime opnames heeft gemaakt en gebruik maakte van het geheime netwerk van de RAWA. Heftig...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-01 16:37

dat had ik ook wel eens willen zien! Jammer dat ik dat gemist heb. Die mensen hebben wel een hoop spanning hoor! en Rawa doet goed werk en lopen veel risico.

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 20:38

ik heb die foto's gezien........echt heel erg! Boos! Frusty

Liefs layla d

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 10:06

Hoi Malle Babbe, het gaat niet om de vergelijking, je kan verdriet nauwelijks vergelijken. Maar 750.000 vluchtelingen in erbarmelijke condities, da's ook niet jofel he. Executies op sportvelden, geen medische hulp voor vrouwen...Deze vluchtelingen zijn van alle Afghanen nog het meest rustig. Als de Taliban wordt verslagen kunnen zij misschien wel terugkeren naar huis...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 10:56

Malle Babbe, er was anders nooit een haan die naar de ellende van de afghanen kraaide hoor! Het gaat nu even niet om het WTC. Er had al veel eerder ingegrepen moeten worden in Afghanistan, maar dat doen ze nu alleen omdat Amerika aangevallen is. Eigen hachje, dat is wat telt, kennelijk.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 21:00

Ja, als de Taliban geen terroristen beschermde, dan had niemand iets aan de situatie gedaan. Kijk maar naar Ruanda. De hoetoes en de toetoes hebben elkaar daar even netjes afgemaakt (1 miljoen doden in twee weken of zo?). Dat was wel een soort van Wereldnieuws, maar toch was het allemaal van "weinig belang".

Als we alle dictaturen willen opruimen, dan zijn we nog heel lang bezig. Mensenrechtenorganisaties draaien nog steeds overuren, en heus niet alleen over Afghanistan.

De vraag is altijd wat er haalbaar is. Amerika heeft al veel te veel "verantwoordelijkheden", daarom zitten ze nu in deze zooi. Als het westen overal politieagent gaat spelen om iedere diktatuur maar op te laten houden, dan zitten we over 100 jaar nog in een dikke wereldoorlog. Dat gaat gewoon niet. Zelfs Amerika is niet zo'n grote wereldmacht.

Of alle bommen ook maar enig resultaat hebben, moet nog blijken...

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 19:55

Citaat:
Op 2001-10-09 16:09, schreef Gail:
Eer was zondagavond een prachtige documentaire op National Geographic, heeft iemand die gezien? Wat een ellende daar, 750.000 mensen gevlucht en dakloos door de taliban, zonder eten, zonder hygiene, slapend onder 'tenten' van plastic en stokken...vre-se-lijk!


Ging dat over die 2 Britse reporters die daar waren? Zoniet, dan was het een andere.
Vreselijk; een vrouw was bevallen tijdens het vluchten van een 2-ling waarvoor ze niks te eten had. De jongetjes lagen gewoon te sterven, hadden allemaal zwarte plekken in hun gezichtjes. Een 16-jarige verzetssoldaat overleed ter plekke want die was niet meer te redden. Een ander was op een mijn gestapt en daar werd ff een close-up gemaakt van de voet -die er niet meer was. Echt afschuwelijk.
Ik begrijp gewoon niet wat mensen elkaar aan kunnen doen. Dat geldt ook voor de bombardementen die op dit moment worden uitgevoerd. Wat voor zin heeft het??? Dit is toch van de gekke, het enige journaal wat ik nog kan kijken is het jeugdjournaal, van het grote-mensen-journaal raak ik echt overstuur.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-01 09:41

Yep, eigenlijk zitten mensen vol rottigheid. Ik heb van dieren ook een veel hogere pet op dan voor mensen. Een goed doel voor mensen steun ik dan ook niet meer, dat verdienen ze niet. Dieren steun ik wel.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 13:41

Nou, zover ga ik nog niet, maar in principe vind ik dieren wel veeel gaver ja!!!