Willen jullie eens met me meedenken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Willen jullie eens met me meedenken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 18:58

Zoals jullie weten heb ik van mijn wethouder en zijn vriendin een heel gaaf cadeau gehad. En wel twee kaartjes voor het concert Muse. Wat jullie niet weten is dat ik een paar maanden geleden bijna ontslagen ben zonder gegronde reden en mijn wethouder en ons team rotsvast achter mij gingen staan en ik zo in ieder geval nog tot 1 juli 2004 kan blijven en dan weer opnieuw beoordeeld word.

Nu wil ik graag iets terugdoen. Al een paar keer hebben ze mij gevraagd of ze onze paarden eens mochten zien. En wellicht erop zitten. Nou dat is op zich geen probleem. Maar eigenlijk zou ik ze zo graag iets meer willen geven. Ik dacht aan een mooie buitenrit ergens op de Veluwe of een ander mooi stekkie. Maar, ik kom dan in ieder geval 2 paarden tekort.

Nu denk ik aan twee dingen. Of iets voor hen tweeen samen met ons dus een rit met z'n vieren. Of iets met ons team. Dus met z'n zessen. Van hen twee weet ik dat ze kunnen rijden zij het niet op het hoogste niveau. Van de rest weet ik dat er 1 in ieder geval kan rijden.

Kunnen julie eens met me meedenken. Hoe kan ik dit regelen? Hoe zou ik evt. aan 2 extra paarden kunnen komen of als het kan 4. De paarden moeten dan wel goed betrouwbaar zijn. Evert heeft zijn ruiterbewijs en ikzelf ben ook voorzien van de nodige ervaring natuurlijk.

Ik zou het zo geweldig vinden ze iets terug te kunnen geven. Tenslotte heb ik vandaag de kaartjes in handen gehad en 50 euro voo rje verjaardag is nou niet bepaald niets.

Ik hoor graag jullie ideeen.

Dank jullie wel alvast.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:04

Jee wat moeilijk...

Inderdaad is een buitenrit leuk als ze dit heel graag willen.
Misschien kun je bij een manege in de omgeving informeren voor paarden?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:05

Op de Veluwe Ranch kan je vast wel een 'exclusieve' (dus zonder vreemden erbij) buitenrit maken, denk ik. Ze hebben daar fijne paarden vind ik, het is een prima bedrijf. Is dat iets?

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:07

Dit is wel een heel leuk plan! Misschien zou je de paarden die je tekort komt bij een manege kunnen huren? Waarschijnlijk krijg je er dan wel begeleiding bij en ik weet niet of dat wel zo leuk is.
Of je met zijn vieren of met zijn zessen weggaat is helemaal jouw beslissing, maar ik denk dat het met zijn zessen ook heel leuk is! Zij zijn ook achter jou blijven staan(wat denk ik niet echt een reden is, jij zou dit ook voor hun doen? Ik kan het een beetje moeilijk beoordelen, want ik ken de situatie niet..) Maargoed, misschien ken je wel iemand in de buurt waar je gaat rijden van bokt, van wie je de paarden mag lenen?
Succes!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:08

ArwenLune schreef:
Op de Veluwe Ranch kan je vast wel een 'exclusieve' (dus zonder vreemden erbij) buitenrit maken, denk ik. Ze hebben daar fijne paarden vind ik, het is een prima bedrijf. Is dat iets?


Moet ze wel snel zijn, ze gaan in December sluiten of gewoon als alle paarden zijn verkocht.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 20:25

Kais schreef:
Moet ze wel snel zijn, ze gaan in December sluiten of gewoon als alle paarden zijn verkocht.


Echt waar? Heb ik weer helemaal gemist Boos! Draait het niet goed meer of is er een andere reden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 20:33

Sja.... als je ergens paarden wilt huren, willen ze begeleiding mee hebben. En kan je wel paarden huren voor zo'n kleine groep?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 20:35

Tja, je zou ook kunnen gaan rijden met de groep die kan rijden. En misschien de rest met een karretje/huifkar mee?

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 20:46

Paarden voor zo'n kleine groep huren moet geen probleem zijn. Er zijn nog zat maneges die dit doen.
En het idee over de bokkers uit die buurt. Er zullen toch wel bokkers zitten daar die hun paardjes voor zo'n doel willen uitlenen? Het is dat ik geen eigen paardjes heb en alleen de beschikking heb over 2 ezels, die in Venlo staan, anders had je die van mij best mogen lenen Tong uitsteken

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132037
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 20:56

Het eerste wat mij te binnen schoot was ook de Veluwe Ranch, maar nu ik de berichten hierboven lees weet ik niet of dat nog kan.
Er zijn daar in de buurt vast nog wel meer maneges waar je een paard kunt huren voor een mooie bosrit.
Of een huifkar huren, dat is ook leuk hoor !
Picnickmand mee, en rijden maar !

Nog even over je vraag over wie nu mee te nemen:
Persoonlijk zou ik voor het hele team gaan.
Als het nu een heel groot team zou zijn dan wordt het lastig, maar 4 of 6 personen maakt op zich weinig uit.
Door ook de andere teamleden mee te vragen laat je duidelijk merken dat je het erg waardeert dat ze zo vierkant achter je staan.
Als je alleen je "baas" mee vraagt dan zouden de anderen dit kunnen zien als een teken dat je hem meer waardeert dan je andere collega's, en dat wil je waarschijnlijk niet.
Samen uit, samen thuis ?

In elk geval heel veel plezier !

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 21:08

Wat dacht je van een menrit dan? Misschien kan Onder de Kastanje in Kootwijkerbroek twee aanspanningen met koetsiers verhuren?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 08:17

Oscar, daar heb je gelijk in. Zou ik ook het liefst doen. Volgens mij moeten er toch wel vier paarden te verzamelen zijn.

Een menrit is wel leuk maar ik weet dat zij voornamelijk het liefst echt op het paard zitten. Daar wil ik dan bij voorkeur ook voor gaan.

Blijven jullie met me meedenken?

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 09:21

Maneges zat denk ik op de Veluwe, maar maak er verder naast het rijden ook wat speciaals van. Ik weet niet precies op welke termijn je zit te denken maar misschien kun je een mooie picknick rit organiseren. Dus dat je ergens midden op de hei gaat lunchen tijdens de rit ofzo?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 10:03

Zoiets zat ik ook aan te denken een picknick. Maar die maneges. Tja, wie verhuren er paarden. Ik woon niet op de veluwe.

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 10:07

Een huifkartocht bij de Kronkel op de Veluwe.
Mag je zelf mennen als je ervaring met paarden hebt dus dan zit je ook niet met een koetsier ofzo. Ik heb het zelf gedaan en vond het erg geslaagd.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 11:26

Misschien zijn er bokkers zo vriendelijk hun paard te lenen Lachen
Als ik in de buurt had gestaan had het wel gemogen, mits ze kunnen rijden Knipoog Guus is buiten nog wel eens enthousiast en bokt een leek makkelijk van zijn rug af Haha!

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:31

Als je op korte termijn, dus deze winter, nog iets wil regelen zou ik geen huifkartocht gaan maken. Dat is dan veel te koud, je zit stil in zo'n ding een beetje te vernikkelen.