Eraan beginnen of niet ?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Eraan beginnen of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 10:50

Ik las gisteren een verhaal over kitten, een kitten met een handicap.

Zijn moeder is opgevangen wegens verwaarlozing, de kittens kwamen er goed vanaf, afgezien van die ene dus.

Die heeft last van een afgeplatte bortskas en hartgruis.. nu is dit diertje dus op zoek naar een nieuw huisje...

ik wil hem deze graag bieden, maar wat vinden jullie ? moeten we eraar beginnen of niet ?

XXX

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond


Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 11:36

De kitten kan niet in een drukke omgeving, maar dat is geen probleem, bij ons thuis is het helemaaal niet druk (2 mensen en 1 andere kat in totaal)

Het katje kan opzich best een normaal leven leiden, alleen ze kunnen niet voorspellen wat de toekomst brengt, ik heb foto's gezien van het katje en je zou niet zeggen dat er iets mee is

-zodra ik toestemming heb zal ik ook de foto plaatsen-

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 14:30

ALS er operaties komen, zullen die indd. veel geld kosten, maar dat moet opzich niet zo een probleem zijn, zoiets heb je toch voor een dier over ?

Ik zie eigelijk verder niet zoveel nadelen .. afgezien van de genen die al genoemd zijn, en toch twijfel ik .... toch nog maar even goed over nadenken Schijnheilig

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 16:15

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties,

argumenten voor/tegen zijn natuurlijk nog steeds allemaal welkom.

Ik ga vanavond nog eens goed overleggen en miss. ga ik morgen wel even bij de DA langs voor advies.

Gr, OK dan!

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 16:32

Dat het katje anders is als anderen maakt me niets uit, het gene waar ik me eigelijk het meeste zorgen over maak is de pijn die het katje heeft, maar ja, als ik hem niet neem, en hij vind geen huisje, is de kans groot dat hij wordt ingeslapen.

Waar ik ook nog aan zat te denken, het is een katertje, maar een diertje met hartgruis kan toch niet onder narcose o.i.d ? dus dan zou castreren onmogelijk zijn ? Bloos! Weet iemand hier meer over misscien ?

Alvast bedankt, als niemand hier iets weet informeer ik zowiezo daarover bij de DA.

Tips etc. zijn altijd welkom.

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 16:33

Richtje schreef:
Super als je het een beestje een thuis wil bieden.
Ze zullen waarschijnlijk niet gemakkelijk een huis vinden voor het beestje

Denk er idd wel goed overna, want kosten voor evt. operaties zullen niet gering zijn, je moet het natuurlijk ook op kunnen brengen. Daarbij zal het ook emotioneel niet makkelijk zijn mocht het katje er idd last van krijgen.

Maar goed, ik denk dat ik (mocht ik zeker weten evt. kosten op te kunnen brengen) het beestje ook in huis had genomen.


Daar heb je helemaal gelijk in, het zal emotioneel zeker moeilijk zijn ALS hij er last van krijgt, maar, er is niet gezegd dat hij er last van krijgt, laten we er maar niet vanuit gaan dat hij er geen last van krijgt, maar die kans is er wel Knipoog

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 16:39

JoyLady schreef:
Het zal vast veel tijd (en geld!) kosten om het diertje een goed tehuis te bieden. Heeft het katje veel pijn? Dan vind ik dat hij beter af is, als hij niet meer leeft... ookal klinkt dat erg hard Verdrietig een leven vol pijn is voor het diertje natuurlijk niks! Als hij een goede kans heeft om erbovenop te komen, wie weerhoud je er dan van om hem niet te nemen??
Veel sterkte met je keuze, en succes!


Ik ben het helemaal met je eens, maar als ik goed ben geinformeerd heeft hij nergens last van, qua pijn.
Het zal inderdaad veel tijd en geld kosten, maar dat heb ik er voor over.

Ik zal me nog eens laten adviseren door de DA en er goed over nadenken. Bedankt voor je advies.

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 16:40

mango schreef:
nee casteren kunnen ze toch onder plaatselijke verdoving doen..?? net als bij paarden dus alleen een kallemeringsmiddel etc etc...???
en het mag pas met 9 a 10 maanden mischien heeft hij die ruis dan niet meer heel katten groeien erover heen



Bloos! wist ik niet ! dankje ! (mijn eigen poes is nl. onder gehele narcose gesterilliseerd). Toch weer een voordeel Schijnheilig

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dominique_96 en 39 bezoekers