De kat is terug en het is een nachtmerrie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 12:04

Van de zomer heeft mijn jongste katje een dubbele bekken fractuur opgelopen.

Hij moest 10 weken op rust in een box of bench.

Ik had er het ook behoorlijk moeilijk mee, wachten op zijn eerste plasje, wachten op zijn eerste ontlasting, kijken of hij goed drinkt en eet en dan idd de onrust, ik sliep ook naast hem op de bank om hem goed in de gaten te kunnen houden.

Ik had hem in een afgezet hoekje in de kamer de eerste nacht waar hij erg onrustig was en eruit wilde.
De volgende dag heb ik een rol kippengaas gehaald en hebben we een hokje voor hem getimmerd waarbij hij perfect overzicht over alles had in de woonkamer, daar was hij duidelijk een stuk tevredener mee, hij voelde zich gewoon afgezonderd en alleen en nu kon hij lekker rondkijken vanuit zijn eigen hokje.

Het is heel naar, ik ben heel erg overbezorgd geweest en had het erg moeilijk in het begin ermee.
Gelukkig vielen bij ons de kosten mee, 125 euro geloof ik en dan ook nog midden in de nacht in het weekend, maar er hoefde enkel rontgen foto's gemaakt te worden en vervolgens met rust te genezen.

Ik denk dat het toch beter is als je hem naar huis haalt, daar is hij lekker thuis en een dier geneest dan meestal sneller.

Zorg voor een dergelijk hokje, dat hij lekker veel kan zien en centraal in de kamer.
Als kattenbak gebruikte ik een dienblad zodat hij er zo op kon schuiven, een klein instapje was al teveel voor hem (ik had eerst een wasteiltje met een stuk eruit geknipt).

Dat hok kun je prima schoonmaken dan, ik had genoeg beddengoed, handdoeken e.d. voor hem klaargelegd zodat het zeer regelmatig verschoont kon worden (minimaal elke dag).

Voor jezelf, het is niet erg om verdriet erover te hebben, om overbezorgd te zijn, en je kunt hem gerust eventjes alleen laten.
Ik wilde ook geen minuut van de zijde van mijn katje wijken maar ben de eerste week er toch eventjes uitgeweest gelukkig ondanks dat ik daar veel moeite mee had, was te bezorgd.
Alleen ikzelf zit gewoon thuis dus hoefde niet elke dag te werk met dat gevoel.
En voor mezelf had ik een dagboekje online gamaakt van de eerste dagen, beetje van me afschrijven en bekenden konden daarmee op de hoogte blijven.

Heel veel sterkte gewenst!
En hopelijk komt jou mooie rode kater er net zo bovenop als die kleine zwarte donder van mij.

Overigens mijn katje was praktisch al genezen na 3 weken, het is goed genezen en gewoon ongelovelijk snel.
In mijn zoektocht op internet naar vergelijkbare zaken kwam ik er al achter dat katten gewoon heel snel kunnen genezen en hoe erg het ook lijkt, in 9 van de 10 gevallen komt het gewoon helemaal weer op zijn pootjes terecht.
Wij vergelijken het met ons eigen lichaam of helingsproces, maar katten zijn wat stugger zeg maar Knipoog

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')



Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 12:16

Nog even toevoeging op mijn vorige reply:

Dat was niet de eerste keer dat mijn katje brokken maakte; in 2001 was hij 3 maanden foetsie en kreeg ik hem thuis afgeleverd met een hele slechte okselwond, zijn vlooienbandje was in die tijd onder zijn pootje terecht gekomen en ingegroeit.
Dat was een hele lelijke wond geworden waarbij de dierenarts weinig optimistisch was.
Hij werd eraan geopereerd en de kans op genezing was heel laag.
Maar ook hier weer toonde hij dat katten heel stug zijn, het is perfect genezen en het is nu nauwelijks nog zichtbaar (alleen de haartjes missen een beetje op die plek).


Nogmaals veel sterkte! Ik hoop dat je wat aan mijn replies hebt qua 'vergelijkbaar' materiaal/genezingsproces.

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, Joelle1996, lastig, rider, Tieneke, Wispeltuur en 117 bezoekers