Steek in mijn hart

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Steek in mijn hart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-03 20:01

Een steek in mijn hart

Elke keer als ik zie hoe ze jouw behandelen, krijg ik een steek in mijn hart.
Je bent hun slaaf niet! Alles mag je doen, en als het niet goed is, dan is het maar jammer van jouw tijd. Elke dag kom je smeriger de straat op, nooit geven ze geld.
Hoe kan je zo leven?
Elke keer als ik zie dat ze je weer als slaaf zien, krijg ik een steek in mijn hart. Zijn dat mensen? Nee, het zijn monsters. Wegkomen kan je niet, is dit de rest van jouw leven?
Elke dag ga je weer een paar jaar ouder weg, lachen kan je wel. Je doet het alsof het niet geeft, als ik het je vraag, zeg je, het is mijn lot. Je lacht, en het kan je niet schelen dat je er geen geld voor krijgt. Als ik ja daarnaar vraag, zeg je; ach, wat heb ik aan geld? Het zijn maar briefjes, wat moet ik d'r mee?
Elke keer als ik zie hoe ze doen tegen je, krijg ik een steek in mijn hart. Vinden ze dat normaal?
Jij bent ook een mens! Jij lijkt er geen problemen mee te hebben, ik leef toch gelukkig zeg je tegen me. Op straat, in kleren die eens in het jaar vervangen worden. Met oude, bijna doorgesleten sandalen loop je door de straten. Met een glimlach op je gezicht, ze kunnen je vernederen, alles afnemen, maar een ding kunnen ze niet. En dat is die glimlach van jouw gezicht af halen. Nee, die is magisch, eens en voor altijd zit die daar.

Elke keer als ik zie hoe ze met je omgaan, krijg ik een steek in mijn hart. Maar het kan je niks schelen, het is je lot zeg je. Je bent sterk, en weet je wat je zo sterk maakt? Die onafneembare glimlach. Als ik je vraag wat je ervan vind dat ze je eigenlijk bestelen, zeg je, mij kunnen ze niet bestelen. Ik heb niks, alles wat ik wil, is een glimlach, en een bolletje om m'n maag te vullen. Ik wil gelukkig zijn, ik hoef daarvoor geen huis te hebben, daarvoor hoef ik geen geld te hebben, in tegendeel. Geld maakt me alleen ongelukkig.

Elke keer als ik je zie, krijg ik een steek in mijn hart. Kon ik je maar wat geven denk ik dan. Jij zegt: Geef me niks, daar wordt ik alleen maar ongelukkig van.

Trots op mijn held Voltrack, 125 km!!
Wie ben ik
Keep up to date!



Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-03 06:56

Ja, zelf geschreven. Gelukkig niet echt overkomen! Ik had gister gewoon inspiratie, dus ik dacht, ik geef de bokkers een verhaal.
Tja, en toen schreef ik dit op, het begon met de naam en toen heb ik dat verhaal erbij geschreven.
Ja, geld maakt niet gelukkig!

Trots op mijn held Voltrack, 125 km!!
Wie ben ik
Keep up to date!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmberG, AmyJamess, BelgenGek, BLEXBot, bora, Dee_Es, Fee_, Googlebot, Kidde, laura_estee, linoleum, m0niekkkie, Malissaa1, redbutton, TheNovelist, Witje2, YandexBot en 58 bezoekers