Verstandskiezen trekken in bovenkaak???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Verstandskiezen trekken in bovenkaak???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 10:18

Ik ben net bij de tandarts geweest en deze heeft even leuk verzonnen dat ik over een paar weken allebei m'n verstandskiezen in m'n bovenkaak moet laten trekken. Scheve mond

Nu wist ik dit al heel lang, maar ik had de hoop dit bij de kaakchirurg te doen en volledig K.O. te mogen Haha! Maar hij gaat het zelf doen en zeg dat het absoluut niets voorsteld. Volgens hem zijn de onderkiezen berucht, maar de bovenkiezen zo klaar, even de prikjes en huppekee! Niets om me zorgen over te maken.

Ik vind de TA niet eng, maar met naalden erbij ren ik het liefst naar Timboektoe *LOL* Die lijken mij zoooooooo'n pijn doen Nagelbijten / Gniffelen

Wie heeft hier ook ervaring mee? En kan mij vertellen of hij wel/niet uit z'n nek kletst dat het meevalt? Anders ga ik niet meer terug Haha!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 10:26

Ik heb vorig jaar al mijn verstandskiezen laten trekken. Het is mij heel erg meegevallen!!! Ik lag daar en opeens hield de kaakchirurg op, dus ik vroeg aan hem wat ie ging "wachten tot de verdoving gaat werken" bleek dat de spuiten er al in zaten.

Iig heel veel succes en het valt echt wel mee hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 10:30

Bij mij is het ook in de bovenkaak gebeurd. Jaartje of vier geleden nu, en sinds een paar maanden is het gaatje in m'n kaak dichtgegroeid. Daarvoor zat er zo'n kuiltje waar ik per se met m'n tong in moest meerdere malen per dag. Heel irritant.
Voordeel van de bovenkaak is dat er doorgaans niet gehecht hoeft te worden na het trekken, en dat je veel minder risico loopt dat ze door een zenuwbaan moeten snijden zoals in de onderkaak wel eens het geval is (met mogelijk gevolg gevoelloze plekjes in je onderlip).
Bovenkaak is volgens mij een veel kleinere ingreep.
Die spuitjes vielen trouwens wel mee hoor, niet erger dan een gewone verdoving bij de tandarts.

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 10:31

Allebei mijn boven verstandskiezen zijn door mijn eigen tandarts getrokken. (ik sch**t namelijk in m'n broek voor tandartsen en kaakchirurgen)

Het is me echt zo meegevallen. Oke die eerste verdoving is wel een beetje vervelend. Maar hij is er zo uit, watje ertegenaan half uurtje laten zitten en klaar is kees. Bij mij hoefde het ook niet gehecht te worden. De volgende dag kon ik gewoon weer harde dingen eten. Dezelfde avond al brood e.d.

Ik was ook doodsbang. Maar het valt echt reuze mee. In je onderkaak schijnen ze veel vaster te zitten, maar die zitten er bij mij nog.

Heel veel succes OK dan!

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 10:36

Bovenkaak was bij mij idd een stuk minder pijnlijk dan mn onderkaak!

Bovenkaak wordt ook niet gehecht Knipoog

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 10:36

Hij heeft niet uit zijn nek gekletst hoor... iig volgens mijn ervaring niet, was echt een eitje, ik snapte achteraf niet waarom ik me zo druk had gemaakt.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 10:36

Ik moest ze eigenlijk ook 2 jaar terug al laten trekken, heb toen gezegd dat ik er geen last van heb en dat ik het nog even aankijk. Nu zijn ze alle 4 helemaal eruit en heb ik er geen last van Lachen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 10:39

Boven is het eitje!
Onder viel me trouwens ook alles mee, zeker na alle gruwelverhalen gehoort te hebben die de ronde doen...

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 10:41

18 november moet de laatste uit mijn onderkaak getrokken worden, die
is nog niet eens helemaal door Huilen

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 10:57

Ik heb in maart ook mijn bovenste twee verstandskiezen laten trekken door de tandarts, en ik heb echt nergens last van gehad. Ze waren eruit voor ik het door had. Ook de verdoving viel heel erg mee, dus ik zou me als ik jou was geen zorgen maken. Dat de tandarts ze zelf trekt is vaak al een indicatie dat er geen problemen verwacht worden, want anders was je wel doorgestuurd naar de kaakchirurg. Succes ermee! OK dan! Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:17

Sjuimpje schreef:
Boven is het eitje!
Onder viel me trouwens ook alles mee, zeker na alle gruwelverhalen gehoort te hebben die de ronde doen...


Ik was ook gezegend met 4 verstandskiezen; eerst de linkerkant getrokken en een paar weken later de rechterkant. De tweede keer met weinig verdoving en ik vond het heeeeeeel erg meevallen. Idd je hoort allemaal van die horror-stories! Tuurlijk ligt bij de één de pijngrens iets hoger/lager dan bij de ander, maar verschrikkelijk is het niet hoor.

Overigens was ik bij de kaakchirurg en niet bij mijn eigen tandarts destijds in Amsterdam.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:23

Bovenkaak is inderdaad een eitje!
Ik heb met onder geen ervaring....

De verdoving bij de tandarts vind ik niet erg en ik ben wel behoorlijk "bang" voor de tandarts!
Op een of andere manier heb ik altijd het geluk gehad dat ik tandartsen heb die goed kunnen spuiten! Zo goed dat ik niet eens voel waar hij spuit.

Ik heb vorig jaar eerst een vulling gekregen en daarna moest hij nog even de verstandskies trekken. Hij begon al met een beetje duwen op die kies en toen pakte hij een tang.... En ik maar wachten tot hij eindelijk ging beginnen (zenuw*zenuw...) en toen zij hij: klaar!!!

Dus ik heb het niet eens gemerkt!
Echt een opluchting!

Dus laat je niet gek maken met horrorverhalen van mensen want misschien valt het wel heel erg mee!

Succes in ieder geval!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 11:28

Brr.... ik heb nu al de kriebels *LOL* Ik ben het meest bang voor de verdoving, ik heb dat nog nooit gehad, dus geen idee, maar ik hoorde altijd dat die spuit je gehemelte in zo'n pijn doet *ieks* Mijn pijngrens met naalden is niet bijster hoog Haha!

M'n onderkaak moet ook nog gedaan worden, maar die moeten eerst verder doorgroeien Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:44

Een ding scheelt Mayo, je krijgt zo'n doekje over je gezicht, dus je ziet het allemaal niet. Gewoon vragen of ze 'm over je ogen willen leggen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:46

Mayo schreef:
Brr.... ik heb nu al de kriebels *LOL* Ik ben het meest bang voor de verdoving, ik heb dat nog nooit gehad, dus geen idee, maar ik hoorde altijd dat die spuit je gehemelte in zo'n pijn doet *ieks* Mijn pijngrens met naalden is niet bijster hoog Haha!

M'n onderkaak moet ook nog gedaan worden, maar die moeten eerst verder doorgroeien Scheve mond



Verdoving is een beetje vervelend; je krijgt een aantal injecties achter in je kaak/verhemelte. Althans dat was bij mij het geval; maar ik moest onder en boven tegelijk aan één kant. Dus je zult er gerust niet zoveel krijgen. Don't worry, komt allemaal goed!!!! Gewoon vragen of ze rustig willen uitleggen wat ze gaan doen en dat ook stap voor stap met je bespreken. Joh, binnen een paar minuten sta je weer buiten!!!! Sterkte Ach gut

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:50

Bij mijn zijn er al 2 verstandskiezen uit, 1 boven en 1 beneden. De derde is ook bijna door en gaat er dan gelijk uit. Ik heb er helemaal geen last van gehad. De verdoving is idd wat minder, maar vertel aan je tandarts wat je eng vind!! Hij kan er dan rekening mee houden bij het verdoven. In je gehemelte valt nog mee, ben een keer verdoofd boven mijn voortanden. Dat was niet helemaal prettig, zelfs je neus is dan verdoofd.
Maar ik ben er niet bang voor, dat scheelt.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:12

boven verstandskiezen vallen echt heel erg mee.
Zijn nog makkelijker dan gewone kiezen.
Je gewone kiezen hebben nml 2 tot 3 wortels en soms zelfs 4 je verstandskiezen zijn deze tot 1 gegroeid en hebben dus maar 1 worstel boven.
Onder is totaal niet te vergelijken met boven.

Boven ga je eigenlijk alleen naar de Kaakchirurg als ze zo scheef staan of nog half in de kaak zitten dat ze er in de gewone praktijk echt niet bij kunnen

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 12:12

Sonja, dat ga ik maar doe ja *LOL*

Picasso, ik wil het niet weten, anders weet ik precies wanneer ik weg wil rennen Haha!

ghisje, ik hoop dat het idd meevalt en dat ik dan niet de prik bij m'n voortanden krijg.

Weet je wat het leuke is, het trekken vind ik het probleem niet, het is de verdoving die ik verschrikkelijk vind *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:21

In dat geval zou ik vragen of ze even willen wachten tussen de eerste en degenen daarna. Die eerste werkt al zo snel dat je dan de rest nauwelijks meer voelt. Doet trouwens ook niet pijn hoor, is alleen een beetje een raar gevoel. Ik vind het zien van die naalden eigenlijk nog veel erger dan de prik zelf. Maar ja, ik ben dan ook iemand die het liefst onder algehele narcose naar de tandarts zou gaan.

Haha! DAT zouden ze moeten regelen, gewoon 2x per jaar platgespoten worden en dan alle rotkarweitjes in 1x op je lichaam loslaten: tandarts, pedicure, wenkbrauwen epileren, uitstrijkje. En dan kom je een uurtje later bij en is alles gedaan! Dat zou een goede oplossing zijn!!!!

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:25

Hai,

arme mayo...ik weet het...ik heb tot nu toe 1 verstandskies laten trekken...de rest moet nog. Verdrietig
Die ene die getrokken is heb ik trauma's aan over gehouden.
Al mijn tanden staan recht alleen mijn verstandskiezen groeien schuin tegen de rest aan. Verward
Dus bij mij was het niet zomaar ff trekken en klaar, nee het moest eerst een stuk opengesneden worden, toen is de kies in stukjes geboord en daarna hebben ze die stukjes eruit getrokken. Misselijk
Dat alles zou nog niet zo'n probleem zijn als je het niet voelt...
Maar verdovingen werken bij mij amper.Ik heb 5 verdovingsspuiten gehad meer mocht niet en nog voelde ik de pijn...Het duurde een half uur en mijn vader hoorde me gillen op de gang...oke dan.
Ik hoop niet dat je nu nog banger ben geworden want ik ben een apart geval haha.Lachen
Maar voor mij waren er nog meer die een verstandskies moesten laten trekken en die stonden binnen 5 min. weer buiten.
Dus als je kiezen gewoon rechtgroeien denk ik niet dat je veel problemen kan verwachten. En die verdovingsnaalden vallen best mee. Een klein prikje en het is al gebeurd.Ach gut

Zucht...die marteling moet ik nog 3 keer mee gaan maken snik..Verdrietig

Veel succes iig!

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:25

Sonja schreef:
In dat geval zou ik vragen of ze even willen wachten tussen de eerste en degenen daarna. Die eerste werkt al zo snel dat je dan de rest nauwelijks meer voelt. Doet trouwens ook niet pijn hoor, is alleen een beetje een raar gevoel. Ik vind het zien van die naalden eigenlijk nog veel erger dan de prik zelf. Maar ja, ik ben dan ook iemand die het liefst onder algehele narcose naar de tandarts zou gaan.

Haha! DAT zouden ze moeten regelen, gewoon 2x per jaar platgespoten worden en dan alle rotkarweitjes in 1x op je lichaam loslaten: tandarts, pedicure, wenkbrauwen epileren, uitstrijkje. En dan kom je een uurtje later bij en is alles gedaan! Dat zou een goede oplossing zijn!!!!


zo als dat eens kon! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:35

Mayo schreef:
Sonja, dat ga ik maar doe ja *LOL*

Picasso, ik wil het niet weten, anders weet ik precies wanneer ik weg wil rennen Haha!

ghisje, ik hoop dat het idd meevalt en dat ik dan niet de prik bij m'n voortanden krijg.

Weet je wat het leuke is, het trekken vind ik het probleem niet, het is de verdoving die ik verschrikkelijk vind *LOL*



Oeps, dat wordt een dwangbuis...... Haha!
Sterkte meissie, komt allemaal goed!!! Ach gut

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:42

Relly"]
[quote="Sonja schreef:
:D DAT zouden ze moeten regelen, gewoon 2x per jaar platgespoten worden en dan alle rotkarweitjes in 1x op je lichaam loslaten: tandarts, pedicure, wenkbrauwen epileren, uitstrijkje. En dan kom je een uurtje later bij en is alles gedaan! Dat zou een goede oplossing zijn!!!!


zo als dat eens kon! Haha!
[/quote]
Meldt zich!
Wat moet dat een heerlijkheid zijn, wellicht kan ik wat regelen als ik volgend jaar aan mijn knie geopereerd moet worden Heb nog 1 verstandkies te gaan, de enige die scheef zat en niet doorkomt...
Doe ik er gelijk een harsbehandeling bij Tong uitsteken

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:22

Ik heb mijn verstandskiezen bij de kaakchirurg laten weg halen. Eerst boven en onder aan de ene kant, paar weken later de andere kant. De eerste keer zei hij al dat deze kant erg vast zat. Van de spuiten sprongen de tranen al in mijn ogen.
Het trekken van de ene kies deed echt heel veel pijn, maar dat kwam omdat deze echt heel erg vast zat. De andere keer viel het mee.
De eerste keer had ik daarna fijne pijnstillers en zo'n spoeldrankje, zodat het mooi schoon blijft.

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:47

Bij mij zijn ze alle vier tegelijk getrokken....

Onder eruit gesneden en boven getrokken...

Ben meer dan 2 wkn ziek geweest.. kon ook niet eten..

Maar boven valt ECHT heel erg mee, daar heb ik het minst last van gehad..