Super-idee voor Sinterklaas op stal!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Super-idee voor Sinterklaas op stal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 13:57

Om dit jaar eens iets anders te doen met Sinterklaas, heb ik het volgende bedacht:

Sinds ongeveer 10 maanden rijd ik bij mijn vriendin haar paard en daar werken nog verschillende andere mensen. Nu wil ik ze verrassen, door ’s avonds, als er niemand is, een mand op stal te zetten met daarin snoepgoed, chocoladeletters voor iedereen (8 personen) en daarbij een persoonlijk gedicht voor ieder.
De gedichtjes zijn al gemaakt, chocoladeletters gekocht en strooigoed en een mandje om alles in te doen.
Thuis hoef ik nu alleen nog maar de gedichtjes in het net te zetten en de letters in te pakken.

En nu maar wachten op de 15e november, sjongejonge, wat duurt het lang ineens, heb ik een goed idee, moet ik het gewoon nog 2 weken voor me houden… Ik hoop dat ze het een leuke zet vinden. Om mezelf buiten verdenking te stellen, heb ik ook voor mijzelf een letter en een gedicht gemaakt.

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:59

He das inderdaad leuk, hoop dat ze geen bokkers zijn anders valt je idee nog in het water... en je verdenking buitenwerking stellen ook natuurlijk Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 14:04

Nee, zover ik weet komen ze geen van alle op Bokt, daarom durf ik hier mijn ideetje wel te verkondigen. Wie weet is het een leuk idee voor anderen als ze op een leuke stal staan. OK dan!

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 14:18

Ja het is inderdaad wel leuk.

waarom plaats jij je mand al 15 november??

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 16:41

Wij doen met een aantal van stal ook aan sinterklaas. Wat we dan doen is dat ieder 2 kadootjes koopt van ong. 5 euro en iets uit je huis wat je echt verschrikkelijk vind en nu de gelegenheid hebt om er een ander mee blij te maken. Hoe we de kadootjes verdelen is we zette een stopwatch aan op een uur of zo en dan gaan we dobbelen. 1=1 kadootje naar links doorgeven 2=een kadootje uitzoeken bij iemand anders 3=een kadootje weggeven, en zo kun je er nog wel een aantal verzinnen. Elk jaar is het weer verschrikkelijk leuk om te zien met wat je na een uur op je schoot zit.... Iets leuks of iets ergs...

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 17:02

hahaha klinkt ook wel leuk. Misschien toch maar eens aankaarten bij ons op stal om ook wat met sinterklaas te doen.... is wel geinig.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 17:05

Leuk idee, maar 15 november? Da's wel erg vroeg!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 18:54

ik heb toen we ons huis verbouwd hebben,aan alle helpers bij sinterklaas ,de letters BEDANKT in chocolade gegeven.
dat was ook wel grappig!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 21:16

Ik weet wel een leuk Sinterklaas gokspel... Iedereen neemt twee cadeautjes mee (kosten rond de 2 euro) die goed en leuk ingepakt zijn. Je gaat in een kring zitten met 1 pakje voor je en de rest op een stapel in het midden. Dobbelsteen, en omstebeurt gooien.

1) de hele kring geeft 1 pakje door naar links
2) de gooier mag een pakje uitzoeken (om te ruilen) bij z'n rechterbuur
3) de rechterbuur van de gooier mag een pakje van de gooier uitzoeken om te ruilen
4) leg een pakje terug op de stapel
5) De gooier mag een pakje uitzoeken van een willekeurige speler en ruilt daarmee
6) pak een pakje van de stapel

(ja kan de regels natuurlijk anders maken)
Omdat de pakjes nog dicht zitten is dit een prachtig spel. Iedereen maakt jacht op de pakjes die interessant voelen/ruiken/uitzien. Als je ze uiteindelijk openmaakt is de verrassing groot om te zien wat er nou in dat ene felbegeerde pakje zat Haha!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 21:19

Wat een leuk idee zeg! Vooral om voor je zelf ook wat bij er doen zo dat het niet opvalt. Dan hebben ze vast geen idee van wie het kwam.

Vertel ons wel even hoe het was he Haha!

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 21:24

hoe leuk gevonden

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 01:40

Daar was ik noig niet op gekomen om de pakjes dicht te laten zitten.... Wel van het dobbelen, dat doen we altijd met stal.. Ik ga het eens in de groep gooien... Wat wel zo is dat wanneer je de kadootjes kan zien dat dan de strijd en de lol wie nou wat krijgt heel leuk is. bv. vorig jaar hadden we echt een heel afschuwelijk glas een wijnglas met van die opgelegde roosjes. Echt super kitch... nou die wilde dus niemand en iedereen maar weggeven dat ding...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 08:01

De grap van het dichtlaten is dat eerst iedereen heel erg z'n best doen om spannende pakjes te maken (bijzonder papier, interessante vorm, luchtje eraan) en dat wat je in het spel buitmaakt helemaal niet zo geweldig gaaf hoeft te zijn als je aan de verpakking dacht te zien. Of juist wel Haha!
Je kan na het uitpakken altijd nog een laatste rondje ruilen.

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 09:51

dat is ook weer waar. Ik ga het in de groep gooien.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 10:02

Leuk idee, ben helaas een sukkel als het op gedichten aankomt! Bloos!
Vorig jaar kregen onze paarden een extra wortel, die aan de box hing met een lintje *LOL* Lekker origineel. Op een andere stal waar ik ooit gestaan heb met mijn merrie, kregen alle pensionklanten een pakketje met idd ook weer een wortel Clown een hoevenkrabbertje, en een borstel, natuurlijk verpakt in Sint-papier Lachen Vond ik wel een leuk gebaar van de stalhouder daar.

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 09:53

't is wel leuk die sinterklaas ideen... misschien dat ik ook wel zoiets wil gaan doen... lijkt me lachen.