Cavia probleem

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Cavia probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 16:21

Voor het eerst heb ik last van een cavia probleem.
Ik heb al 14 jaar cavia's maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Ik had na de zomer nog een REXvrouwtje over nadat 2 andere zijn doodgegaan.
Voor dit vrouwtje heb ik 3 weken geleden een ander vrouwtje opgehaald bij de knaagdierenopvang.

Ik heb ze eerst een week apart gehouden door middel van een stuk tralie er tussen te zetten. Ze konden dus wel snuffelen enzo maar niet bij elkaar.

Dat ging allemaal heel goed dus het tralierek eruit gehaald. Maar nu vliegt dat nieuwe beestje telkens die ander aan.
De rex cavia had het ook wel aan de stok met mijn overleden zwarte langhaar vrouw maar dat was niet zo erg als dat het nu is. Er zat toen ook een gecastreerde man bij en dat was geen enkel probleem.

Het is gewoon zielig om te zien en te horen.

Ik twijfel ontzetend wat ik nu moet doen, omdat ik dit dus nog nooit heb meegemaakt.

*Misschien een optie om er toch weer een gecastreerde man bij te zetten?

Plinge rex aan mijn vriendin geven en kijken hoe het met haar cavia klikt?

Ik heb geen mogenlijkheid om 2 hokken te plaatsen binnen en het hok in 2en delen is ook niet mogenlijk aangezien het dan veels te krap wordt.
En ik wil de geadopteerde niet terug brengen omdat ik bijna zeker weet dat het rex caviatje gewoon te onderdanig is zodat het bij andere ook weer gebeurd.

pff denk je iets goed te doen zeg...

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:49

Ik heb hetzelfde met mijn knaagvia gehad en heb de nieuwe weggegeven aan een vriendin en mn knaagje heeft 8 jaar zeer gelukkig alleen in dr hokje geleefd. Ze is bijna 9 geworden. Die langhaar van mij was gewoon mega dominant voor andere kngaavia's maar een giga knuffel voor ons mensjes...

succes met de knaagmeiden

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:54

Wij hebben een cavia van een kennis geadopteerd.
Zij hadden een vrouwtje gekocht die 2 jongen (ook allebei vrouwtjes) kreeg. Toen de jongen wat groter waren ging 1 daarvan steeds met mams vechten. Wij hebben de vechtjas toen gekregen en bij onze cavia (die toen alleen zat) gezet: niets geen problemen. Die 2 zijn hardstikke leuk met elkaar!

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 17:03

Koop een krabpaal Tong uitsteken

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 20:45

Mijn cavia zit nou jammer genoeg ongeveer 3 jaar alleen omdat haar moeder overleden is. En een cavia erbij lukt niet echt met haar, omdat ze soms best wel een beetje dominant kan doen. Als het echt niet lukt met een andere cavia dan is er eigenlijk denk ik niks aan te doen.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 20:56

Mijn caafje kon ook absoluut niet bij een andere caaf, ze was zo fenijnig als de pest. Maar ik mis haar zo Huilen

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 22:29

komt ook vak door een gebrek aan ruimte.
ik had er 2 binnen zitten die steets aan het vechten waren (maar hadden wel een hok van 1.20 lang) en nu zitten ze in een hok dat 1.50 bij 3 meter is en ze vechten niet meer.