Ben nergens meer "thuis"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-01 18:25

Ik heb sinds 3,5 jaar een relatie en met wat ups en downs is het ondertussen wel zo ver gekomen dat ik elke avond na het eten naar hem ga en blijf er ook altijd slapen. Meestal ga vanaf hem naar school, werk of als ik vrij ben naar huis. Ik eet bijna altijd nog bij mijn moeder, ga dan naar de paarden en vertrek dan weer naar mijn vriendje.

Hij heeft een huurflatje, wel gezellig, maar er hangt niet veel sfeer, het is echt een 'mannenhuisje' om het zo maar te noemen. Met z'n 2en maken we vaak best een bende, we hebben niet genoeg ruimte om alles een plaatsje te geven. Maar om nou de stap te gaan zetten om te gaan samenwonen...in een ander huisje...ik weet het niet!
Verward
Het gaat goed tussen ons, maar ik vind het ook fijn om 's middags weer naar huis te gaan bij mijn moeder en even mijn eigen gang te gaan zonder dat je continu op elkaars lip zit.

Thuis (bij mijn moeder) moet er ook nodig wat aan mijn slaapkamer gebeuren, ik heb een tijd geleden de muren in een leuke kleur geverfd en was toen van plan om ook de oude kastjes enz te vervangen door nieuwe zodat mijn kamer eindelijk gezellig zou worden.

Maar ja, de motivatie om een slaapkamer op te knappen waar ik nooit meer slaap is niet zo groot. En de motivatie om een huisje op te knappen wat eigenlijk al te klein is voor 2 personen, is ook niet zo groot. Met als gevolg dat ik me op beide plaatsen niet zo thuis meer voel.

Lang verhaal, maar wat zouden jullie doen?
_________________
[img]../upload/363/user.gif[/img]<font color="#000080" size="1"><i>bok, bok, bok </i></font>[img]../upload/363/nut.gif[/img]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cody op 2001-10-13 18:27 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cody op 2001-10-13 18:27 ]</font>

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 18:37

Hoi,

Ik zou toch proberen om het bij mijn vriendje wat gezelliger te maken. Je bent daar erg vaak en het lijkt mij ook niet fijn om altijd in de rommel te leven.

Misschien kun je met wat kleine dingen al een hoop doen: leuk kleed over de bank, beetje opruimen, waxinelichtjes neerzetten, plantjes, al wat doen.

Succes.

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 22:43

K zou ook een huisje opknappen in plaats een slaapkamer waar je toch niet in meer in slaapt! en mocht het dan uit gaan tussen jouw en je vriend! dan kan je nog altijd je slaapkamer opknappen!

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 22:58

Eigen huisje, flatje? Ja, ik weet dat dat ook niet altijd kan en ik snap ook heel goed hoe je je voelt, ik zit met iets soortgelijks.
Toch zopu ik mijn eigen kamer opknappen, misschien iets minder ambitieus als je oorspronkelijke plan misschien, maar wel afmaken. Dan heb je tenminste iets voor jezelf. Samenwonen in een flat die te klein is, is denk ik niet zo verstandig. Dat geeft toch snel wrijving.
Ik zou het niet zien zitten in een te kleine flat, nou weet ik wel dat ik heel veel ruimte nodig heb met al mijn bezigheden, maar het speelt wel een rol in mijn overweging om voorlopig nog gewoon, met veel ruimte, thuis te blijven.
Succes, Gery

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-01 23:13

Dat is het ook juist...ik woon niet samen...maar ik woon ook niet meer thuis.
Vraag is: waar woon ik???
Scheve mond\ *LOL*
De flat is op zich niet te klein, we moeten dan alles wat anders in gaan delen met kastruimte zodat ik ook mijn spullen kwijt kan. Nu zeul ik steeds met plastic zakken van zijn huis naar mijn moeders huis en ondertussen ligt zijn bank dus vol kleding.
Maar het lijkt me verstandiger sowiezo verstandiger om samen in een ander huis te beginnen, het is toch "zijn" huisje, dan kunnen we samen de inrichting enz bepalen.
Maar ja, defitinief samenwonen heb ik eigenlijk nog niet zo'n behoefte aan. Mijn omgeving vind het eigenlijk wel eens tijd worden met mijn 22 jaar en 3,5 jaar relatie maar ik heb weinig zin om me te laten 'dwingen'. Koe

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 23:57

Ach, ik ben toch wel iets ouder, maar ik woon ook nog gewoon thuis. Is ook een kwestie van keuze, nu kan ik een paard houden, Land Rover rijden en meer van dat soort dingen. Als ik op mezelf woon, dan kan dat niet meer, tel hierbij op dat mijn ouders er voordeel bij hebben dat ik nog thuis woon en ik Land Rovers belangrijker vindt dan een huis, tja een mens maakt zo zijn keuzes.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-01 15:25

Ja ik heb er wel over zitten denken maar het is een beetje suf om nu op mezelf te gaan wonen, aangezien ik dan nog steeds bij mijn vriend zit of hij bij mij. Dan is het ook financieel gezien veel logischer als we gaan samenwonen.

Ik heb het er gister met mijn moeder over gehad en we gaan in ieder geval thuis met mijn slaapkamer bezig, dat ik daar een leuk plekje voor mezelf houd, of ik er nou ben of niet.

Bovendien ga ik bij mijn vriend thuis ook wat meer ruimte 'opeisen' voor mijn spulletjes zodat ik niet steeds het gevoel heb op visite te zijn. We zijn vandaag van half 11 tot half 3 aan het opruimen en schoonmaken geweest bij hem dus het ziet er tenminste weer netjes uit.

Thanx Kitty! Knipoog

Cowgirl

Berichten: 23742
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 16:31

Ik ben 25 bijna 26 en zit ook nog gewoon thuis.
Ik eet er en ik slaap er. Voor de rest zit ik op me werk of ben ik bij de paarden.
Aan een kant wil ik wel opmezelf en aan de andere kant is het wel makkelijk zo. Kan auto rijden en 2 paardjes houden.
Ik moet nu een plekje vinden waar ik wil wonen.
Ik zit nog wel ff thuis.
Maar je moet je niet laten dwingen door anderen om samen te gaan wonen, dan gaat het fout.
Misschien moet je wat vaker de hele dag bij je vriend blijven, samen eten, dan naar de paarden en dan samen nog ff tv kijken en naar bed.
Gewoon eens kijken of je er een ritme in kan vinden.
Je hoeft gerust niet de hele dag bij elkaar te zijn.
Ik heb er geen ervaring mee maar dit lijkt me wel iets om te proberen.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 19:45

Thuis is wel een vreemd begrip.. Ik ben geboren in een huis (niet een ziekenhuis), maar heb sindsdien al op 7 verschillende adressen gewoond en ben dus al 9 keer verhuisd.. Toch vind ik waar ik 16 jaar van mijn leven gewoond heb nog steeds een beetje thuis, en ik ben er alweer 12 jaar weg. Thuis als land begint overigens ook al wat te vervagen..

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 22:57

Best wel moeilijk Marije... Leuk dat je moeder je mee gaat helpen om thuis je kamer op te knappen. Bij ons was het heel anders. Mijn kamer bij mijn ouders was helemaal naar mijn zin. Marc en ik hadden het al wel eesn over een huisje gehad, maar nog niet echt tot daden gekomen. Gingen we samen op vakantie, kom ik terug hebben mijn ouders mijn kamer helemaal opgeknapt (oh, je woont hier toch niet zo lang meer, en nu hadden we lekker de ruimte en de tijd). Je wilt vast wel geloven dat ik ontzettend de pe in heb gehad, en eerst een poos gebalkt heb! Natuurlijk zag ik daarna ook wel in dat ze wel een beetje gelijk hadden, maar toch... Liever had ik gehad dat ze hadden gewacht tot ik echt het huis uit was!