Auto naar APK en AFGEKEURD !!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Auto naar APK en AFGEKEURD !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 23:28

Mijn auto moest vandaag naar de APK en hij is helaas afgekeurd. Achteraf heb ik echt zo' n geluk gehad. Het is een auto van 13 jaar oud, maar hij reed nog prima. Ik werd er even bijgeroepen en de onderkant was echt helemaal verroest (nog een wonder dat we er niet door waren gegaan), mijn rechtervoorband stond op springen en mijn remleidingen waren zo verroest dat die beste meneer tijdens de remproef dwars erdoorheen trapte . Je wilt dus niet weten wat er had kunnen gebeuren op de weg. Heb dus echt een beschermengeltje! Het ergste is dat ik nu dus gelijk zonder zit. Met openbaar vervoer naar mijn werk is een uur en een kwartier, terwijl het met de auto maar een half uurtje is. Dus dat is niet echt een optie, maar die autoprijzen zijn zo duur! Ik ben er echt even depri van. Denk dat ik er maar een baantje bij moet zoeken.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 23:30

krijg je je reiskosten niet vergoed van je werk dan??
of kun je geen lease auto krijgen?

didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 23:32

Het gaat me niet om de reiskosten maar om de tijd (krijg trouwens wel reiskosten). Ik ben dan zo lang onderweg en ik heb Indy natuurlijk ook nog om te doen. Ben zo bang dat het allemaal dan teveel gaat worden. En het bedrijf waar ik werk doet niet aan lease auto's.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 23:39

kun je dat ook niet proberen te regelen ofzo??

didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 23:45

Nee, helaas, mijn baas is echt om te Huilen . Heb natuurlijk ook een binnendienst functie, dus het is niet noodzakelijk.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 00:19

dan zit er waarschijnlijk niks op om voor een tijdje met het openbaar vervoer te gaan, het kan waarschijnlijk niet anders dan... Ach gut

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 00:50

Lease-auto's kosten alleen maar geld, en dat zal in de toekomst alleen maar erger worden.
Ik zal even kijken, ontdekte gisteren een bedrijfje dat voor hele nette prijzen Land-Rovertjes verkocht, ook old-timers. http://home.planet.nl/~vonk0406/ kijk daar eens rond, staan hele leuke wagens bij.
Overigens, wat had jij voor een lijk dat ie maar dertien jaar oud kan worden? Mijn Disco is dat ook en die heeft welliswaar hier en daar aandacht nodig, maar ik ben er niet van onder de indruk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 02:08

ikke schreef:
.Ik zal even kijken, ontdekte gisteren een bedrijfje dat voor hele nette prijzen Land-Rovertjes verkocht, ook old-timers.


Ik ben het met je eens dat Land-Rovers geweldige auto's zijn, maar echt goedkoop is het rijden met zo'n auto niet. Ik denk dat het stukken voordeliger is om een kleiner auto'tje aan te schaffen (of heb ik het nu helemaal mis?).

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:30

Ik weet niet wat voor autootje je zoekt maar hier in zoetermeer zit Budget cars en daar heb je al autootjes van 500 euro (fiat pinda enzo). Als het goed is krijg je ook nog wat voor je oude auto terug bij de sloop dus dat scheelt weer sparen.
Sterkte met het grote verlies....

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 17:22

Vippie schreef:
Ik weet niet wat voor autootje je zoekt maar hier in zoetermeer zit Budget cars en daar heb je al autootjes van 500 euro (fiat pinda enzo).


Hihi Clown

Hier moest ik toch wel even om grinniken *LOL*

Ontopic:
Heb je al op de marktplaats gekeken of bij een 2ehands dealer?

didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 18:45

Ik had dus een Citroen AX. We gaan zaterdag naar de garage, omdat we vorig jaar bij de APK enorm hebben getwijfeld of we hem toen wel zouden laten maken. Toen kostte het al best veel. Die man zei ons toen dat hij nog wel een aantal jaren mee kon. Maar aan de mankementen te zien, moeten deze vorige jaar toch wel al bekend geweest zijn. Dus a.s. zaterdag breng ik de leenauto terug (inderdaad een fiat pinda) en dat is echt geen auto voor mij. Dan gaan we even met die beste man rond tafel zitten en kijken wat hij zegt. Zo lang ga ik maar met openbaar vervoer naar mijn werk, het is inderdaad niet anders. Ik denk dat ik toch maar ga sparen voor een wat jongere tweedehands auto. Straks koop ik weer een bak ellende. Ik heb met deze 2 jaar kunnen rijden en wel het nodige aan onkosten gehad. Ik ben dan ook van plan om wel bij een goede dealer te gaan kopen en niet via marktplaats.