Slecht slapen door nachtmerries

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Slecht slapen door nachtmerries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 12:12

*Gaap*

Ik heb nou al 3 nachten achter elkaar soort van nachtmerries. Ik wordt niet schreeuwend wakker ofzo maar vrolijk wordt ik er niet van.

De eerste nachtmerrie ging zo :
Ik kom op mn werk omdat ik avonddienst heb. Terwijl ik richting de afdeling loop komt een collega onder het bloed en overstuur me tegemoet gerend. Dus ik vang haar op en vraag wat er aan de hand is.
En ze verteld me dat een andere collega haar verkracht heeft.
Op dat moment dat ze het verteld zie ik het gebeuren Verward

Toen werdt ik wakker en bedacht ik me...dat kan helemaal niet want die collega zou ziets nooit doen.

De tweede nachtmerrie :

Wederom ben ik weer op mn werk. Ik heb nachtdienst en dek in de huiskamer de tafels voor de ochtend.
Op het moment dat ik de tafels dek hoor ik buiten mensen praten.
Ik kijk uit het raam en zie twee buitenlandse jongens in de bosjes rommelen. Op dat moment komen er twee nederlandse jongens bij.
Met z'n vieren zijn ze bezig in die bosjes en zijn ze iets aan het opgraven.
Op dat moment zie ik wat ze opgraven. Het is een lichaam.
Ik zie dat het gezicht van het lichaam aardig is toegetakeld en de kaak een stuk mist. Ik bedenk me dus dat dit een vermoord iemand is en ren naar de telefoon om de politie te bellen.
De politie komt en pakt ze op.
En ik maak me ernstig zorgen over het feit dat ze mij misschien gezien hebben.

En weer wordt ik wakker en denk..wat een bulhsh.t .


Nachtmerrie nummer 3 (van afgelopen nacht) :

Ik ben met mijn beste vriendin (die inmiddels al 8 jaar dood is) in een groot warenhuis van 4 verdiepingen. We lopen op de bovenste verdieping omdat daar paardenspullen liggen.
De reden dat ik en mn vriendin aan het winkelen zijn is omdat haar beide ouders zijn omgekomen door een ongeluk en ik probeer haar een beetje af te leiden.
Ik neem haar mee naar de zomerdekens om daar even te kijken. Op dat moment draait ze zich om en zegt '' ik heb geen zin meer'', Ze loopt naar de reilling van de trap en springt er vanaf en valt te pletter op de grond Verdrietig
Ik zie het allemaal gebeuren en raak in paniek.

En op dat moment wordt ik weer wakker en bedenk me dus dat het niet waar is omdat ze al lang dood is.



Nou is dit vaag of niet Verward
Ik probeer nu echt zo min mogelijk agressieve films en docu's te kijken.
Ik ga ook niet door een moeilijk periode ofzo.
Het enige wat ik me kan bedenken dat dit een reactie is op al het geweld van tegenwordig Scheve mond
Ik moet zeggen dat de tweede en de laatste droom me het meest wat deden. Vooral de laatste omdat ik ineens mn vriendin weer naast me had lopen Verdrietig

Kortom...ik wil normale dromen !

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 12:17

Daim! vervelend zeg!, ik kan nit veel zgeen om te helpen,want ik ken er zelf ook niks van, het enige dat ik weet is dat als je veel suiker eet voor het slapengaan, dat dat nare dromen kan uitlokken, maar of er daar iets van waar is weet ik ook niet zulle!
veel sterkte

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 13:23

Dromen hebben wel een betekenis zeggen ze.. Misschien moet je eens opzoeken wat het betekent.. Over de dood dromen staat ergens voor geloof voor iets afsluiten in je leven.. (maar weet het niet zeker).. Misschien als je het opzoekt dat je kan herkennen waarom je nu zo droomt...

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 13:27


SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 13:31

Omdat ik dacht dat jullie het misschien intressant vonden om de verklaring van deze dromen te weten, zal ik hier neerzetten wat ik gevonden heb.


Over droom 1 :

Verkrachting Dromen dat iemand uit uw kennissenkring is verkracht voorspelt dat u geschokt zult zijn bij het vernemen van nieuws over een vriend. Als een jonge vrouw droomt dat zij verkracht is zal zij problemen krijgen die haar trots zullen schaden; haar beminde zal haar de rug toekeren


Kan op zich wel kloppen alleen kreeg ik dit nieuws later dat de droom Verward


Over droom 2 :
Lijk Dromen over een lijk ondermijnt het geluk omdat deze droom een voorbode is van slechte ontwikkelingen voor afwezigen en sombere zakelijke vooruitzichten. Jongeren zullen grote teleurstellingen ervaren en het plezier zal ver te zoeken zijn. Het zien van een lijk in een doodkist voorspelt problemen voor de dromer. Het zien van een lijk met rouwkleding voorspelt de gewelddadige dood van een vriend, die voortkomt uit zakelijke onenigheid. Het in een droom zien van een slagveld dat bezaaid is met lijken voorspelt oorlog en dreigende scheuringen tussen landen en politieke partijen. Het zien van een dood dier voorspelt ongezonde ontwikkelingen, zowel persoonlijk als zakelijk. Het zien van een dood familielid voorspelt de dood van die persoon of een ander familielid, of een ernstige ontwrichting van het gezinsverband. Soms ook zakelijke tegenvallers. Voor geliefden is dit een teken dat beloftes niet worden nagekomen. Het in een droom plaatsen van muntstukken op de ogen van een overledene voorspelt dat u beroofd zult worden door tegenstanders, terwijl u daar niets tegen in kunt brengen. Als u een muntstuk op slechts één oog plaatst zult u na een lange strijd verloren voorwerpen terugkrijgen. Voor een jonge vrouw betekent deze droom smart en het verlies van een voorwerp omdat zij haar vertrouwen schonk aan oneerlijke personen. Als een jonge vrouw droomt dat haar werkgever een lijk is en glad geschoren, mag zij verwachten dat haar geliefde op haar uitgekeken zal raken. Als zij ziet dat het hoofd van het lijk valt wordt zij gewaarschuwd voor onbekende tegenstanders die door haar schade toe te brengen bij haar werkgever in hoger aanzien zullen komen. Het zien van het lijk op de plaats waar zij werkt voorspelt dat alle betrokkenen te maken zullen krijgen met ellende. Wat betreft vrede en een prettige werkkring zijn de vooruitzichten somber.


Nah dat voorspelt veel goeds Scheve mond


Over droom 3 :

De dood Dromen dat bekenden zijn overleden waarschuwt u voor aanstaande tegenslagen of verdriet. Een dergelijke droom wordt altijd gevolgd door teleurstellingen. Als u in een droom verneemt dat vrienden of familieleden zijn overleden zult u over hen slecht nieuws ontvangen.
Dromen over het overlijden of de dood kunnen misleidend zijn. Iemand die veel nadenkt vult zijn aura met gedachten of subjectieve beelden die te maken hebben met wat aan het onderwerp ten grondslag lag; bij andere onderwerpen kunnen deze beelden worden overgenomen. In zijn dromen kan hij deze beelden stervend, dood of begraven zien worden en ze verwarren met vrienden of vijanden. Zo is het mogelijk dat hij in een droom een familielid ziet overlijden, terwijl hij door de droom wordt gewaarschuwd dat een slechte gedachte de plaats inneemt van een goede. Ter illustratie: Als hij droomt over een goede vriend of familielid die op het punt staat te overlijden wordt hij gewaarschuwd voor een immorele gedachte of handeling. Als het een tegenstander is die overlijdt, zal de dromer tegenslagen kunnen pareren. Vaak wordt de uitkomst van een beproeving of spannende ontwikkeling door dergelijke dromen voorspeld. Zij doen zich ook voor wanneer de dromer onder invloed staat van een imaginaire toestand van goed of kwaad. Iemand die in deze staat verkeert is niet zichzelf, maar hetgeen er door de dominerende invloeden van hem wordt gemaakt. Hij zal gewaarschuwd worden voor naderende ontwikkelingen.
In onze dromen staan we dichter tot ons eigenlijke ik dan in wakkere toestand. De afschuwelijke of plezierige incidenten die we in onze dromen ervaren zijn hierop gebaseerd, zij reflecteren de werkelijke toestand waarin lichaam en geest verkeren. Deze dromen kunnen alleen worden verdreven door zuivere gedachten te hebben en goede handelingen te verrichten, hetgeen ons wordt ingegeven door de kracht van onze geest.


Nou ook dat voorspeld veel goeds


Maar ja of ik hier in geloof wet ik nog niet Haha!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 13:33

Dank je wel !

Ik heb deze betekenissen gevonden op dromenweb.
Ik zal straks eens uitgebreid gaan zoeken.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 14:05

Ik had het er gisteravond nog over met mijn stiefmoeder, dat ik nog steeds niet top slaap vanwege de vele nachtmerries die ik heb, ik wordt dan echt bijna gillend wakker idd (gevoel dat je wilt gillen maar het lukt niet en je keel voelt rauw).

Tegen mijn stiefmoeder verteld voor het eerst dat het ook weleens over haar en mijn vader ging, dat ik dan me verstoten voelde en super emotioneel werd in mijn droom.

Veel van die dromen zijn direct verwijsbaar naar zaken of zijn te verklaren, maar veel dromen kun je ook gewoon nix mee.

Ik heb van jongsafaan al nachtmerries.

Over het einde van de wereld, over achterna gezeten te worden door gevaarlijke honden of wolven etc. etc.

Zelfs voorspellende dromen, zo heb ik de dood van mijn lievelingskat Llewella op een een of andere manier onderbewust voelen aankomen? (werd gedood door een schorpioen in mijn droom, ze was overreden het weekend daarop toen ik bij een jongen was die schorpioen van sterrenbeeld was, toeval?)

En ik heb ook lucide dromen, maar ik ben daar niet bewust mee bezig dus kan ook niet zomaar mijn nachtmerries veranderen al probeer ik het afentoe wel.


Ik denk dat momenteel 9 van de 10 dromen bij mij wel een nachtmerrie zijn, dat lijkt me wat veel. Ik heb nauwelijks nog leuke dromen die ik me herinner maar dat komt waarschijnlijk ook doordat ik nu therapie heb om oa. mijn verleden te verwerken en dat veel naar boven haalt.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 14:31

Jeetje dat lijkt me ook niet vrolijk, om elke nacht nachtmerries te hebben.
Wat vervelend joh!

Ik vind het ook moeilijk om die verklaringen te geloven. Misschien is het bullsh.t maar als het waar is ben ik er mooi klaar mee.
Dat wordt een leuke tijd voor mij dan

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 14:35

Bah wat een nare dromen, ik heb ook wel eens een periode waarin ik hele vervelende dromen heb, maar dat gaat meestal wel over. Ik wil wel ff zeggen dat je die verklaringen niet al te serieus moet nemen, het is heel algemeen gezegd, en de verklaring van dromen is vaak ook heel persoonlijk. Sommige onderwerpen betekenen iets anders voor jou dan voor mij, namelijk. En volgens mij zegt de ene site ook iets anders dan de andere site Knipoog

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 14:54

Overigens de dood in een droom kan ook een positieve betekenis hebben.

Je sluit een oude periode af in je leven en begint een nieuwe.
Nieuwe rondes nieuwe kansen Lachen

Het hoeft dus niet altijd negatief te zijn.

Ik heb vorig jaar ook veel over de dood gedroomd, dat ik zelf werd neergeschoten en langzaam stervende was en afscheid aan het nemen was van geliefden.
Of de vader van mijn beste vriendin die doodging, of de moeder van mijn stiefmoeder.

Maar duidelijk is idd dat ik een heel nieuwe levensfase in ben gegaan.
Ik ben vorig jaar ingestort op mijn werk en thuis komen te zitten en ben sinds vorig jaar oktober bezig met therapie en mezelf en mijn leven op een rijtje aan het zetten.
En ik vind dat zelf een heel leerzaam proces waardoor ik goed verder kan met mijn leven op te bouwen.
Een positief iets dus.