Terug in de tijd- waar zou jij heen willen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Terug in de tijd- waar zou jij heen willen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 11:45

Stel je mocht een tijdreis maken naar het verleden. Waar zou jij dan wanner heen willen gaan en waarom?

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:49

mmm als ik terug mocht gaan dan zou ik naar 2000 terug willen naar Rome was een super leuke week en een hoop leuke dingen meegemaakt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:57

Ik zou terug willen naar de tijd dat ik een jaar of 10 was,
en elke zomerse middag met al mijn neefjes en nichtjes het zwembad van mijn oma onveilig maakt. Aan de kant mijn oma en al de ooms en tantes die mijn oma's zelfgemaakte wijn drinken met op de achtergrond de bbq vol met vlees die mijn inmiddels overleden oom in de gaten houdt.
Totdat hun het ook op de heupen krijgen, een groot net halverwege het zwembad spannen voor een potje water-volleybal!

Ohh, *memories* Haha!

Voor mij geen verre tijdreizen, ik weet dat dit een zorgeloze, geweldige tijd was, dat moet je van de rest maar afwachten.

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:20

Teug naar de basisschool Tong uitsteken

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:26

Ik zou graag vooruit willen.

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:37

Fairie schreef:
Ik zou graag vooruit willen.


Lachen ja daar dacht ik ook meteen aan. ik wil gewoon door gaan. en eigenlijk is het wat geweest is geweest. maar dat waren ook weer hele leuke tijden, en daaruit kan ik eigenlijk niet kiezen. Lachen

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:45

Ja ik wil ook wel een blik in de toekomst nemen! Tong uitsteken

Ja Annelou! Wat geweest is is geweest en dat kan je niet meer terugdraaien...
Waarom leer je bijv. geschiedenis, is allemaal al gebeurd Knipoog

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:49

nou ik zou wel es naar de middeleeuwen willen, in engeland met de ridders en jonkvrouwen Knipoog

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:07

Suleika schreef:
nou ik zou wel es naar de middeleeuwen willen, in engeland met de ridders en jonkvrouwen Knipoog


Ja maar ook weer niet voor altijd Knipoog je bent nu toch de moderne tijd gewend. Gelukkig maar. Clown

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:20

jah inderdaad, gewoon voor eventjes, een weekje ofzo. En dan een knappe ridden aan de haak slaan Tong uitsteken Haha! hahaha

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:23

Zou best eens naar de tijd van de Egyptenaren willen, lijkt me zo gaaf, met al die pyramides, farao's enzo! Maar dan wel na met een fototoestel/filmcamera en na een week of wat weer terug naar het heden! Haha! En terug in m'n eigen leven hoeft niet zo nodig, hoewel... Ik zou de werkweek vorig jaar naar Tsjechië nog best eens over willen doen, alleen dan met een paar kleine aanpassingen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:24

Mag je ook eerst naar de toekomst en dan terug naar het verleden?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:24

Middeleeuwen of de echte cowboy tijd, patriots, de ontdekking van Amerika, dat lijjkt me echt gaaf Lachen

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 14:48

Ik hoef niet zover het verleden in Lachen

Laat mij maar eeuwig rondzwerven in de tijd van 1993-1999!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 15:17

ik zou wel weer even 14 willen zijn Haha!
de derde klas van de middelbare school.. dat was een supertijd!!

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 15:42

Ik zou naar vorig jaar, een dag voor de kerstvakantie, willen gaan. Dan ga ik zeker alles anders doen Knipoog
Maja, het woord 'stel' zegt het al he Verdrietig

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:31

Dinosaurussen bekijken *LOL*

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:35

Ik hoef niet zo nodig terug naar vroeger.
Het enige wat ik nog wel eens over zou willen doen zijn de safari's in Zuid-Afrika, Namibië en Kenia.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:39

ik zou naar egypte willen, kijken hoe ze die ruisachtige bouwwerken voor elkaar kregen (buitenaardse wezentjes spotten Tong uitsteken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:45

Terug naar de winter van '99 op 2000. Ik maakte toen de reis van mijn leven naar Brazilië om mijn oom te bezoeken. Ik zwijmel nog geregeld als ik aan de natuur denk, de mensen, het genieten van de gastvrijheid, het eten en ga zo maar door. Dit was een unieke ervaring voor me waar ik nog graag aan terugdenk, en ik zo nog eens zou willen beleven.

Verder lijken me zoveel "oude" tijden me interessant. Bij Columbus op het dek meewerken, als jonkvrouwe of arbeider in de middeleeuwen. Als Egyptische slaaf van een rijke vrouwe. Als adelijke dame in het Engelse land rond 1800. Als vrouw van een Romijnse veldheer. Ik vind geschiedenis heel interessant, en zou ook graag alles eens willen zien. Vanuit welke positie dan ook... Maar altijd maar voor tijdelijk, een half jaar ofzo. En dan weer naar het "gewone" leven.

Ik heb geen behoefte om de toekomst te zien, die zie ik vanzelf wel verschijnen, of niet, ik wacht wel af. Wie weet word ik morgen overreden door een vrachtwagen, dan zou mijn toekomstbeeld een beeld van mijn begravenis wezen... Lekker opbeurend dan Haha!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:48

Oo, hier denk ik vaak over na. Ik zou echt dolgraag alle verschillende tijden 'n weekje bezoeken. Gewoon om de sfeer en het leven daar te 'proeven'. Dat lijkt me geweldig!
Weekje Grieken, weekje Middeleeuwen, weekje oud-Amsterdam (1700 ofzo), weekje periode dit, weekje periode dat.
Ik ben zo benieuwd hoe het in die periodes was.
Jammer dat het niet mogelijk is

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:44

Ik zou graag naar de middeleeuwen gaan. En dan op een kasteel zijn oid. Mooie jurken aanmogen etc. Lijkt me geweldig!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:57

Ik zou niet direct naar tijden willen gaan die met de geschiedenis te maken hebben (Middeleeuwen, Egyptenaren e.d.).

Wel zou ik naar bepaalde gebeurtenissen uit m'n leven of bepaalde periodes uit m'n leven willen terugkeren soms... Gewoon om die dingen nog eens mee te maken...
Enkele voorbeeldjes
- de paardenkampen op manège Besdaal
- de periode dat ik m'n huidige vriend leerde kennen... (niet dat we het nu
niet goed samen hebben hoor, maar dat verliefd worden en die kriebels
en de dingen die erbij horen zijn toch ook wel speciaal in de
beginperiode)
En er zijn nog veel dingen die ik graag eens opnieuw zou willen kunnen doen...
En dan sommige dingen opnieuw beleven de dingen wetende die je nu weet...

Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:26

Ik had graag in London in 1910 geboren geweest, als dochter van een welbegoede maar geen aristocratische familie... the roaring 20's, flappers, jazz, mooie kleren, begin van feminisme, de sfeer in London tijdens de blitzkrieg (lees the chamomile lawn er maar op na) .... Ik zou pas boeiende verhalen kunnen vertellen over m'n jeugd...

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:40

Hmmm ik zou voor de late middeleeuwen kiezen. Dan zou ik natuurlijk een felbegeerde rijke jonkvrouwe zijn waar de heren om vochten. En dan zou ik verliefd worden op een echte lord die mij uit de handen van de struikrovers bevrijdde waarna ik samen met hem naar zijn kasteel zou vluchten en we leefden nog lang en gelukkig....

*zwijmel*

(ik geloof dat ik iets te veel kasteelromannetjes gelezen heb Knipoog )