Pesters => hoe kom ik van ze af?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamara

Berichten: 10443
Geregistreerd: 20-07-01

Pesters => hoe kom ik van ze af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 18:51

Ik ben heel lang gepest door een stel meiden op de basisschool en op de jazz. Van de jazz en school ben ik inmiddels af, maar kom ze nog steeds tegen. Inmiddels heb ik een stuk meer zelfvertrouwen dan toen, maar zodra zij in de buurt zijn neemt dat steeds weer af, ben ik weer een beetje dat kleine, onzekere meisjes van toen. Gaat steeds beter, maar nog niet geweldig. Zie ook [JH] Ik voel me minderwaardig door hen

Nou was ik gister naar de discotheek hier geweest (feest in de stad waardoor iedereen vrij is). En daar waren die meiden ook, een aantal van die basisschoolmeiden hebben zich bij die jazzmeiden gevoegd. Probeer ze gewoon te negeren, blijf een beetje bij ze uit de buurt en dat gaat op zich heel aardig. Tot ik op een podiumpje ging staan met een vriendin, dat podiumpje is zeg maar tegen zo'n ballustrade aangebouwd van een hoger gedeelte. Dus wij lekker dansen, komen op een gegeven moment die meiden tegen de ballustrade aan staan. Trek me er nix van aan, ga gewoon door, maar toen ging 1 van hun erbij staan op dat podiumpje en die werkte me zo van dat ding af. Viel er dus af, haar half meegetrokken en uitgescholden, en toen er weer op gegaan, wilde het haar niet laten winnen. Ze stond achter me, dus met mn rug naar dr toe gaan staan en flink staan douwen+ellebogenwerk. Toen ging ze naast me staan, met dr armen voor me enzo, maar weer gedouwd en toen hield ze op. Geloof dat die meiden niet helemaal wisten wat er gebeurde, normaal doe ik nooit zoiets, maar ik was zo woedend, ik had ze echt in mekaar kunnen trappen als het gemoeten had.

Maar het probleem is dat ze me dus nog steeds kunnen pakken, ookal ben ik steeds zelfverzekerder, ze voelen dat ze me nog steeds kunnen hebben. En ik probeer zelfvertrouwen uit te stralen, te laten merken dat ze me toch nix doen, maar op de een of andere manier lukt het niet, ze gaan gewoon door. Ik heb van alles geprobeerd, negeren, terugdouwen (maar dat werkt ook niet eeuwig denk ik), en praten met hun leidinggevende heeft geen zin omdat die totaal geen invloed op hen heeft. Toen ik eraf ging zou ze me nog bellen voor een voorstelling waar ik dan nog aan mee mocht doen, ze heeft niet gebeld, negeert me nu, en ik weet dat die meiden niet naar haar luisteren op zo'n gebied. Zeker omdat zij zelf ook zoiets heeft van 'Je gaat je gang maar.'

Wat moet ik doen??? Ik wil zo graag van ze af, ze hebben nu wel lang genoeg mn leven verziekt, zo'n 6/7 jaar. Maar ik kom maar niet van ze af, kom ze nog vrij regelmatig tegen, zeker omdat 1 van die meiden een collega is. Die valt opzich nog wel mee, maar is een beetje een meeloper, ze zegt nix positiefs maar doet ook nix om het te laten stoppen. Help me please!

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 19:00

Hebben hun mensen of vrienden die jij ook kent?
En die ook aardig zijn tegen jou?
Vraag dan als ze tegen hun willen zeggen (die pesters) dat ze op moeten houden met pesten.
En dat als ze dat niet doen dat je het aan hun ouders verteld en dat ze nu na 6/7 jaar het wel genoeg is.

Het zijn vaak mensen die jarloers zijn die je pesten.
Heb je iets wat hun ook graag wilden/willen?
Als dat zo is weet je de reden maar daar heb je verder nix aan.
Jij wil er juist vanaf!

Of wat ook erg moeilijk is en dat begrijp ik is om ze te negeren.
Verder kan ik je op dit moment niet helpen.
Als ik iets meer weet of iets beters laat ik je het weten.
Veel sterkte verder Ach gut

(zoek anders op internet over pesten mischien dat je een oplossing kan vinden, via google bijvoorbeeld Knipoog )

Tamara

Berichten: 10443
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 19:04

JolandaVrind schreef:
Hebben hun mensen of vrienden die jij ook kent?
En die ook aardig zijn tegen jou?
Vraag dan als ze tegen hun willen zeggen (die pesters) dat ze op moeten houden met pesten.
En dat als ze dat niet doen dat je het aan hun ouders verteld en dat ze nu na 6/7 jaar het wel genoeg is.

Het zijn vaak mensen die jarloers zijn die je pesten.
Heb je iets wat hun ook graag wilden/willen?
Als dat zo is weet je de reden maar daar heb je verder nix aan.
Jij wil er juist vanaf!


Weet je wat het probleem is, de drijfveer achter al die meiden is 1 meisje, Linda. Die is van de jazz en die heeft mij nooit gemogen, en ze heeft nu de rest een btje meegetrokken. En die me van dat ding afdouwde is een meisje van de basisschool die mij ook nooit gemogen heeft. En die Linda heeft ontzettend asociale ouders, type "Ikke ikke ikke, wat de rest doet moeten ze zelf weten, zolang wij maar de besten blijven" Het zijn echt asociale mensen, ze laten dr doen waar ze zin in heeft, dus dat zal niet zo veel invloed hebben. De rest is meeloper, die collega kan ik er wel op aanspreken maar ben bang dat het weinig nut zal hebben, waarschijnlijk wordt het alleen nog maar erger omdat ze dan merken dat ik het nog steeds vervelend wordt... Maar iig bedankt voor de moeite!

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 19:32

Ja ik begrijp je wel hoor wat je bedoeld.
Maar weet je wat ook mischien help?
Ik werd 3 jaar geleden ook erg gepest.
Over mijn uiterlijk (nu niet meer hoor) maar wat ze zeiden van hey lelijke puistekop! dan dacht ik van laat ik is n weerwoord hebben!
Dus als ze dat zeiden zij ik van nou ik heb ze lekker jij niet.
En dan vinden ze het niet leuk meer.

Wat de conclusie is dus uit mijn voorbeeld zeg maar.
Die pesters proberen je te raken op een zwakke plek van je.
En dat vinden ze juist leuk omdat je er niet tegen kan.
Maar als je gaat zeggen van nou ze zeggen bijvoorbeeld tegen jou van ga weg joh dom kind dan zeg jij bijvoorbeeld van je zegt van ja dat klopt ik ben dom. Maar dat wist je toch al?
Als ze zien dat jij het niet erg vind dat ze je pesten (natuurlijk wel diep van binnen!) maar dat zien ze niet hebben ze snel genoeg door het pesten niet leuk meer is.
En dan stoppen ze meestal wel.
Ik hoop echt voor je dat het je lukt!
Want met pesters, ze zien zelf niet in hoe ze zijn!

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 19:52

Misschien niet netjes, maar ik zou die Linda een knal verkopen, liefst waar al haar meelopertjes bij zijn. Ik ben tegen geweld, behalve wanneer het nodig is Haha!

Ik ben zelf ooit pester geweest op de middelbare school Bloos en weet daardoor dat weinig helpt. Negeren zou misschien helpen, maar dan moet je dat tot in den treure vol kunnen houden en ze gaan steeds zwaarder geschut gebruiken. Daarom zeg ik; timmer er echt eens één op haar hoofd. Niet erg netjes, maar het werkt wrs wel. Niet over je heen laten lopen!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 19:58

*Tamara* schreef:
, maar weer gedouwd en toen hield ze op. Geloof dat die meiden niet helemaal wisten wat er gebeurde, normaal doe ik nooit zoiets, maar ik was zo woedend, ik had ze echt in mekaar kunnen trappen als het gemoeten had.




ik denk dat je het zelf al opgelost hebt door nu eens een keer anders te reageren als je normaal gesproken doet......... je hebt je niet op je kop laten zitten en je zal zien dat het misschien nog eenkeer gebeurt en dan sla je er gewoon een keer op!!!! dan blijven ze echt wel weg hoor.

heel goed hoor dat je van je afgebeten heb......... knap. Je zal merken dat het beter gaat straks

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 01:19

Bijt flink van je af en probeer je voor te doen of jij beter als zij bent. Geef een paar banketstaaf opmerkingen tegen haar, vooral over dr uiterlijk. Pesters zijn erg onzeker dus uiterlijk&voorkomen is vaak 'n zwak punt. Kan beter helpen als 'n klap verkopen.

En probeer zelf ook veel vrienden te krijgen waar jij tussenhoort, kalmeren zulke mensen vrij snel van.

Tamara

Berichten: 10443
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 14:12

Steef schreef:
Bijt flink van je af en probeer je voor te doen of jij beter als zij bent. Geef een paar banketstaaflige opmerkingen tegen haar, vooral over dr uiterlijk. Pesters zijn erg onzeker dus uiterlijk&voorkomen is vaak 'n zwak punt. Kan beter helpen als 'n klap verkopen.

En probeer zelf ook veel vrienden te krijgen waar jij tussenhoort, kalmeren zulke mensen vrij snel van.


Die vrienden heb ik inmiddels wel, dat is het probleem niet zo zeer, door hen ben ik een stuk zelfverzekerder geworden. Maar als ik tegenover die pesters sta, klap ik dicht. Bij vertrouwde mensen flap ik er zo wat banketstaaf uit, maar tegenover hen lukt het niet, ik sla gewoon dicht... Maar ik zal het eens proberen, thnx voor de tips!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:22

Als je niks durft te zeggen, dan kijk je ze maar aan alsof
je een hoop str*nt ziet liggen. Die boodschap komt ook wel
door, hoor.
En door je gedrag op het prodium heb je ook wel laten zien
dat je niet met je laat sollen.

OK dan!

Wat zich diep in jouw binnenste
afspeelt, dat weet alleen JIJ!

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 15:51

Nou Tamara wij gaan wel een keertje stappen Knipoog ik ga helemaal met lis mee verder. Knipoog ik woon in de buurt.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 16:15

Kijk, dat is een mooi aanbod Ikw erd ook heel erg gpest op de middelbare school. Op een mooie dag werd ik zooooooo boos dat ik dat meisje letterlijk over de tafel heb getrokken en een goeie mep heb verkocht. DIe was zo raak dat haar kaak was gebroken... Bloos!

Kijk, daar schaam ik me nog steeds voor maar de grens was bereikt: yoghurt in mijn tas, boeken weggooien en die eindeloze rotopmerkingen in de klas....
Het was wel over daarna Haha! Ik was opeens de bink van de school, was niet haar enige slachtoffer Cool

Tamara

Berichten: 10443
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 16:36

Merilyn schreef:
Nou Tamara wij gaan wel een keertje stappen Knipoog ik ga helemaal met lis mee verder. Knipoog ik woon in de buurt.


Goed idee! OK dan! *LOL* Van mij mag je dr rustig in mekaar slaan, maar zou het niet meer helpen als ik het zelf deed? Volgens mij heeft ze dan respect voor jou, niet voor mij, maar maybe wel als we het samen doen! Haha! Knipoog

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 16:38

Pauline schreef:
Kijk, dat is een mooi aanbod Ikw erd ook heel erg gpest op de middelbare school. Op een mooie dag werd ik zooooooo boos dat ik dat meisje letterlijk over de tafel heb getrokken en een goeie mep heb verkocht. DIe was zo raak dat haar kaak was gebroken... Bloos!


WHAAA, Go pauline!! OK dan!

Nogmaals; ik keur geweld niet goed, maar soms moet je vuur met vuur bestrijden.