Tips voor fantasieboeken.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 16:55

'Het zwaard van Shannara' van Terry Brooks ben ik nu aan het lezen maar tot nu toe heel goed (heeft wat weg van LOTR) is deel van de Shanara triologie (andere drie kan ik zou gauw even niet opkomen iets met elfenstenen en elfenzang ofzo Verward .

'de Hobbit' is ook errug leuk (Tolkien natuurlijk Tong uitsteken )

en 'ogen van de draak' van Stephen King vond ik ook heel erg leuk (z'n enige fantasyboek)


IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 17:08

wat op de achterkant van deel 1 staat:

"De SHannara-triolodie gaat over het naspel van oorlogen met een eeuwenoud kwaad, waarin gnomen, elfen, heksenmeesters, druiden en magische voorwerpen een grote rol spelen.

Aan Shea, half mense, half elf, gaan de treobelen van verre streken voorbij in het vredige Lommerdal. Tot de rijzige Allanon het dal betreedt. Hij bezit de kennis der ouden en de gaven der druiden. Hij onthult Shea dat de duistere machten nieuw onheil beramen. Er is maar een effectief wapen: het zwaard van shannara. En Shea is de enige die het kan hanteren."


ow...en Harry Potter is natuurlijk ook heel erg goed (mijn favoriet is "gevangene van Askaban" )

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 17:17

ik heb deel 5 in het engels gelezen...geweldig!!!!!
echt super, ik weet nu niet of ik deel 4 of 5 op de tweede plek zal zetten Tong uitsteken . Soms heb ik gewoon hardop zitten lachen (in de metro Bloos ) zulke grappige dingen erin (Ginny is echt grappig..heb mijn kat nu naar haar vernoemt Haha! )


IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 18:31

is Roverandom de nederlandse vertaling de Simmirilion? (ofzoiets, weet niet precies hoe je het schrijft).
als het die is heb ik gehoord dat die heel erg goed is (wil ik zelf ook een keer lezen)
Bij donner in Rotterdam staan veel mooie engelstalige (leergebonden) boeken van tolkien. Echt supermooi zien die er uit..alleen de prijs is heeel wat minder (rond de 100 a 200 euro Scheve mond )

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:35

Dungens & dragons zijn heel veel (pocket?)boekjes, veel verschillende verhalen dus Knipoog
Volgens mij is het afgeleidt van het spel (of is het andersom?)
ik heb ze nog nooit gelezen maar zie ze wel altijd staan in de (fantsy)boekenwinkels...hele mooie kaften


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, Berdien, Colien, eva92, Facebook, Felixity, IASCrawler, Ipsiedipsie, Knoek, Lau07, Laure, maxi90, moonsparkle, Piekosjj, Poety, redbutton, Roosch, Suliko, Suusw, Tajmahal, Telpeva, x_Jeanine_x, XxMariellexX, zonneglans en 164 bezoekers