Tips voor fantasieboeken.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Tips voor fantasieboeken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 15:33

Hier kan je tips geven over fantasieboeken die jij erg goed vond!
Ik zal zelf een paar tips geven:

Lord Of The Rings 1+2+3 Nou, die kent iedereen wel.

Kronieken van Lontobyn:

Dit zijn 3 boeken die gaan over het leven van een jongen die magische krachten blijkt te hebben en zich uiteindelijk verbindt met een vogel.
Van hieruit ontstaan allerlei avonturen.
In het eerste boek moeten hij en nog een stel andere magisten een *foute* magier verslaan die een compromi heeft gesloten met een buurland die een verschrikkelijk tekort heeft aan land en voedsel. Hun doel is om het land van de magiers, waar nog heel veel ruimte is, over te nemen. Heel mooi ingepakt, heel mooi verhaal!
In het 2e boek gaan een vriend van de hoofdrolspeler in het eerste boek naar het bewuste buurland om trachten vrede te sluiten, dit gaat niet helemaal als geplant.
In het 3e boek gaat dit verhaal door.

En dan nog "Het zwaard van de waarheid" trillogie.
Dit is echt werkelijk een prachtig verhaal, ik meen dat er nu 9 boeken uit zijn en dat er elk jaar een nieuwe uitkomt.

Het verhaal gaat over een man en en vrouw die gescheiden van elkaar leefden in 2 verschillende landen.
De landen worden apart van elkaar gehouden door een grens die bestaat uit de onderwereld. Er bestaan 3 landen die gescheiden zijn van elkaar.
1 waar donkere magie heerst
1 waar positieve magie is
1 waar geen magie is.
Dit om praktische redenen.
Uiteindelijk storten de grenzen in en komen er allemaal vreemde wezens vrij en goede magie raakt slechte magie enz.
De bedoeling is dat de man en de vrouw, de 2 hoofdrolspelers alle gevolgen van het instorten van de grens tegengaan.
Ze vallen van het ene probleem in het ander.
Echt prachtige boeken met prachtige verhalen en ideeen, ik ben een groot LOTR fan, maar LOTR kan haast niet tippen aan deze boeken...
Echt een aanrader dus!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 15:47

Dat is hetzelfde als *het zwaard van de magie* komt, ik heb eerst een engelse versie gelezen en daar heet het *het zwaard van de magie* in nederland is het inderdaad de eerste wet van de magie t/m nu geloof ik de 9e.
De schrijver is Terry Goodkind.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 15:55

goed idee Knipoog ik heb er thuis al 7 liggen (koop ze allemaal) echt goede boeken koop ik, de 2 andere bovenstaande series heb ik ook gekocht, alleen heb ik dus bijna de trillogie over richard uit en nu wil ik alvast bekijken welke fantasieboeken er nog meer in mijn smaak zullen vallen. En uiteraard ben ik benieuwd wat andere mensen van deze boeken vinden Haha!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 15:58

De hobbit heb ik gelezen! goed boek opzich, maar niet zo goed dat ik hem zelf zou willen hebben, en de shanara trilogie heb ik nog nooit van gehoord... ben wel benieuwd! kan je er een korte samenvatting van geven?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 16:20

IcePrincess schreef:
wat op de achterkant van deel 1 staat:

"De SHannara-triolodie gaat over het naspel van oorlogen met een eeuwenoud kwaad, waarin gnomen, elfen, heksenmeesters, druiden en magische voorwerpen een grote rol spelen.

Aan Shea, half mense, half elf, gaan de treobelen van verre streken voorbij in het vredige Lommerdal. Tot de rijzige Allanon het dal betreedt. Hij bezit de kennis der ouden en de gaven der druiden. Hij onthult Shea dat de duistere machten nieuw onheil beramen. Er is maar een effectief wapen: het zwaard van shannara. En Shea is de enige die het kan hanteren."


ow...en Harry Potter is natuurlijk ook heel erg goed (mijn favoriet is "gevangene van Askaban" )


Klinkt goed!! en harry potter vind ik net niet goed genoeg zegmaar... En de drakenrijder van Pern... ik heb ervan gehoord, maar het zegt me verder niks!?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 20:14

Dungeons and dragons lijkt mij nou eigenlijk helemaal niks... ik heb de tekenfilms ervan gezien, blegh... of is dat een waardeloze versie? Haha! het vage mannetje dat nogal een hoge eigendunk heeft maar in werkelijkheid een watje is... dat iele mannetje, met zwaard enzo, hehe heb zo'n hekelaan dat ventje Haha!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 20:24

kan je misschien een kleine samenvatting maken? Lachen

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 4leggedmates, aeckker03, Bodan, Danseresje, estell__, Esther_r20, GrapeshotBot, janderegelaa, Lisa_22, Lugea, PlukenKrul, RenskeFrea, Reyndir, Sanne_zepp, Siers83, Unoo, xMyrth, zimbri en 24 bezoekers