Naar dokter geweest; stress..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Naar dokter geweest; stress..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 11:56

Ik ben 16, en heb teveel stress?? Absurd eigenlijk.. ben nog hartstikke jong en dan denk je toch dat ik me nergens druk over hoef te maken..?
De afgelopen 2 weken zit ik totaal niet lekker in mn vel. Alles gaat fout, ik kan gewoon niets goed doen. Ben lusteloos, kan zo de hele dag in mn bed liggen.. Nergens zin in.. veel huilbuien enzo..
Nu was ik zaterdag flauwgevallen en zondag weer. Heel vreemd was dat, eerst zie ik zwarte vlekken en dat worden er steeds meer tot ik alleen nog maar een klein puntje zie. Ik krijg bonken in mijn hoofd en ik ging die keren uit mezelf op de grond zitten. Ik kan gewoon lopen, praten en alles.. Maar ik weet er zelf niets van. Heel erg vreemd...
Ook heb ik het telkens ijskoud en toch zweet ik me kapot.
Ben dus gister naar de dokter geweest.. Het is een combinatie van pubertijd en veelste veel stress. Scheve mond Ik barstte ook gelijk in huilen uit toen we het over mn "problemen" hadden. Dat heb ik de laatste tijd altijd..
Een groot deel van de stress is school, mijn opleiding bevalt me niet. Het interesseert me simpelweg niet en ik weet zeker dat ik dit niet wil gaan doen. Iedereen denkt dat dit niets is, maar het doet heel veel bij me.. Sinds ik hier achter ben gaat het eigenlijk zo slecht met me.
De dokter kent me vanaf mijn geboorte en ik kom er nogal vaak.. Hij zag dus ook gelijk aan me toen ik binnen kwam dat ik niet lekker in mn vel zit.
Alles komt dus simpelweg gewoon door te veel stress.. Scheve mond
Gelukkig weet nu iedereen thuis het en houden ze ook rekening met me, doen wat liever enzo.. Want ben de afgelopen 2 weken ook verschrikkelijk afgesnauwt, deed alles verkeerd.
Gelukkig heb ik nu even vakantie en kan ik lekker even uitrusten...
Pff moest het ff kwijt hoor. Knipoog
16 en dan teveel stress..

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 12:05

Jeetje das niet niks.

Lekker uitrusten!
En wat leuks met je pony gaan doen!

Beterschap! Ach gut

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 13:40

jeetje wat vervelend allemaal!
doe maar lekker rustig aan, en ga maar lekker genieten samen met je pony Lachen

veel sterkte iig!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 13:45

Als ik jou verhaal zo hoor, hoor ik eenbeetje van mezelf. Iemandkan niet iets tegen me zeggen of ik ben boos en dan denk je dat gaat wel weer over nou mooi niet dus. Vooral mijn vriend heeft daar nogal onder te lijden wat echt niet eerlijk is.
Maar goed ik wens je iig veel sterkte en nou maar hopen dat iedereen een beetje lief voor je wordt

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 13:58

Klote zeg. Het enige wat ik je kan zeggen is, Stop met die opleiding en zoek iets wat je leuk vind! Of ga iig praten op school, zorg dat je het weer naar je zin krijgt daarin. Ik heb me ook weken rot gevoeld, ik wilde niet meer naar school. Geen stage meer, ik zag het niet meer zitten. Die opleiding vond ik niet bij mij passen, het was niet wat ik wilde.
Heb een uurtje met mijn mentor gepraat, en alles leek minder erg dan dat ik het maakte, maar hoe langer je er mee blijft lopen, hoe erger en erger je er tegen op gaat zien en hoe rotter je je gaat voelen. Ookal weet ik dat je nu denkt '' maar ik wil ECHT niet en daar helpt niets tegen, ook praten niet'' , doe het toch maar!
Ik keek er ook zo tegen aan, en zei ook dat ik het écht niet leuk vond en niks het meer leuk kon maken ook.
Toch zit ik er nu nog steeds, en ga ik wel proberen het af te maken. Als ik niet was wezen praten, dan had ik me nu waarschijnlijk nog ellendiger gevoelt. Heb ook wat afspraken kunnen maken met mijn mentor nl.
Helaas weet ik dus dat je school wel heel veel met je kan doen als je het niet naar je zin hebt. Ik vergeleek het ook met mijn vorige school (wat wel de zelfde was, alleen het gebouw er naast Knipoog ) waar ik vmbo deed. (nu mbo). Als ik het vergeleek had ik het daar zoveel meer naar me zin dan nu. Maar vergelijken heeft geen zin. Je leeft nu en je moet proberen om nu gelukkig te zijn.

Weet je wat je wel leuk vind voor opleiding? Anders zou je eens naar die opleiding kunnen informeren. Vergelijken, kijken wat je wil.
Wat doe je nu voor school?
Mijn reden dat ik bleef is dat het een 4 jarige mbo opleiding is, na zo'n opleiding maakt het inprincipe geen reet uit wat voor vervolgopleiding je gaat doen ( welke richting in het hbo) want met 4 jaar mbo, kun je overal naar toe doorstromen. En ahg, als ik dat dan toch moet halen, dan maar daar waar ik nu zit..

Iiig succes! En probeer iig wel een opleiding te gaan doen en niet te gaan werken ofzo.
Verder sterkte Ach gut

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 14:32

Ik ga wel naar een andere school. Ben nu nog niet officieel uitgeschreven op school, maar dat is alleen omdat ik gewoon ingeschreven moet staan omdat ik leerplichtig ben.
Ik heb vorige week een gesprek gehad met mijn mentor en dat heeft idd veel geholpen.
Ik ben nu aan het informeren in Barneveld of ik daar nog terrecht kan.
Nu doe ik Helpende Welzijn en dat is gewoon niets voor mij. Werken met mensen is niets voor mij.. Geef mij maar dieren.

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:53

oo dat ken ik zwart voor de ogen enz als ik alleen al aan schol denk begin ik al te huilen. Zou het liefst de hele dag niks doen gewoon je leven vooruit spoelen Scheve mond Misselijk Misselijk Maar bij mij komt het vooral omdat iedereen me uitscheld Verdrietig Dan denk k laat me met rust wat andere wel niet kunnen anrichten Misselijk
Nathalie veel sterkte Ach gut

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 16:47

Ik doe ook mbo-dierverzorging Hoop idd dat je nog in barneveld terecht kan, maar kun je niet op het Helicon waar Kim (pinky_girl) ook zit terecht? Dat is toch veel dichterbij voor je of niet?

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 16:59

Kim zit op Helicon in Helmond. Ik heb daar ook gezeten. En Nathalie, ik herken je verhaal wel een beetje. Op de mavo had ik het totaal niet naar m'n zin. Eindelijk klaar en jahoe, ik mocht naar de school waar ik altijd al van droomde: Helicon dierverzorging.

Nou dit werd echt een nachtmerrie. De school is echt *piep*. Alles is slecht geregeld en georganiseerd en ik paste totaal niet tussen de medeleerlingen. Ik zal het hele verhaal besparen, maar ik wilde er zo snel mogelijk weg. Maar dan wel met diploma, mocht ik ooit nog iets in de dieren willen gaan doen (en dat wil ik dolgraag). Nou, het laatste jaar was vreselijk. Maar gelukkig wel m'n diploma.
Maar wat voor diploma. Er is echt bijna geen werk in de dieren, en als het er wel is, is het super hard werken voor een flutloon. Je moet er echt geluk mee hebben. Maar ga er vanuit dat van de 30 leerlingen er misschien 2 zijn die zo'n baan vinden. Misschien heb je dat geluk, maar als je dat niet hebt, ga dan maar even bedenken wat voor banen je dan kunt krijgen....

Je moet wel doen wat je echt graag zou willen en ik zal de laatste zijn die je tegenhoud. Maar bedenk wel hoe je de toekomst zou willen zien en of dat ook echt mogelijk kan worden.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 17:00

Of bij ons, Helicon boxtel! Iig veel succes meid, en t komt allemaal goed... IK heb hetzelfde nu, huilbuien, niet lekker in me vel. KOmt bij mij allemaal door die klotestage! Maar dat komt helemaal goed, echt waar:)

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 17:05

helicon dieropleidingen daar hoor ik veel mensen over klagen! ik ken een hoop meiden die er allemaal mee gestopt zijn
die in oss is niet voor niets weg, daar was de organisatie ook zo slecht!
en deurne is al niet veel beter!
ik heb het getroffen , ik werk ook met dieren de hele dag
en met mijn tweede passie : VRACHTWAGENS !!!!
alleen sja, ik breng die arme beestjes wel naar de slacht toe......maar dat went heel snel hoor!

verder is er in de dieren heeeel moeilijk werk aan te komen, logisch,want de helft van nederland houd van dieren.
zoek dus iets specefieks op, diergeneeskunde , misschien paardentandarts of iets in die trand?
succes
en heeeeel veel sterkte
(ik weet helaas precies hoe je je voelt )

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 17:06

Ik weet precies hoe het voelt meid... Hopelijk duurt het niet zo lang.
Sterkte he Ach gut

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 17:08

Vonnie84 schreef:
Kim zit op Helicon in Helmond. Ik heb daar ook gezeten. En Nathalie, ik herken je verhaal wel een beetje. Op de mavo had ik het totaal niet naar m'n zin. Eindelijk klaar en jahoe, ik mocht naar de school waar ik altijd al van droomde: Helicon dierverzorging.

Nou dit werd echt een nachtmerrie. De school is echt *piep*. Alles is slecht geregeld en georganiseerd en ik paste totaal niet tussen de medeleerlingen. Ik zal het hele verhaal besparen, maar ik wilde er zo snel mogelijk weg. Maar dan wel met diploma, mocht ik ooit nog iets in de dieren willen gaan doen (en dat wil ik dolgraag). Nou, het laatste jaar was vreselijk. Maar gelukkig wel m'n diploma.
Maar wat voor diploma. Er is echt bijna geen werk in de dieren, en als het er wel is, is het super hard werken voor een flutloon. Je moet er echt geluk mee hebben. Maar ga er vanuit dat van de 30 leerlingen er misschien 2 zijn die zo'n baan vinden. Misschien heb je dat geluk, maar als je dat niet hebt, ga dan maar even bedenken wat voor banen je dan kunt krijgen....

Je moet wel doen wat je echt graag zou willen en ik zal de laatste zijn die je tegenhoud. Maar bedenk wel hoe je de toekomst zou willen zien en of dat ook echt mogelijk kan worden.



Helicon is gewoon heel erg slecht. Ik heb zowel in Tiel als in Nijmegen lessen gevolgd en ken ook iemand uit Oss met dezefde ervaringen.
Ik heb er 3 jaar gezeten en ben letterlijk gillend naar Barneveld gegaan. Dat was echt een verademing, heb het nu onwijs naar m'n zin!
Alleen hèt probleem met Barneveld is dat je er gewoon niet meer tussen komt als het schooljaar al bezig is. Ik heb dat vorig jaar geprobeerd en het lukt dus echt niet. Ben toen nog maar een jaar in Tiel gebleven, wat een ellende. Nu dit jaar heb ik me wel op tijd ingeschreven en dus toegelaten. Ik hoor ook van anderen dat later instromen echt niet lukt.
Er is heel weinig werk in de dierverzorgingsector (ben een 1/2 jaar aan het solliciteren geweest zonder resultaat). Af en toe was er een vacature, maar ze willen alleen mensen uit Barneveld hebben!
Veel succes in ieder geval!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 18:55

Inderdaad, Barneveld zeker een streepje voor. Op sommige stageplaatsen mag je ook alleen maar stage lopen als je op Barneveld zit.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 19:16

Hier nooit last gehad dat ik niet op Barneveld zit. Heb ergens stage gelopen en daar werd ook gezegt dat als er een vacature was ik zeker moest solliciteren. Heb er dus nog wel wat vertrouwen in..
Nu is de reden dat ik dierverzorging doe vooral (zoals ik hier boven ook al zei) dat je na 4 jaar elke richting in het hbo op kan. Hoe dan ook, zal ik eerst 4 jaar mbo moeten doen, dus waarom niet met iets waar ik om geef? Ik heb anders toch geen idee wat ik moet Lachen

En niet allemaal zo negatief over dierverzorging, ik heb net alle moed weer bij elkaar verzameld om mijn opleiding af te maken, met veel moeite Knipoog Knipoog

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 20:35

gabyfedde schreef:
Alleen hèt probleem met Barneveld is dat je er gewoon niet meer tussen komt als het schooljaar al bezig is.


Klopt wat je zegt.. Vandaag hebben we gebelt.. En het kan niet. Ik had me voor 1 oktober in moeten schrijven dan ging het nog.. Nu ben ik te laat.
Dit jaartje dus afmaken.. Huilen
Bah, weer iets wat tegenzit... Verdrietig

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:39

Ik heb in totaal 2 dagen op het helicon in tiel gezeten..Nou ik vond het dus helemaal niks.. En werk is er ook totaal niet in te vinden..Ik zou als ik jou was gewoon verder gaan kijken, er zijn genoeg dingen die je kan doen!!
Heel veel succes, ik weet hoe moeilijk het is om iets passends te vinden, maar het lukt altijd wel..

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 22:31

Sterkte meissie Ach gut
Ik herken wel een beetje wat jij zeg, als ik over iets praat wat ik moeilijk vind moet ik ook vaak gelijk huilen Verward En ik doe hier soms in huis niks goed! Dan voel ik me echt klte, maar gelukkig komt er na regen altijd zonneschijn Schijnheilig en staan er meestal lieve mensen voor je klaar irl, maar ook op msn Knipoog Lovers
Ik hoop dat je dit jaartje trouwens een beetje kan doorkomen op school, en daarna ergens heen kan wat je echt leuk vind!