Moeilijke schoolkeuze...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Moeilijke schoolkeuze...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 12:59

Ik denk dat dit een beetje een lang verhaal gaat worden, maar oke ga er aan beginnen!
Vorig jaar heb ik mijn havo-diploma behaald met het profiel economie en maatschappij. Voor dit diploma heb ik heel weinig hoeven doen en haalde dus met gemak mijn diploma! Voor mij was de stap naar het vwo dan eigenlijk ook heel logisch, maar ik wou liever niet verder met het huidige profiel maar een overstap maken naar natuur&gezondheid. Waarom? Ik wil/wou diergeneeskunde studeren. Dus ik vorig jaar een school zoeken die dit waar kon maken en ja ik heb er een gevonden. Dus ik dit jaar vol goede moed aan school begonnen. Ik kon de overschakeling maken maar moest dat wel in 2 jaar doen. Dus naar school gegaan en werd me daar verteld dat het heel veel zelfstudie was . Dus oke ik eraan begonnen en het leek allemaal wel even goed te gaan. Maar de overschakeling blijkt toch wel een stuk groter als verwacht! Er zijn een aantal vakken die ik dit jaar wel moet halen zoals nederlans,engels etc. Alleen mijn profielvakken over 2 jaar. Maar het wil dus eigenlijk niet lukken. De achterstand is heel groot. De boeken waar ik het uit moet halen, word van veel dingen verwacht dat je het al weet en tja veel dingen weet ik dus nog niet.
Omdat de basiskennis van die exactevakken er gewoon bijna niet is. Verdrietig
Nu lukt het dus echt niet, word ik steeds vermoeider, steeds ziek, mijn weerstand gaat achteruit en als ik een oefentoets moet doen klap ik helemaal dicht. Nu denk ik er dus over na om te gaan stoppen. Want de toetsweek die er aan komt, nee die haal ik echt niet ook de makkelijke vakken niet. Maar als ik stop wat moet ik dan?? Een hbo-studie ja dat is logisch maar welke? En kan je nog instromen? Of toch maar doorgaan? DIergeneeskunde, is een mooie studie maar denk niet dat dat het word voor mij... Stoom uit je oren

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 13:16

je hebt dus EM?

dan is paardenhouderij op larenstein misschien iets voor je? daarvoo moet je EM + sk hebben (maar Sk kan volgens mij met een cursus)

kijk maar eens op www.larenstein.nl

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 13:41

Heb even op de site gekeken. Maar paardenhouderij kan ik er nie op vinden! Blond

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 13:47


kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 14:09

oke thanks, zal even kijken!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 14:57

En bijles? Iemand die je de basisdingen uitlegt zodat je je nieuwe vakken wel kan volgen?

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:18

dierhouderij bij vanhall instituut, gaat me vriendin ook doen, hartstikke leuk!!!!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:24

Ik doe de opleiding Biologie en Medisch Laboatoriumonderzoek. (Ik zit nu in het 1e jaar) Je hebt wel NG/NT nodig. Maar met deze opleiding kan je ook makkelijk instromen bij Diergeneeskunde. Want dat is wat ik eigenlijk ook wil doen.
Veel succes met je studie!

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:34

diergeneeskunde is wle totaal wat anders dan larenstein. Ik zou eens kijken of je niet ergens bijles kan krijgen in de moeilijke vakken. verder is het heel normaal dat je na je havo diploma je VWO in 2 jaar kan halen (ook zonder overschakeling naar een ander profiel).

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 15:56

Bijles die optie is er, er is hier een goed huiswerkinstituut. Alleen is de druk zeg maar die ik nu heb opeens zo groot dat ik daar onder lijd.De overgang tussen die twee profielen en dan nog het niveau is gewoon heel zwaar. En dan vraag ik me ook af als ik het al haal dan is de kans dat ik ingeloot word zo ontzettend klein! En dan nog die studie diergeneeskunde is ook weer heel veel theorie. Heb gewoon het gevoel dat ik dan altijd met een soort van achterstand blijf zitten. Verward

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:58

In Belgie moet je een toelatingtoets doen, maar er wordt daar niet geloot. Dus kansen genoeg

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 16:00

Ik ben ovirgens ook naar voorlichtingen van alle opleidingen geweest die hier genoemd zijn. De opleiding die ik nu doe is echt heel leuk (wel pittig) en sluit goed aan op diergeneeskunde (ook in het buitenland) je krijgt als je deze opleiding afgemaakt hebt zelfs vrijstellingen op de universiteit.
www.fontys.nl/natuurwetenschappen

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 18:55

uhm mijn vriend doet Diergezondheidszorg op het HBO (van Hall instituut)daar kun je niet meer instromen wat dan wel het geval is dat je nu alvast de tijd kan krijgen om biologie etc bij te spijkeren... (heeft hij ook moeten doen in de zomervakantie en nog 2 vakken maar hij vond het echt enorm makkelijk het zijn dan gewoon wat basis boekjes die je moet lezen en een toetsje over moet maken)
wie weet is het wat...