Tips voor skigebieden gevraagd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Tips voor skigebieden gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 21:02

Pfffff .... ik zit al een weekend te bladeren in alle wintersportgidsen en kan maar geen keuze maken.

We willen van 17 tot 24 januari gaan. Colorado is bij nader inzien te koud (laagste gemiddelde temperatuur in Aspen - 19 gr. brrrr..... ) dus we blijven toch maar in Europa.

Hoe sneeuwzeker is Oostenrijk en dan bv. het skigebied van Saalbach/Hinterglemm?

En wie heeft nog leuke tips voor Frankrijk (niet Les Trois Vallees of La Plagne)

Barst maar los
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 20-10-03 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 21:06

Mijn ouders gaan al jaren naar Oostenrijk, naar Altenmarkt/Zauchensee. Schitterend skigebied.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 21:06

En mag jij niet mee Knipoog ?

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 21:08

Vorig jaar waren we met oud en nieuw in oostenrijk, zeker weten dat we sneeuw haden, maar ook vreselijk kou geleden. Met carneval was ik in Frankrijk in La jou de Loup bij Super devoie (ofzoiets) en dat was super, niet zo'n groot gebied, maar wel zo rustig, nergens rijen en heerlijk bede pistes voor je alleen!
Dit jaar ga ik naar La corbier ofzo iets, in de buurt van La Plagne.

Noord Italië is zeker aan te raden! Altijd mooie gebieden, en zeker mooier weer als Oostenrijk!
Jaren dat mensen in Oostenrijk vastsneeuwde en wij bruin thuis kwamen Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 21:11

Fitzroy schreef:
En mag jij niet mee Knipoog ?


Hehe, ik WIL niet mee, ik blijf liever thuis bij de paarden, ben geen ski-fanaat. Maar ben drie jaar in dat gebied wezen skieen, dus weet wel waar ik over praat, alleen is het in de loop der jaren nogal gemoderniseerd!

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 21:14

Ik ben ongeveer 12 jaar naar Zwitserland gegaan, naar het plaatsje Thyon 2000. Nu gaan we voor het tweede jaar naar Morzine in Frankrijk. Zwitserland vind ik persoonlijk leuker, omdat ik het gebied goed ken en omdat het niet zo groot is. Frankrijk heb je meer keus. Dat is leuker voor beginners denk ik. Maar ook voor gevorderde hoor(de muur bijvoorbeeld). Als je wat meer wilt weten mag je me altijd pb'en
succes met een leuk gebied kiezen OK dan!

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 21:52

Jurga schreef:
Mijn ouders gaan al jaren naar Oostenrijk, naar Altenmarkt/Zauchensee. Schitterend skigebied.


Hier ben ik ook geweest met school.
We zouden eerst naar een gletsjer gaan maar het bleek overboekt te zijn.

Idd een schitterend gebied, heb het daar erg naar m'n zin gehad. We zijn eind april geweest, en later moesten we echt niet gaan want toen we weggingen was alle sneeuw al snel aan het verdwijnen (de laatste dag konden we ook alleen maar op de hogere pistes skien).

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 22:02

Wat is er mis met les 3 vallees? Dat is gewoon een enorm groot en mooi gebied. Ik ga er straks voor de 3e keer heen.

maar Espace Killy (tignes/val d'isere) is ook heel mooi. Zeer weinig sleepliften. 300 km piste, zeer veel offpiste mogelijkheden.
Goede sneeuw doordat het zo hoog ligt.

Oostenrijk heeft mij te weinig ski in ski out. Ik wil niet met de skibus ergens naar toe moeten. daarom is Frankrijk gewoon beter dan Oostenrijk qua skien. Maar de apresski is er gewoon veel beperkter.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 22:14

lindatje schreef:
Ik ben ongeveer 12 jaar naar Zwitserland gegaan, naar het plaatsje Thyon 2000. Nu gaan we voor het tweede jaar naar Morzine in Frankrijk. Zwitserland vind ik persoonlijk leuker, omdat ik het gebied goed ken en omdat het niet zo groot is. Frankrijk heb je meer keus. Dat is leuker voor beginners denk ik. Maar ook voor gevorderde hoor(de muur bijvoorbeeld). Als je wat meer wilt weten mag je me altijd pb'en
succes met een leuk gebied kiezen OK dan!


Muren heb je in Oostenrijk ook (of was het Italië..)
In Frankrijk leek hij stijl op een afstand, maar echt stijl was hij niet, en dat noemde de stijlste muur van Frankrijk Knipoog

In Frankrijk is het minder terrasjes OP de piste, maar die piste tot het dal, en daar is genoeg te doen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 22:36

Adelboden, Zwitserland. Ieder jaar, soms meerdere keren per jaar (hebben een huis daar). www.adelboden.ch
Ik vermaak me er al jaren prima, het is niet zo heel groot (toch nog 170 km hoor), maar wel heel afwisselend, het verveelt niet.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 23:10

Ik ben 2 x rond eind Jan. in Saalbach-Hinterglemm wezen skieen; de eerste keer zijn we er weggesneeuwd (er was echt té veel Tong uitsteken ), de tweede keer hadden we prachtig weer, maar het dooide wel licht (lag wel genoeg sneeuw!). In Saalbach is iig genoeg te beleven Rolleyes !
Ik weet niet hoe goed je kan skieen en of je graag veel zwarte pistes wilt hebben ?! Als dit het geval is en je kan heel goed skieen, zijn de volgende gebieden misschien wat "saai" voor je:
*Wij gaan zelf altijd erg graag naar de Steinplatte (is voor ons maar 2,5 uur rijden Clown ), echt een heel leuk gebied, groot genoeg als je er een week blijft en qua hütten erg gezellig (ben verder nog nergens een tweede "Stallen-Alm" tegen gekomen Knipoog !). We zitten dan altijd in het dorpje Waidring; sinds een paar jaar gaat van daaruit ook direct de lift naar boven.
Plingorfgastein (in het Gasteinertal) is ook erg leuk, daar zijn ook wat meer zwarte pistes.
*Als je wat meer mogelijkheden wilt hebben, is de Smittenhöhe (Zell am See) ook echt gaaf ! Het voordeel daar, is dat je niet ver van Kaprun zit. (gletscher=sneeuwzeker)

Wij gaan meestal rond de kerst skieen, maar omdat we daar nu al een paar keer pech hadden qua gebrek aan sneeuw Scheve mond , gaan we nu een week in de carnavalsvakantie (is dit keer in Feb. Verward )

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 00:26

Wij zijn vorige zomervakantie naar Flachau geweest, dat grenst aan Altenmarkt waar Iloon 's winters altijd op vakantie ging. Daar werden twee jaar terug de wereldkampioenschappen afdaling gehouden (oid), dus sneeuwzeker is het er wel Haha! Plus er is een schitterende omgeving imo Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 00:29

Wel eens aan Andorra gedacht?

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 06:58

germie schreef:
Wat is er mis met les 3 vallees? Dat is gewoon een enorm groot en mooi gebied. Ik ga er straks voor de 3e keer heen.



Er is ook niets mis met Les Trois Vallees, alleen zijn we daar al geweest en we wilden eigenlijk een nieuw skigebied.
Verder denk ik ook dat het toch Frankrijk wordt omdat een zeker persoon geen pas wil lopen met zijn skischoenen aan Knipoog en zo het appartement/hotel uit wil skien en ook weer terug.
Gisteravond heb ik het gebied van Les Arcs bekeken maar daar kon ik weer geen leuk appartement vinden.
Ik vrees dat we toch weer richting Val Thorens gaan of Belle Plagne *LOL*
La Plagne is vanaf dit jaar verbonden met Les Arcs dus dan kunnen we alsnog in Les Arcs gaan skien.

Lov, Andorra is ons wat te ver, we gaan met eigen vervoer.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 09:22

Ik ben erg gecharmeerd van Zwitserland. Davos staat bij mij boven aan mijn lijstje!!! zie www.davos.ch

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 09:23

Fitzroy schreef:
Verder denk ik ook dat het toch Frankrijk wordt omdat een zeker persoon geen pas wil lopen met zijn skischoenen aan Knipoog en zo het appartement/hotel uit wil skien en ook weer terug.

En terecht OK dan! , wat lopen die dingen bagger. En dan zeker ook ngo eindeloos je ski's overal heen moeten slepen, geef jullie groot gelijk.
Als ik ooit nog ga skien wil ik vanaf mn hotel naar beneden kunnen skien, ga voor het skien niet om te zeulen met te zware spullen.

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 09:36

wij zaten vorig jaar in Zell am Zillertal. Groot gebied (en wij zijn kritisch!) veel sneeuw, hotel op de berg, dus je skiet zo je hotel in... Skilift (gondel) op 50 meter loopafstand van het hotel.
Fantastich eten en drinken in het hotel... OK dan!
Mijn vader en moeder gaan dit jaar weer met nog 4 anderen, wij niet vanwege de financiele kant... Boos!

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 10:10

Wij gaan iedere jaar naar Mayernhofen. Super skigebied!!! Het hotel heet Sporthotel Strass met alles er op en eraan. Sauna Zwembad Discotheek Apres Ski bar Dit is echt een aanrader!!!
Dit jaar gaan we beesten en feesten met 16 man in Solden (dit is een wat sneeuwzekerder gebied!) Suc 6 met het uitzoeken van een geschikte locatie

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 10:19

Mayrhofen is gaaf qua uitgaan inderdaad, je moet alleen wel van hossende Hollanders houden Knipoog Het gebied is daar heel groot, je moet alleen wel met de skitrein.. ook was het toen ik er was (buiten de reguliere vakantie) errug druk!

Ik ben vorig jaar in Briancon/ Serre Chevalier geweest. Dat vond ik een erg mooi gebied, heel rustig en super mooie brede pistes. Wel veel sleepliften (ik stond toen nog op de skies, mijn vriendje op snowboard vond het wat minder). Bovendien schijnt het het zonnigste skidorp van Frankrijk te zijn. (vorig jaar dus een paar meter sneeuw en ijskoud, maar oke)

VT is qua skiën natuurlijk heel goed, maar het is nou niet bepaald een romantisch dorpje Scheve mond

Wij gaan 2de week van kerst naar Les 2 Alpes, maar daar ben ik nog nooit geweest, dus daar kan ik je nog niks over vertellen...

Ik heb er wel zin in!! OK dan!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 12:59

Mijn oom en tante skieen in Turkije. Niet zo duur en hele aardige bevolking! Ze gaan er nu al jaren heen. Waar precies weet ik niet! Alleen als je van feesten houd met Nederlanders moet je daar niet zijn, het is nog niet zo heel toeristisch!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 13:05

ik wilde ook gelijk la plagne roepen, FANTASTISCH!!!!!!!!!!!!

En Andorra, Cas de la Pasa, ERG leuk....al is dat al zo'n jaar of 10 geleden, toen kwam er nog geen kip maar redelijk leuk gebiedje, maar qua grootte weer niet te vergelijken met die giga gebieden in Frankrijk.

Maar sinds ik ooit in frankrijk ging skieen, voor mij geen oostenrijk meer........!!!!!!!!!!!!

Niffie
Berichten: 460
Geregistreerd: 15-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 13:06

Ik ben al een paar keer naar Zell am See geweest, heb altijd genoeg sneeuw daar gehad, en als het er niet is kun je altijd nog naar de gletscher in Kaprun daar ligt altijd sneeuw.

En voor het skischoen loop probleem, misschien kun je gaan snowboarden, die schoen lopen 10 x beter!!!!

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 16:38

Vorig jaar naast de Andorra geweest en de grootste lol gehad in die ene kroeg in het dorp.... die was van een nederlander.

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:02

Wij gingen altijd naar Serfaus. Je kunt met je skipas skiën in Serfaus, Fiss en Ladis. Een groot skigebied dus! Je kunt ook richting Italië skiën, ik weet niet of je er ook heen kunt, maar je kunt Italië wel zien. Of je nou een beginnende of een vergevorderde skiër bent, je kunt er goed skiën.De sneeuw is er ook goed. Wij gaan deze keer naar Nauders toe, omdat we al heel lang naar Sefraus toe gaan en nu wel een keer ergens anders heen willen. Veel succes met het uitzoeken van een vakantiebestemming!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:04

Als ik de weerberichten zo zie/hoor kan je ook in Nederland blijven hoor Haha!