credit cards

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

credit cards

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 11:46

Wie heeft er een (of meer)? En waar gebruik je m zoal voor?

Ik ben nu aan het overwegen of ik een moet aanschaffen of niet, het gaat vooral om betalingen via internet voor mij.
(Ik vraag dan een mastercard aan via de postbank, een studentencard, daar betaal je 11 euro per jaar voor)

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 12:12

Ik heb er eentje, ik gebruik hem niet zo heel vaak.
En heb hem tot nu toe alleen gebruikt als we uit eten gaan.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 12:13

Ik heb er een via de ANWB ( Visa dus) en ben er zeer tevreden over. Het kost ook 11 euro per jaar daar.
Het is inderdaad vooral voor het gebruik van internet betalingen ( dvd's van play.com) maar ook voor op vakantie makkelijk ( aankopen zijn verzekerd). Ik weet niet hoe het zit met rentekosten maar ik betaal meteen de rekening dus heb nergens last van.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 16:31

Ik heb nu een E-go card van de Postbank. Gebruik ik voornamelijk voor internet aankopen en plotselinge grote uitgaves (m'n zadel bv). Afbetalen gaat online, best handig.
Daarvoor had ik een TSB Lloyds card, omdat ze in Engeland veel meer met creditcards werken en het toen handig was. Deze heb ik opgezegd toen ik terugverhuisde naar Nederland, omdat hij vanuit hier bijna onmogelijk af te betalen was.
Beiden waren overigens Visa.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 17:02

Ik heb/had een creditcart en gebruikte deze voornamelijk (vanwege mijn toenmalige werk) voor het tanken en werkgerelateerde aankopen die ik pas later kreeg terugbetaald.
Ook etentjes gingen wel eens op die kaart.

Tegenwoordig gebruik ik 'm overigens niet meer.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 21:22

Ik heb via de ANWB een Visacard.
De pas gebruik ik tijdens de vakantie of voor mijn werk in het buitenland, soms ook voor betalingen via i'net.
Het bevalt me overigens prima, geen klachten !

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 21:40

Ik had er 1 aan geschaft voor Egypte, want dat was volgens de bank wel handig. Nou, ik heb dus daar never en nooit gebruikt. Maar nu gebruik ik 'm voornamelijk voor betalingen via 't internet, daar is ie echt ideaal voor. Vooral met Paypal.com kan ik wereldwijd betalen.
Je moet er echter wel rekening mee houden,dat ze alles aan 't eind van de maand er in 1 keer afhalen en dat kan voor sommige mensen een behoorlijke domper zijn.

Ik gebruik ze nooit met uit eten gaan, dat doe ik liever met cash, zelfs niet met pin. De meeste restaurants accepteren niet eens creditcard. (ha, dan moet je ze zien kijken als ik zeg dat we die niet accepteren)
Laatst bijgewerkt door Sammie op 18-10-03 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 21:56

Omdat we hier overal en nergens kunnen pinnen zijn creditcards ook nauwelijks nodig. In het buitenland is het gebruik ervan veel meer ingeburgert. Mensen zat die in Engeland boodschappen doen met een creditcard bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 21:57

Ik heb ook de E-go card van de postbank, ik gebruik hem alleen voor internetbetalingen.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 22:01

Ik heb een creditcard van de abn en die gebruiken we voor te tanken, uit eten, aankopen via internet, bv ticketservice om kaartjes te bestellen.
Altijd makkelijk.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 22:03

Ik heb er geen en dat wil ik eigenlijk ook wel zo houden Lachen
Kom is zeker niet voor verrasingen.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 22:15

Ik heb er alleen een die ik op vakantie gebruik.
In NL gebruik ik gewoon mijn PINpas.
Betalen met creditcard op internet doe ik niet. Ik weet niet daar heb ik niet zoveel vertrouwen in...

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 22:34

Paypal is wel betrouwbaar, ze krijgen nl. je gegevens niet te zien.(de verkopers dan) verder geef ik zo direct aan de verkopers nooit m'n gegevens. Dus eigenlijk met andere woorden, ik gebruik alleen m'n card via paypal. bij bijv. Ebay.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 23:00

runningkawa schreef:
Ik heb er geen en dat wil ik eigenlijk ook wel zo houden Lachen
Kom is zeker niet voor verrasingen.


Verrassingen? Je bent toch zelf bij elke betaling? Je hebt er een beetje zelfdiscipline voor nodig, dat is waar. Ik koop bijvoorbeeld nooit iets waar ik geen geld voor heb (op een andere rekening heb staan) of zeer binnenkort geld voor zal krijgen. Ik betaal de kaart elke maand helemaal af, en nu ik op stufi leef (een schijntje) gebruik ik 'm helemaal niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 23:03

Ik koop ook nooit niks wat ik niet kan betalen.
En ik kom ook zeker weten niet in de verleiding op die manier.
Ik weet van mezelf dat ik die verleiding ook wel zou kunnen weerstaan.
Want me in het rood pinnen doe ik ook nooit.

Maar hoeveel mensen kunnen dat niet, daar is het geen goed betalingsmiddel voor.

Persoonlijk heb ik hem niet nodig, kom nooit in het buitenland en op i-net bestel ik alleen op nederlandse sites en daar heb ik hem ook nog nooit nodig gehad.
Dus voor mij zou hij nutteloos zijn.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 23:07

Als je 'm niet nodig hebt, moet je 'm ook niet aanschaffen. Ik had 'm zelf ook nooit gehad, als ze bij de bank niet hadden gezegd. jah, maar hij is echt handig, hoor. Toen ik thuis was nade vakantie begon ik 'm ook niet meteen te gebruiken, pas toen ik iets via ebay kocht gebruikte ik 'm voor 't eerst. En verder ook absoluut niet, ik gebruik 'm echt amper. Nooit in winkels, horeca, of waar dan ook. Alleen om iets via internet te betalen wat bv uit 't buitenland komt.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 23:38

Ok thanks voor de info, ik denk dat ik er dan toch maar 1 ga aanvragen, van 11 euro per jaar ga ik ook niet falliet. En om spullen via internet te kopen is heel handig, vooral vanuit het buitenland (= veel goedkoper, zelfs als je transportkosten erbij rekend!!)
Je hebt nu ook zo'n soort 'prepaid' kaart voor betalingen via internet, maar of je daarmee in het buitenland kunt betalen??? Bovendien ben ik als ik zo'n creditcard heb wel vaker van plan bepaalde produkten via internet, al dan niet uit het buitenland, te kopen. Dus lijkt me ook onhandig dan steeds weer van die 'prepaids' te moeten halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 00:46

*volcano* schreef:
Je hebt nu ook zo'n soort 'prepaid' kaart voor betalingen via internet, maar of je daarmee in het buitenland kunt betalen???


Als dat waar is, ben ik daar wel in geinteresseerd Haha!. Op die manier weet je in ieder geval zeker dat je iets kunt betalen, voordat je het afrekend Knipoog. Lijkt mij heel handig, sparen op de prepaid en daarna onbezorgd uit kunnen geven (geen nare rekeningen achteraf).

Een creditcard heb ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 08:33

runningkawa schreef:
Kom is zeker niet voor verrasingen.


Op de E-go card die ik heb zit een limiet van maar 250 euro.
Als ik er wat mee betaal wordt dat nog dezelfde maand van mijn girorekening gehaald, ik kom dus nooit voor verassingen.
Ik vind het voor betalingen op internet een uitkomst, betalen met credit card is dan meestal de goedkoopste oplossing.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 10:11

DeesDeBest schreef:
Ik gebruik ze nooit met uit eten gaan, dat doe ik liever met cash, zelfs niet met pin. De meeste restaurants accepteren niet eens creditcard. (ha, dan moet je ze zien kijken als ik zeg dat we die niet accepteren)


Wat raar dan dat ik de mijne altijd kan gebruiken in restaurants waar
ik om

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 10:15

Ik heb nog de swoppas van de rabobank.
Ik pin haast nooit ik moet nogsteeds al haast een dikke maand mijn europas ophalen maar ik heb nooit geen tijd daarvoor. Bloos!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 11:26

Ilindra schreef:
Op de E-go card die ik heb zit een limiet van maar 250 euro.


Op die van mij eerst ook, maar ze hebben er pas een nulletje bij gezet. Was ik eerst niet zo blij mee, maar toen ging ik een zadel kopen en was het wel handig Haha!