Vreemde dromen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Vreemde dromen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 14:30

Ik had vannacht, zoals zo vaak, weet een nachtmerrie, maar om de 1 of andere reden ben ik tijdens die nachtmerrie nooit bang, en als ik wakker ben denk ik *goh wat een leuke droom* vannacht bijvoorbeeld.. in mijn droom brak een vechtpartij los, ik kreeg iets hards tegen mijn hoofd en zag dat als een mooie kans om te doen alsof ik dood was.
Kwam er 1 of ander figuut aanlopen met een spies die het grappig vond om dat ding even door mijn hand te duwen. Effect, ik besluit te doen alsof ik bewusteloos ben (hoewel ik in die droom zegmaar de pijn wel voelde) en ga rustig overeind zitten waarna ik een mes ofzo in mijn rug geduwd krijg, effect, ik word kwaad en sla met een stok op die vent zijn hoofd en die is ook bewusteloos. Nou al met al, een heleboel dooien en nog een stel levend.
Nou was er 1 persoon, daar liep ik naartoe toen ineens alle lichten uitvielen, er werd mij door een zeer vreemde stem gevraagd *ga tegen de muur staan dan gebeurd je niks* kwam er een vreemd zwart gevleugeld figuur met nogal scherpe witte tanden een raam binnenvliegen en vrat die vent op waarnaar ik onderweg was... Heel vreemd... nouja en zo nog veel meer.

Maar ik vond het allemaal helemaal niet eng, heb jij dat nou ook wel eens? ik heb dit soort dromen heel vaak en als ik wakker ben denk ik bij mezelf *goh, ik heb me niet verveeld vannacht, beneiuwd wat er de volgende keer komt*

Snappen jullie dat nou?

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 14:34

mijn klasgenoot heeft laatst gedroomt dat ze op haar eigen begrafenis was! Verward
ook al zo wazig!
en haar vriendin heeft opgezocht wat dat betekende...dat ze haar verleden achter zich liet ofzoiets!

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 14:39

vreemd :S misschien begraaft ze haar verleden ofzo? haar vroegere ik?
Ik wou dat ik zelf wat meerinfo kon opzoeken over dit soort dingen...

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 14:39

Ik heb zo vaak vreemde dromen namelijk...

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 14:41

Jaja, hier is pas nog een topic over geweest. Ik heb toen nog een heel verhaal getypt over de rem slaap. Ik heb thuis een boekje waar er een aantal dingen in verklaard worden.

Ik wordt ook wel eens wakker, dat ik denk : wat ga ik vannacht dromen.

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 14:43

Je maakt je gewoon druk over je rijexamen lunatje
Als je slaapt moet je natuurlijk wel proberen te ontspannen.
Neem lekker een warme douche en een kop thee en duik daarna
je mandje in. Je zult merken dat je dan veel lekkerder zal slapen.
Suc6

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 14:49

haha nee, ik denk niet dat het druk maken is over, ik heb dit soort dromen al zo lang als ik mij kan herinneren, als klein kind al, ik ben er nooit bang voor geweest...

en Deesdebest, kan je me de link van het topic doorgeven pls?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 14:58

[KH] Eergister een vage droom gehad..:|

Dit was mijn bijdrage

DeesDeBest"]
[quote="Melissa"]Ik heb een keer gedroomt dat een hele goede vriendin van mij een auto ongeluk kreeg en dus dood was, toen realiseerde ik me dat ik nog heel veel tegen haar moest zeggen en ik geloofde het niet toen het verteld werd!

Heeft iemand zon droombetekenis boekje Haha!
[/quote]

Ja ik, en het is zoals je in je droom ook gezegd wordt.
Er is iets wat je kwijt wilt tegen of aan je vriendin wat je niet durft of kan vertellen. Dit hoeft maar een klein dingetje te zijn, verder ben je bang om haar kwijt te raken.

[quote="Moonlover schreef:
Toen ik wakker werd had ik echt een misselijk gevoel
Onwilligekeurige buikspiertrekkingen


Verder, als je een droom niet wilt vergeten, moet je een boekje naast je bed leggen. Zodra je wakker wordt begin je te schrijven. Niet eerst iets anders doen. Langzamerhand terwijl je schrijft zou je ook steeds meer herinneren van de droom. Het is best mogelijk dat er geen echt begin/eind aan een droom zit. (bv wekker) Verder kun je jezelf trainen om te "weten" dat je droomt en zo je droom sturen. Gemiddeld droom je 5 dromen per nacht. Je droomt altijd!, ookal zeggen mensen dat ze niet dromen. Ze weten er dan gewoon niks meer van. Na elke droom wordt je heel even wakker, zonder dat je dat nog weet. Dan ga je weer verder in een NON-REM slaap, daarna weer een REMslaap. D REMslaap waarin je droomt duren maar z'n 15 minuten in het midden van je slaap. Je hebt zeg maar ook een aanloop periode en een afgaande periode naar je dromen. De REM periode is maar een gedeelte van een hele cycli....

Non REM-slaap; een trage slaap
Hier treedt een geleidelijke vertraging van de hersengolven op, waardoor je eignelijk gáát slapen. Deze periode wordt in 4 fases verdeeld: sluimer, inslaap, slaap en diepe slaap.
Met name fase 3 & 4 van de Non REM-slaap zijn het meest belangrijk voor ons biologisch/lichamelijke herstel en dan vooral van de hersenen zelf. Dus dat je weer fit wordt vor de volgende dag!
REM-slaap
De activiteit van de hersenen tijdens de REM is bijna niet te onderscheiden van die tijdens de waaktoestand. Tijdens deze fase van de slaap is er sprake van snelle oogbeweging; de REMslaap. De spieren zijn maximaal ontspannen, hartslag en ademhaling sneller en nogal onregelmatig. Slaapwandelen(fase 4), praten(fase 2) en stuipen(fase1), komen voor in de Non REM slaap.

(REM = Rapid Eye Movement)
[/quote]

Maar als je wilt weten wat je droom betekend dat wil ik 't wel ff opzoeken hoor.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 14-10-03 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 15:02

soms lig ik in bed te dromen en denk ik opeens (onder me droom) wat een flouwekul dit kan eg niej...haha errug lomp.
Of ik kan wakker worden als k de droom niej meer leuk vind Verward

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 15:04

Ja dat kan. Niet veel mensen kunnen dit meteen, maar je kan als je dit al weet je droom gaan sturen. Sommige moeten hier voor oefenen, wat jij nu beschrijft, als je al heel erg bezig ben met je droom en met het feit dát je droomt kun je hier steeds beter in worden.

mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 15:09

Tja... ik merk wel altijd dat als ik warmer slaap (pyama aan, dik winterdekbed) dat ik meer droom. Vaak leuk, maar ik heb ook geregeld periodes dat ik heel extreem droom en dat ik ook helemaal over de rooie wakker word in tranen en dat mn vriend me helemaal moet kalmeren.
Zo droomde ik aantal keer dat mijn moeder was overleden met allerlei omstandigheden en meer van dat soort dingen, maar dan heel extreem.
Is toch vrij scary Scheve mond

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 16:48

klinkt erg vreemd allemaal :S maar ik zou nog wel willen weten wat mijn droom nou eigenlijk betekend... Hij is zo vreemd, hebben jullie nog tips voor boeken met veel info over ook de inhoud van de dromen? Ik vind het erg interessant...
En daarbij, vind het gewoon vreemd dat ik totaal niet bang ben in die dromen... Ik ben sowieso niet echt ergens bang voor, ook niet als ik 's nachts in mijn eentje in the middle of nowhere ben in een bos, maar dat wil niet zeggen dat mocht 1 of andere idiootme achterna zitten dat ik n iet bang ben, maar in die droom ben ik niet eens bang op hetp punt dat ik bijkans afgemaakt wordt of allemaal mensen om mij heen afgeslacht worden of opgevreten worden door 1 of ander vaag wezen...

Echt raar gewoon!

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 16:53

DeesDeBest schreef:
Ja dat kan. Niet veel mensen kunnen dit meteen, maar je kan als je dit al weet je droom gaan sturen. Sommige moeten hier voor oefenen, wat jij nu beschrijft, als je al heel erg bezig ben met je droom en met het feit dát je droomt kun je hier steeds beter in worden.


Toen ik klein was, had ik best vaak nachtmerries. Dan mocht ik bij mijn vader en moeder in bed verder slapen Haha! maar dan durfde ik nooit weer te gaan slapen.
Ik droomde áltijd heel vaag als ik daar sliep, en dan kon ik dus echt proberen wakker te worden, heel raar! Vaak wist ik dan alleen niet of ik nou wakker was of dat ik droomde......
Maar dat ik kan wakker worden, vroeger deed ik dat echt ja. Droom sturen had ik nog nooit van gehoord, hmm toch eens proberen Haha!

Idd wel interessant ja Lachen

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 16:56

een droom sturen.. hoe doe je dat dan? ik heb wel begrepen dat dit erg link kan zijn...

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 16:58

lunatje schreef:
een droom sturen.. hoe doe je dat dan? ik heb wel begrepen dat dit erg link kan zijn...


Heb geen idee, misschien wil DeesDeBest dat uitleggen?

Maar waarom kan dat dan link zijn?

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 17:02

ik heb gehoord dat er iemand was die op een gegeven moment niet meer wist of ze wakker was of sliep...

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 17:02

en dat dan een aantal jaar lang.

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 17:08

Wow dat lijkt me niet fijn nee

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 17:11

nee daarom...

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 18:06

Marinke"]
[quote="lunatje schreef:
een droom sturen.. hoe doe je dat dan? ik heb wel begrepen dat dit erg link kan zijn...


Heb geen idee, misschien wil DeesDeBest dat uitleggen?

Maar waarom kan dat dan link zijn?
[/quote]

Voor dat je dit kan doen, zul je je eerst bewust moeten zijn dat je slaapt. je kan een droom sturen door bijvoorbeeld bij een nachtmerrie er zelf voor kiezen om wakker te worden. Hetzij voor dat het eng wordt, of weten dat als het eng is dat je slaapt en dat het geen kwaad kan, dus dat je verder slaapt. het lijkt mij sterk dat als je in je droom links gaat dat jij plots rechts wilt en dat je dat ook gaat. Het blijft in je onderbewust zijn die je dromen 'maakt', maar je kunt wel degelijk invloed uit oefenen. Er is nog niet heel veel bekend over dromen en slaap. Er is iig nog veel meer te ontdekken dan dat we nu weten.
Daarom denk ik dat het niet erg veel kwaad kan. Die persoon die niet wist of ze sliep of wakker was. Tja, het zou kunnen maar ik vind 't een vaag verhaal. Het lijkt mij eerder dat je iets droomt, waarvan je dacht dat het echt zo was. Bijv. in je droom belt er iemand op (naar pa, ma) en jij vraagt die middag of ochtend; waarom belde die? Of dat je een cadeau krijgt, waar je later aan terug denkt en blijkt dat je het niet écht niet gehad hebt. Deze voorbeelden heb ik even gebruikt uit m'n eigen ervaring. Maar dit lijkt me wel bij meerder personen voor te (kunnen) komen.
Een beetje experimenteren met je droom, kan geen kwaad. Sommige mensen lukt het niet eens, en andere willen het niet eens. Ikzelf vind het het droom en slaapproces wel intressant.

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:21

vreemd :S misschien begraaft ze haar verleden ofzo? haar vroegere ik?
Ik wou dat ik zelf wat meerinfo kon opzoeken over dit soort dingen...


gok je dat nou zomaar of wist je dit toevallig?

Hmmm dat betekend het iig wel Knipoog
Dat je weer mete en nieuwe start begint Lachen

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:24

Er zijn genoeg boeken, waar je informatie over dromen,slaap e.d. op kan zoeken.

Dromen over een Begravenis:
Als je een nachtmerrie hebt waarin je levend beraven wordt, dan is er in je omgeving iets aan de hand. Het kan ook betekenen dat de persoon zelf zich verstikt of gedomineerd voelt. De dood zelf, is meestal een teken van herstel van ziekte of angst.
Vaak is alleen de opmerking: ik was op m'n eigen begravenis niet voldoende. Hoe voelde je op de begravenis, wat viel je in je droom op. hoe was je dood gegaan en bovendien is er recent iemand bij jou in de buurt dood gegaan, of ben je pas bij een begravenis geweest in het echt. Want dan is het gewoon een verwerking van je eigen 'geest' of 'ziel'. Ook niet alle dromen betekenen iets, het kan ook gewoon een verwerking van de dag zijn. zoals bijv. op een te jonge leeftijd naar een enge film gaat kijken en dan dromen van iets wat in de film gebeurt, maar dan met jou in de hoofdrol.

Citaat:
in mijn droom brak een vechtpartij los, ik kreeg iets hards tegen mijn hoofd en zag dat als een mooie kans om te doen alsof ik dood was.
Kwam er 1 of ander figuut aanlopen met een spies die het grappig vond om dat ding even door mijn hand te duwen. Effect, ik besluit te doen alsof ik bewusteloos ben (hoewel ik in die droom zegmaar de pijn wel voelde) en ga rustig overeind zitten waarna ik een mes ofzo in mijn rug geduwd krijg, effect, ik word kwaad en sla met een stok op die vent zijn hoofd en die is ook bewusteloos. Nou al met al, een heleboel dooien en nog een stel levend.
Nou was er 1 persoon, daar liep ik naartoe toen ineens alle lichten uitvielen, er werd mij door een zeer vreemde stem gevraagd *ga tegen de muur staan dan gebeurd je niks* kwam er een vreemd zwart gevleugeld figuur met nogal scherpe witte tanden een raam binnenvliegen en vrat die vent op waarnaar ik onderweg was... Heel vreemd... nouja en zo nog veel meer.


Kende of herkende je iemand uit je droom? De persoon die opgevreten werd, had je er meelij mee, kende je die persoon? Een mogelijke theorie;
Waarschijnlijk gebeurt er iets in je leven op dit moment, het hoeft niet eens om jou zelf te gaan, het kan ook iets zijn waarbij je zelf langs de zijlijn staat. Die gebeurenis is voor jou iets, waar je liever buiten wilt blijven. Het liefst bemoei je je er niet mee, totdat je echt niet kan en dan moet je wel (het kwaad worden). Dit kan echter ook betekenen dat je ergens tegen je wil bij betrokken wordt en dat jij dat op moet lossen. het liefst zou je dit probleem ontkennen, negeren of niet oplossen (het opeten). Of dat het probleem waarmee je zat uit zichzelf is opgelost. Dat is 1 theorie, je weet het einde niet en zoals je zelf aan gaf gebeurde er nog meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 23:21

Wat deesdebest bedoelt, wordt ook wel lucide dromen genoemd volgens mij.
Zelf heb ik regelmatig aparte dromen, zoals de droom waar ik een vliegtuig landde op de Prinsengracht Haha!.
Soms heb ik ook wel echt nachtmerries hoor, vaak met hetzelfde thema geloof ik. Als het goed is, krijg ik daar binnenkort meer duidelijkheid over.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 00:13

DeesDeBest schreef:
Er zijn genoeg boeken, waar je informatie over dromen,slaap e.d. op kan zoeken.

Dromen over een Begravenis:
Als je een nachtmerrie hebt waarin je levend beraven wordt, dan is er in je omgeving iets aan de hand. Het kan ook betekenen dat de persoon zelf zich verstikt of gedomineerd voelt. De dood zelf, is meestal een teken van herstel van ziekte of angst.
Vaak is alleen de opmerking: ik was op m'n eigen begravenis niet voldoende. Hoe voelde je op de begravenis, wat viel je in je droom op. hoe was je dood gegaan en bovendien is er recent iemand bij jou in de buurt dood gegaan, of ben je pas bij een begravenis geweest in het echt. Want dan is het gewoon een verwerking van je eigen 'geest' of 'ziel'. Ook niet alle dromen betekenen iets, het kan ook gewoon een verwerking van de dag zijn. zoals bijv. op een te jonge leeftijd naar een enge film gaat kijken en dan dromen van iets wat in de film gebeurt, maar dan met jou in de hoofdrol.

Citaat:
in mijn droom brak een vechtpartij los, ik kreeg iets hards tegen mijn hoofd en zag dat als een mooie kans om te doen alsof ik dood was.
Kwam er 1 of ander figuut aanlopen met een spies die het grappig vond om dat ding even door mijn hand te duwen. Effect, ik besluit te doen alsof ik bewusteloos ben (hoewel ik in die droom zegmaar de pijn wel voelde) en ga rustig overeind zitten waarna ik een mes ofzo in mijn rug geduwd krijg, effect, ik word kwaad en sla met een stok op die vent zijn hoofd en die is ook bewusteloos. Nou al met al, een heleboel dooien en nog een stel levend.
Nou was er 1 persoon, daar liep ik naartoe toen ineens alle lichten uitvielen, er werd mij door een zeer vreemde stem gevraagd *ga tegen de muur staan dan gebeurd je niks* kwam er een vreemd zwart gevleugeld figuur met nogal scherpe witte tanden een raam binnenvliegen en vrat die vent op waarnaar ik onderweg was... Heel vreemd... nouja en zo nog veel meer.


Kende of herkende je iemand uit je droom? De persoon die opgevreten werd, had je er meelij mee, kende je die persoon? Een mogelijke theorie;
Waarschijnlijk gebeurt er iets in je leven op dit moment, het hoeft niet eens om jou zelf te gaan, het kan ook iets zijn waarbij je zelf langs de zijlijn staat. Die gebeurenis is voor jou iets, waar je liever buiten wilt blijven. Het liefst bemoei je je er niet mee, totdat je echt niet kan en dan moet je wel (het kwaad worden). Dit kan echter ook betekenen dat je ergens tegen je wil bij betrokken wordt en dat jij dat op moet lossen. het liefst zou je dit probleem ontkennen, negeren of niet oplossen (het opeten). Of dat het probleem waarmee je zat uit zichzelf is opgelost. Dat is 1 theorie, je weet het einde niet en zoals je zelf aan gaf gebeurde er nog meer.


Ik zal het even aanvullen, alle personen die voorkwamen in mijn droom kende ik niet,maar de plaats waar ik was kende ik wel, niet van de werkelijkheid, maar gewoon, ene gevoel dat ik het ken.
De persoon die zegmaar opgegeten wordt, die moest ik spreken (was na de vechtpartij) maar ik leek hem niet te kennen, hoewel hij wel een vooraanstaande positie leek te hebben. Dat rare wezen, was wel alsof ik die kende, direct of indirect, het beeld sprak me vreemd aan maar de aanwezigheid niet zegmaar. Daarbij was er tijdens die vechtpartij een persoon, weet niet of het een man of vrouw was, maar denk een man aangezien alle personen die vochten mannen waren waarvan ik niet wilde dat die in de vechtpartij zou komen en dus (al huilend, de enige emotie behalve het kwaad zijn die ik had in deze droom) probeerde weg te duwen. Daarna eindigde het dus in een stel doden en een aantal levende mensen, maar die persoon heb ik niet meer gezien, levend of dood.

Uiteindelijk, helemaal aan het eind, reed ik ineens op mijn scooter en moest via dat gebouw ofzo naar huis, maar ik mocht er niet langs wegens het afscheid van *de baas* waarschijnlijk dus die persoon die opgevreten was.

Ook was het zo dat tijdens die hele droom iedereen nogal vijandig aanvoelde naar mij, ze deden niet vijandig (als individu dan) maar ik voelde dat ze dat wel waren. Aan het einde toen ik met mijn scooter daar reed, of fiets, wat het ook moge zijn, was die vijandigheid weg, alles was ook licht (zon scheen enzo) was tijdens het voorgaande in de droom niet zo.

En dan nog het rare, in eerste instantie lijkt het of de droom in vroegere tijden afspeelden (zie kaarsen die uit gingen) en vervolgens aan het einde van de droom was het alsof alles modern was zegmaar...

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 00:15

frostwood"]
[quote="lunatje schreef:
vreemd :S misschien begraaft ze haar verleden ofzo? haar vroegere ik?
Ik wou dat ik zelf wat meerinfo kon opzoeken over dit soort dingen...
Citaat:


gok je dat nou zomaar of wist je dit toevallig?

Hmmm dat betekend het iig wel Knipoog
Dat je weer mete en nieuwe start begint Lachen


ja was een gokje, maar ik denk dan ook erg veel over dit soort dingen na, in het dagelijkse leven maar ook over dromen.. maar dromen in het algemeen kan ik niet samenvatten