Opa Overleden, waarom 6 dagen voor begravenis?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Opa Overleden, waarom 6 dagen voor begravenis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 08:58

Woensdag middag is mijn opa helaas op 77 jarige leeftijd aan longkanker gestorven.
Dit kreeg ik pas Vrijdag middag te horen Scheve mond , schandalig vond ik het.

Zaterdag ben ik samen met m'n zus haar dochter en m'n man naar m'n opa toe geweest, om afscheid van hem te nemen...
T was echt totaal opa niet, mooi opgemaakt dat wel, maar z'n kleding Huilen waarom had ie niet gewoon z'n ruitejes blouse aan? die ie altijd droeg...
24 September zijn m'n man en ik getrouwd helaas kon opa hier niet bij zijn doordat hij zich echt niet goed voelde..
Daarna is t heel snel gegaan, ik mocht niet eens meer bij hem om hem de foto's van onze bruiloft te laten zien.
Zaterdag heb ik een trouwfoto naast zijn hoofd neergelegt.
had gewoon t gevoel dat ik dat MOEST doen.

Maar nu mijn vraag..
Normaal worden ze toch na 3 dagen al begraven? wat zou de reden zijn dat t bij mijn opa 6 dagen duurt?
Hij is Woensdag overleden en wordt morgen (dinsdag dus) begraven.
M'n familie wist t zelf niet eens... Verward

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 09:03

Hier duurt het altijd 5 dagen voordat iemand begraven word.
Maar waarom 6 dagen......geen idee.

Gecondoleert met het overlijden van je opa en veel sterkte morgen.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 09:04

Als eerste gecondoleerd!!!

Waarschijnlijk wordt je opa morgen pas begraven omdat er een weekend tussen zit, dit was ook het geval bij mijn opa.

Ilse1979

Berichten: 499
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 09:13

Als eerste sterkte gewenst met het verlies.

Ik snap dat je je mooiste dag met hem wilde delen, jammer dat het niet meer kon. Wel goed dat je de foto nog bij hem hebt gelegd!

En hier worden mensen ook na ongeveer een dag of 5 begraven, denk ook dat het komt door het weekend dat het bij jouw opa 6 dagen duurt (of istie stiekum koninklijk, die kunnen het ook zo lekker rekken).

Ook voor morgen veel sterkte.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 09:49

Gecondoleerd....
Vreemd dat je het pas zo laat te horen kreeg.
Heel veel sterkte morgen, en de komende tijd.....

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:11

Om te beginnen gecondoleerd,Inderdaad denk ik ook dat het weekeinde er tusen zit,maar het kan ook gewoon druk zijn bij de begrafenis onderneming.
Helaas is dit zo in de herfst en wintermaanden,dan overlijden er meer mensen.
Sterkte morgen.

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:47

Ik zal je zeggen het kan nog erger mijn opa werd pas na 2 maanden begraven. Dat was in zweden daar mag je nml zelf weten wanneer je iemand begraaft (het uiterste limiet weet ik zo niet)

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:48

Veel sterkte met het verlies van je opa.

Hier in Belgiƫ is het meestal ook een dag of 5 voor de begrafenis is. Bij Hans zijn grootvader was het ook heel lang. Hij was op zaterdag gestorven en pas de volgende zaterdag begraven, maar dit was zo omdat hij dat zo wou. Hij heeft altijd gezegd, ik wil niet dat iemand verlof moet pakken voor mijn begrafenis, ik wil op een zaterdag begraven worden.

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 12:11

Tjee, gecondoleerd en veel sterkte met het verlies. Heel vreemd dat je het pas zo laat te horen krijgt! Ik zou ook erg boos zijn!

Ik denk dat het idd een samenloop is van omstandigheden: enerzijds omdat er een weekend tussen zit en anderzijds - hoe bot het ook klinkt - de begrafenisonderneming heeft het waarschijnlijk druk!

Veel sterkte gewenst morgen!

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 12:30

waarschijnlijk door het weekend of omdat het druk is, klinkt heel vreemd dat laatste maar goed begravenisondernemers hebben het ook soms erg druk.
veel sterkte en gecondoleerd!
idd een beetje vreemd dat je het zo laat te horen kreeg, maar het is natuurlijk vele malen erger dat je opa overleden is.

juval

Berichten: 13205
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 12:57

gecondoleerd met het verlies van je opa.
Ik weet niet precies wat de regels zijn voor het begraven, misschien omdat er een weekend tussen zit dat het langer duurt, of het is druk bij het crematorium/begraafplaats? In ieder geval veel sterkte morgen.

Ik hoorde pas 2 of 3 weken na dat mijn vader overleden was dat hij dood was. We zijn zelfs niet bij zijn crematie geweest en hebben geen afscheid kunnen nemen. Ik ben blij voor je dat jij dat wel kan.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 16:51

Heeft idd met het weekend te maken, mensen worden na drie werkdagen begraven, woensdag is hij overleden, donderdag is 1 vrijdag 2 en maandag drie, dus dinsdag, gecondoleert met het verlies van je opa, en veel sterkte voor jou en je familie.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 19:51

Gecondoleerd, vervelend zeg.....

Idd het is het weekend!

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 20:31

Gecondoleerd met het overlijden van je opa. Het klopt wel dinsdag begraven.
Ik heb het nooit zo op over het weekend over staan... meestal is en dan binnenkort weer een overledene in je omgeving. Ik geloofde het ook nooit maar heb het nu steeds weer meeemaakt en begin het steeds meer te geloven.

Heel veel sterkte en idd raar dat je het vrijdag pas te horen kreeg....

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 22:27

Gecondoleerd.

Mijn opa is vrijdagavond overleden en hij wordt pas donderdag gecremeerd.Volgens mij komt het hier omdat het erg druk is.Hij ligt zelf met zijn 2 op 1 kamer in de laaste eer en totaal al 7 mannen.Maar vaak duurt het langer doordat het weekend er tussen zit en dan alleen de"werkdagen" geteld worden.

Veel sterkte morgen.

Tallie1979
Berichten: 22747
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 22:33

Veel sterkte morgen meissie.. Enne, je weet het he? Als je erover wilt praten dan kan je me bellen Ach gut

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 23:15

allereerst gecondoleerd....

Ik denk dat het 6 dagen duurt omdat er een weekend tussen zit... dat was bij mijn oma iig wel het geval.. die overleed in de nacht van vrijdag op zaterdag, en werd woensdag pas begraven....

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 23:21

Gecondoleerd.....

Het komt denkik idd omdat eht weekend er tussen zit!
Wel raar dat je het pas zo laat hebt gehoord, hoe kon dat zo?