Wat te doen met oude kleding?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Wat te doen met oude kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 18:47

Mijn halve kast ligt en hangt vol met oude kleding, en dat terwijl ik de kastruimte hard nodig heb!
Ik heb geen familie of kennissen die ik blij kan maken met de kleding, en vind het ook zonde om weg te gooien, dan zie ik de dag erop namelijk de zwervers hier uit de buurt erin lopen en dat vind ik niet echt leuk. Bloos!

Iemand een idee wat ik ermee kan doen?
(3 vuilniszakken vol, maat 40-42 (heb nu weer maat 38 Tong uitsteken ) als iemand interesse heeft stuur ik het gratis naar je op!)

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 18:56

Hebben jullie niet van die bakken waar je oude kleding in kan doen, zodat het naar de arme landen gaat..?!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 18:58

Wij brengen het ook altijd weg, gooi nooit zomaar kleding in de container als het nog goed is. Of in de kledingbak die naast de glasbak staat, of naar het Leger des Heils of hier in de buurt heb je vaak wel van die inzamelingsacties. Soms moet je het dan zelf even heenbrengen, de andere keer krijg je een grote vuilniszak in de brievenbus die je na een paar dagen buiten kunt zetten.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 19:02

En kringloopwinkels?
Leger des Heils?
Kerkelijke organisaties?
'Kledingzakken' die geregeld door organisaties
in je brievenbus gedaan worden?

Wat is er trouwens tegen dat mensen die het heel
wat minder hebben dan jij blij zijn met jouw 'afval'?

In deze tijd mag je je best een beetje Bloos Bloos als je thuis
en op school niet geleerd hebt om iets voor anderen
over te hebben, vind ik...

Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Botervlieg op 10-10-03 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 19:24

M'n opa en oma kennen mensen die kleidng naar Polen brengen, dus daar gaan onze oude kleren naar toe.

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 23:08

Er staan hier in de buurt geen kledingbakken en ik krijg ook nooit zo'n vuilniszak in de brievenbus..., moet maar eens uitzoeken waar het leger des heils hier ergens zit.

Citaat:
Wat is er trouwens tegen dat mensen die het heel
wat minder hebben dan jij blij zijn met jouw 'afval'?

In deze tijd mag je je best een beetje als je thuis
en op school niet geleerd hebt om iets voor anderen
over te hebben, vind ik...


Als er iemand is die iets voor anderen over heeft ben ik het wel, ik cijfer mezelf altijd weg Scheve mond

En ik vind het dus niet leuk dat ik op straat een "zwerver" (lees:alcoholist of junk) tegenkom met mijn kleren aan. En ik discrimineer niet maar die mensen gun ik dat echt niet, ze hebben het aan zichzelf te danken. Ik heb er genoeg overlast van, schrik me elke keer weer kapot als ik s' ochtends m'n vuilniszak weg wil gooien en er ligt weer iemand te slapen in de afvalcontainer

Weten jullie misschien organisaties die kleding enzo naar arme landen brengen? (Polen, Roemenie enz)
Laatst bijgewerkt door sanne222 op 10-10-03 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 23:10

Bij ons staan er bij de schoenmaker van die bakken om kleding op te halen...

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 23:13

Ja bij ons staat ook zo'n groene bak voor kleding, daar doen wij het ook altijd in!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 23:16

Naast de glasbak om de hoek staat een kledingcontainer, en daar zijn laatst ook wat zakken kleren van ons ingegaan.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 23:34

Ik doe mijn oude kleren altijd naar stichting het Hoefijzer. Paardrijden voor gehandicapten is dat. Wat ze er mee doen is me een raadsel maar ik ben het kwijt.

Oude paardrijbroeken/laarzen etc. zijn ze overigens ook heel blij mee voor hun lesklanten.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 15:37

Er staat vast wel zo'n kledingcontainer bij je in de buurt toch? Ik zou het daarin gooien, die mensen zijn er erg blij mee Lachen

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 16:19

Familie van mij gaat ook altijd een paar keer per jaar naar polen om daar kleding en andere dingen te brengen. Ook komt er bij hun altijd een pools meisje over de vloer (een soort uitwisselingsproject via school d8 ik). Die mensen zijn zo verschrikkelijk arm, dat is echt zielig (ze wonen in de sloppewijk). Nu is dr vader ook nog overleden (weinig goede medicijnen enz voor zn hart) dus nu hebben ze helemaal geen brood meer op de plank. Scheve mond

Denk dat zon soort mensen (of in andere arme landen) echt heel blij zijn met jou oude spullen. (mijn miskopen, kleren die ik niet meer aandoe gaan er ook altijd heen).

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 17:40

Leger des heils Knipoog Daar gaat het van ons altijd heen.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 19:59

Onze kleding gaat naar Roemenie! De mensen bij ons in het dorp verzamelen van een aantal dorpen kleding en zamelen geld in voor de transportkosten. Dan gaan er een aantal keren per jaar zakken met kleding in vrachtauto's (bestuurd door vrijwilligers) heen! Dus ze komen ook met verhalen en foto's terug waar mensen ontzettend blij zijn met de kleding. Ook een video, tsssss wat zijn wij dan verwend......

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:04

je kunt er ook nieuwe kleding van maken. van een oude broek kun je een rok maken ofzo of een tas.

of anders kun je het naar het legen des heils sturen ofzo