Wat is het toch bijzonder leuk om jong te zijn,iig geen 18

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-01 21:24

-je hoeft nix te betalen
-sparen gebeurt met het geld van je ouders
-hoeft je nie druk te maken over het geld
-krijgt genoeg liefde van je ouders
-school is een uitzondering Boos!
-je kan nog lekker uitjanken
-mag nog jankend wakker worden van nachtmerries
-mag is lekker bijdehand doen
-mag is kinderachtig doen want tja,dat hoort bij ons
-hoeft je geen zorgen te maken over de belasting

en nog veeeeeeeeeeeeeeeel meer

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 21:37

Dus ik zou zeggen: geniet er maar van zolang het nog kan! Party!!

Boven de 18 zijn en zelfstandig wonen heeft ook weer z'n voordelen en z'n charmes, en eentje daarvan is dat je niet meer afhankelijk bent van je ouders en hun toestemming en inspraak in bepaalde zaken, vooral als het om financiƫle zaken draait. Is ook weer een voordeel. IK betaal mijn eigen internetverbinding, dus IK beslis hoe lang ik online ben. IK betaal mijn eigen auto, dus IK beslis wanneer ik 'm gebruik en hoe vaak. En zo kan ik nog wel meer dingen opnoemen, maar die zijn voor mij zo vanzelfsprekend geworden (ik woon al bijna 10 jaar op mezelf) dat ze mij niet meer opvallen.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 22:44

sun,

ik ben nog geen 18 en maak me constant druk om geld hihihihihihi

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 11:42

ja allemaal dingen die je pas gaat waarderen als je op jezelf woont en jezelf de touwtjes in handen neemt. Maar alles heeft zijn charme he.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 14:14

Tja van dat geld klopt niet helemaal hoor.
Er zijn er genoeg die ouders hebben die niet veel verdienen.
Dat betekent dan: geen eigen pony, wachten tot je zelf geld verdient en een pony kunt veroorloven... Ik ken er genoeg (zoals ik, ik wachtte 20 jaar *LOL* ) die dus nog geduld moesten hebben.
Maar ondertussen goed sparen van je zakgeld en bijbaantjes, dat helpt heel erg want dan heb je eerder je zaakjes voor elkaar als je eenmaal op jezelf woont.
En natuurlijk je best doen om een vak te leren, want anders komt dat paard er nooit. Een minimumloontje daar red je het tegenwoordig niet meer mee jammer genoeg, tenzij je partner wel goed verdient, maar ja... daar kun je niet vanuit gaan!
Mocht je wel ouders hebben die jou een paard of pony geven: ben je van plan die zelf te gaan onderhouden als je eenmaal gaat werken?
Hoe denken je ouders daar over? En jijzelf?
Allebei een bijdrage is natuurlijk mogelijk, maar dat moeten je ouders wel willen, ik weet niet wie daar ervaring mee heeft?
Voordeel van jong zijn: je hebt vaak wat meer mogelijkheden, of gemakkelijker mogelijkheden om aan je toekomst te bouwen, zoals dat je nog kunt kiezen welk beroep enzo.
Je kunt je later natuurlijk altijd laten omscholen/bijscholen, maar door deskundigen is bewezen dat de mens het beste kan studeren als hij nog jong is en dit met regelmaat doet, dus als je op school zit.
Veel plezier met jong zijn!
Ik vond het zo leuk, ik ben het gedeeltelijk nog... *LOL*

Robert

Berichten: 58
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 18:03

Ik woon samen met Kitty... Als mijn broertje dan langs komt (die nog thuis woont), kijkt ie zijn ogen uit van wat voor lekkers wij allemaal wel niet in de kast hebben liggen!!! Lachen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 22:37

Pppfff ik ben 16 en maak me al wel druk over mn geld Lachen
Pinky is duuuhuuur *LOL*

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 13:05

nounou, ik ben nog geen 16 en geld heb ik veeel te weinig!Mijn vader verdient genoeg hoor, maar ik krijg niet meer dan redelijk is(vinden zij dan..). Is vast wel beter, ik ben bepaald niet verwend, maar heb nu al zoveel schulden bij iedereen en mijn klerenkast is ook behoorlijk leeg.. Frusty

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 13:14

Ja, halleo, inderdaad allemaal heel erg waar. Voor de jongelingen die zich druk maken over geld: Sunnylover zei het heel goed: je HOEFT je geen zorgen te maken over geld. Als je dat wel doet, dat is je eigen probleem, maar dat is iets anders. De echte zorgen komen later wel..

Tot ik 18 was, kreeg ik 5 gulden in de week. Heb heel vaak gezeurd om geld, maar dat wil niet zeggen dat ik dan zorgen had.. Ik wilde gewoon teveel Lachen

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 15:19

Hihih ik ben 18, werk zelf, maar heb aan het einde van mijn geld altijd nog een stukje maand over Haha!

Hihih

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 16:45

heeeerlijk....!!!!