ik krijg een hekel aan hem...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

ik krijg een hekel aan hem...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 18:55

m'n vader dus.
m'n ouders gaan scheiden en m'n vader heeft al een ander huis.
als hij bij ons komt doet hij net of hij thuis is en gaat mij rondcommanderen en doet heel kwaad tegen mij.
ik vroeg laatst wat over de printer en hij zou die volgende dag toch z'n was ophalen dus hij zou het dan wel uitleggen.
kom ik de volgende dag en zal het uitleggen.
nou ik zei dat ik het wel zag maar nee ik moest naast hem komen te staan.
en hij zei het op zo'n toon nou dan kom ik niet meer.
begint hij ineens dat hij speciaal langskwam om het uit te leggen en dat hij niks meer voor me zal doen voortaan.
zaterdag moest hij me even richting sipke brengen.
de laatste x was 3 maanden geleden ofzo dat dat moest.
nou begint hij erover dat hij dat ook niet meer zal doen.
wat een l*l.
sorry moest even m'n frustraties kwijt.
ik vind het zo klote hij begrijpt gewoon niet dat ons huis niet meer zijn huis is en dat m'n moeder nu de baas is in het huis over mij en niet hij.
ik zag duidelijk wat er stond en toch moest ik komen.
Boos!
ik wil echt wel aardig tegen hem blijven maar hij komt iedere x chagrijnig langs en alles moet maar klaar zijn en hoe hij het wil. Boos!

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 19:14

Wat moeilijk allemaal.
Misschien is het voor je vader ook moeilijk. Denk dat je het beter even kan laten rusten. Dan kunnen jullie allemaal aan de nieuwe situatie wennen.
Heel veel sterkte!!!

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 19:28

ik ken dit...
naja, heb hetzelfde meegemaakt als een 5/6 jarig meisje. Mijn ouders zijn toen ook gescheiden. Mijn 'vader' vond dat hij het volste recht over mij had! Hij heeft vaak op mij lopen inpraten dat mn moeder stom was, enz. enz. En dat bij n 5 jarig kind Verward
Als je wat kwijt wil, je mag me altijd PB'en.

Ik heb nu geen tot amper contact mer met mn vader. Hij vertikt het om bij te dragen aan mn studie, terwijl hij dat eigenlijk soort van verplicht is, allimentatie heeft ie ook nooit betaald. Aandacht nooit van hem gehad. Ja, alleen negatieve aandacht. Nooit iets positiefs van hem richting mij. En naar mn zusje weer wel Verward

Heel erg veel sterkte ermee! Ik denk dat je het beste een beetje afstand kan nemen, en hem contact met jou laat zoeken. Maar alleen op n vriendelijke manier.... toch?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 19:30

Ik denk dat het voor je vader ook erg moeilijk is om aan de nieuwe situatie te wennen...... geef hem een beetje tijd.

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:14

Jeetje wat een rotsituatie.. Misschien is het inderdaad een goed idee om je vader even wat tijd te geven.. Maar ik zou er wel met hem over gaan praten over hoe jij er over denkt en hoe jij je voelt...

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 07:53

He wat een rotverhaal. Ik kan me voorstellen dat je dit niet leuk vindt.

De situatie is natuurlijk voor ons hier op Bokt niet bekend en daarom kunnen we alleen maar gissen naar redenen.

Ik zou me kunnen voorstellen dat (afhankelijk van hoe de band met je vader hiervoor was) hij inderdaad geen verschil ziet met de vroegere situatie omdat je zijn kind blijft. Aan de andere kant zou het ook niet zo moeten zijn dat hij zo met je omging in de vroegere situatie.
Hoe was de band met je vader toen?

Uit jouw verhaal spreekt meer liefde en respect voor je moeder. Misschien is je vader van binnen ook boos omdat je dat voor hem minder hebt.

Ik denk sowieso dat de situatie waarin je je vader ziet, niet de meest ideale is. Het huis waarin jullie met z'n allen hebben gewoond is op dit moment vijandelijk terrein (waar hij ook nog eens een nederlaag geleden heeft). MIsschien zou het een idee zijn om voortaan op een andere plek af te spreken (de Mac ofzo) zodat jullie op neutraal terrein zijn en zijn bui niet wordt verpest doordat hij in zijn oude huis zit?

Heel veel sterkte!!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:53

hij woont niet meer in jullie huis maar hij is nog steeds jouw vader, zoals je moeder nog steeds je moeder is. Jouw opvoeding is nog steeds in zijn belang hoor. Ik snap hem eigenlijk toch ook wel. HIj kan enerzijds dingen voor jou doen, dan is hij wel goed genoeg. MAar hij zou niets meer over jou te vertellen hebben. Nee, daar zou ik ook niet mee accoord gaan in zijn plaats.

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:59

He bah wat een rot situatie zeg.......
Maar in principe heeft hij natuurlijk niets over je te vertellen
Misschien moet je eens goed met je moeder praten...wat dit lijkt me niet leuk thuiskomen

Heel veel suc6

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 21:08

nou dat is het juist.
hij wil rust en daarom gaat hij scheiden van m'n moeder.
ook als ik hem wat vraag te doen.
hij wil het niet want dat gaat van zijn tijd af.
ik heb besloten hem een tijdje te wijken.
ik ben zelf best een moeilijk kind.
hij heeft geen echte gevoelens meer doordat hij heel veel medicijnen slikt.
maar hij kan op z'n minst normaal doen.
ik heb hem al een week niet gesproken.
manon2.
vroeger was de band met m'n vader heel groot omdat hij mijn gevoelens begrijpt maar nu blijkbaar niet meer.
desiree.
hij bracht mij ieder weekend er naar toe en ik was 2 maanden niet naar m'n pony geweest en dan moet hij me 1 x brengen en dan word hij kwaad.
sorry maar als je kinderen hebt kun je er iig WAT voor doen maar hij vind blijkbaar van niet.
toen hij weg ging heeft hij gezegd als je geld nodig hebt dan bel je maar.
en niet als je wat andrs nodig hebt.
bedankt allemaal voor jullie reacties.
ik kan er iig wat van opsteken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 09:17

Ik ben het inderdaad met je eens dat je iets voor je kinderen voor over moet hebben. Maar ja, iedereen wil tegenwoordig alles en ook kinderen maar heeft er niets voor over. De nieuwste trend. Ieder voor zich en god voor ons allen.

Maar probeer je wel opener op te stellen t.o.v. hem, en hem een beetje te laten. Hij zit kennelijk ook in een moeilijke periode. Het verhaal heeft 2 kanten, en zijn kant ken ik niet. en ik denk jij ook niet. Jij weet niet wat er in zijn hoofd speelt.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 09:41

Goh, wist niet dat er zoveel mensen waren die geen contact meer hebben met hun vader, of een slecht contact.
Desiree heeft wel gelijk. Je vader heeft nog steeds iets te zeggen over jouw opvoeding etc, hij blijft tenslotte je vader. Hij neemt wel de moeite om je iets uit te leggen, dus hij geeft nog steeds om je. Anders had ie dat ook niet gedaan.
Bedenk je dat hij het ook moeilijk heeft en aan de situatie moet wennen, geef hem wat tijd en laat blijken dat je nog steeds van hem houd...
Ik zou willen dat ik zo'n vader had, je wilt echt niet ruilen hoor. Wees blij met wat je hebt, het kan zo afgelopen zijn omdat je elkaar verkeerd begrijpt...

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 13:19

als hij wegloopt omdat hij rust wil en dan toch iedere week weer terugkomt om mij maar te vertellen wat ik moet doen.
en het is echt niet dat ik niks doe.
ik doe het meeste thuis van ons 3en(broer en zus).
maar ja het is nog steeds moeilijk.
ik onthoud veel dingen raak in de knoop en reageer dat af op anderen.
maar ik zal hem nog een kans geven.
mischien klinkt dit raar maar hij heeft heel veel kansen gehad en die verpest ik heb heel veel mee moeten maken dankzij hem en die dingen vergeet je niet zomaar.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 13:42

Idd nog even de tijd geven. Ik heb zelfs na de scheiding van mijn ouders een jaar geen contact met mijn vader gehad. Nu zie ik hem ook nog zelden omdat hij buiten de stad woont, maar ik heb geen slecht contact met hem.

Mijn vader heeft ook zat dingen gedaan waar ik het niet mee eens ben, maar wat je ouders betreft moet je echt leren vergeven en vergeten, het blijven voor altijd je ouders. Je hebt je leven aan hun te danken en daar moet je dankbaar voor zijn.