Petitie tegen bezuinigingen Scouting,teken je mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Petitie tegen bezuinigingen Scouting,teken je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 23:59

De petitie is hier te vinden.

Meer info staat op http://www.actie.scouting.nl maar het komt er kort op neer dat de grootste jeugd- en jongerenorganisatie van het land, die voornamelijk draait op vrijwilligers (waar ik er dus 1 van ben), van 1 miljoen euro naar 0 euro subsidie gaat in 2 jaar tijd. Loesje heeft hier nog wel een mening over:

Afbeelding Afbeelding

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles


Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 23:37

Ipsilonka, dat krijgen we vaker te horen Haha! Vooral als ouders je 'succes' gaan wensen op de momenten dat je op kamp gaat weet je hoe laat het is Tong uitsteken Knipoog
Fijn dat jullie ook getekend hebben. Wie volgt Haha!

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles


Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 17:01

Ik snap wel dat er bezuinigd moet worden en ben het er dan ook helemaal mee eens dat dat gebeurd. Maar terug naar 0 is wat mij betreft te veel. Daar gaat het mij in deze om. En ik weet ook wel dat we niet de enige zijn, alleen ben ik toevallig lid van scouting en gaat dit me aan het hard. Als ik aan een sport deed die naar 0 subsidie ging, dan had ik dezelfde actie ondernomen. Ook zij zitten met dezelfde moeilijkheden als wij en daar voeren andere mensen wel weer actie om Knipoog

Overigens, zoals door een aantal hierboven gestelt wordt IMO, kunnen dan beter alle subsidies voor dingen als sport, cultuur en jeugd- en jongeren werk afgeschaft worden. Want, dan verhoog je toch overal gewoon de contributie en zorg je toch dat iedereen zichzelf kan bedruipen? En ik weet niet of dat zo'n gezonde situatie oplevert...

Margreet: idd een vervelende situatie voor het Erfocentrum.

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 17:22

Lovely, in mijn laatste post zeg ik dat _ik_ dezelfde actie zou ondernemen als het een sport was die ik beoefende, dat hoeft niet te betekenen dat een ander dat ook doet Lachen
Verder schrijf ik ook dat ik vind dat het logisch is als er gekort wordt in de subsidie (zoals dus ook in de hippische sport), maar bij ons gaat die naar 0. Dat is niet korten, dat is afschaffen.
Waarom moet een subsidie behouden worden? Ik kan een verhaal houden over maatschappelijk belang, ondergang van scouting, de vele vrijwilligers die iedere week klaar staan en hun vrije tijd inleveren, maar eigenlijk kan ik geen specifiek antwoord geven. Zou jij een antwoord kunnen geven op die vraag met betrekking tot de hippische sport?

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blacky94, Bontfire, CairnTerrier, DebGizmo, herr_balou, Iloveiswan, Kabayo, M_D_H, Meliaforever, singa, stalxpaard, Suliko, Zebrastreep, zonnebloem18 en 211 bezoekers