Nav topic desiree__ alochtonen.......

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Nav topic desiree__ alochtonen.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 13:12

Ik zat zojuist heel aandachtig het topic van Desiree te lezen
[AM] allochtonen ontmoedigen kinderen krijgen

Ik heb al eens eerder een topic gestart welke in verkeerde aarde viel ik eerste instantie, maar probeer het opnieuw.

Ten eerste ben ik het er mee eens dat kinderbijslag voor alochtonen niet zomaar afgeschaft kan worden zonder gevolgen.
Ik denk dat men daar niks mee oplost.
Ik ben van mening dat men bij het allereerste begin al dingen anders moet gaan doen.

Zo ondervind men veel problemen op de huizenmarkt. Vind nog maar eens een huurhuisje. Dat is niet te doen. Hier in ons dorpje geld de regel, alochtonen gaan voor. Dat vind ik al iets raars. Nederland is toch voor nederlanders?
Het gevolg is dat er meer huizen gebouwd moeten worden, maar er is geen geld en weinig plek(vind nog maar eens grassprietjes hierzo)
Men staat dus jarenlang op de wachtlijst. Tegen de tijd dat men 30 is heeft men geluk als men in zijn eentje een woning krijgt.
Ik zie mezelf later als ouder al zitten met een kind van 30 nog steeds in mijn huis Men is dus haast verplicht te kopen, maar doe dat straks maar eens met die euro.

Maar aan de andere kant ben ik het ook niet eens met de dingen die er gebeuren. Men haalt een Alochtoon nederland binnen en laat ze rustig een aantal jaren zitten. Zij krijgen kinderen, die kinderen gaan naar school en zijn dus half nederlands(hier geboren en vriendjes). Dan plots komt er het bericht, je moet terug naar je eigen land.
Moet dat zolang duren? Is het niet zo dat deze kinderen ook gevoel hebben en dus niet anders weten dan dat ze nederlandse vriendjes hebben en nederlandse regeltjes.
Deze kinderen moeten dus van hier naar daar gesleept worden.
Dat vind ik eigenlijk niet kunnen.
Waarom moest nederland er zoveel jaar over doen om tot de conclusie te komen dat men niet kan blijven? Kon dat niet heel wat sneller gedaan worden?
Nu duurt het soms 10 jaar maar is 1 jaar niet genoeg om in onzekerheid te leven?

Misschien krijg ik nu half bokt over me heen, maar het valt me op dat sommige families, de andere helft ook over laat komen. Waarom vraag ik me dan af. Als men elkaar niet kan missen, blijf dan lekker in je eigen land.
Als wij naar een ander land willen zullen we toch eerst voor een huis, baan en andere regels moeten zorgen, warom is dat ongekeerd niet zo dan?

Ik ben dus van mening dat er heel veel kromme regeltjes zijn en dat daar naar gekeken moet worden en niet naar de kinderbijslag. De fout licht niet bij alochtonen maar bij nederland zelf?
Of zie ik alles nu helemaal verkeerd?



holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 14:19

Het is niet mijn bedoeling om fijn te gaan zeiken maar eromheen kan ik ook niet.
Neem onze buren. Vriendelijke mensen echt waar. De man werkt, 1 zoon ? en de andere zoon zit op school. De ene zoon kan nederlands en de rest van de familie niet. Hoe kan ik dan anders dan alleen hallo zeggen. Tot een gesprek zal het nooit komen omdat ik geen gebrabbel ken.
Daanaast zijn ze al aan de tweede auto bezig, een mercedes. Nou vraag ik me toch sterk af, hoe dat kan allemaal.
Ik bedoel de man werkt maar heeft een gezin met 4 kinderen.
Ik daarin tegen werk, mijn vriend ook maar onze oude corsa die bijna in twee breekt zullen we het mee moeten doen. Ook de boodschapjes houden we zo goedkoop mogelijk, terwijl onze buren twee keer in de week met een volgeladen auto aan boodschappen aan komen zetten waarvan dure dingen de hoofdrol spelen.
Nu waren ze laatst 3 maanden op vakantie en ik moet blij zijn als ik een dagje ergens naar toe kan.
Hoe kan dat in hemelsnaam vraag ik me wel eens af.
Wat mag deze lieve man dan in hemelsnaam voor super werk hebben om alles te kunnen betalen en wij die met zijn tweeen verdienen moeilijk rondkomen.

Ik woon nu bijna 3 jaar in dit huis. Voor ons woonden er somaliers. Wat wij tegen kwamen is niet echt normaal. Zo hebben we een nieuw aanrechtblad omdat deze compleet verbrand was. Een nieuwe toiletbak(waar het water zit) omdat deze onder de gaten zat vanwegen sigareten. Een trap die geperforeerd was en een kast waar ik niet in durfde vanwegen insecten en stank. Het telefoon stopcantact( of hoe heet dat) was ook weggesmolten enz enz.
Het heeft ons 3 maanden geduurt om alles op te knappen.
En dan de post. 4 verschillende families bleken er in ons huis te hebben gewoond. Een half jaar lang bleven wij post doorkrijgen, wat wij natuurlijk in het begin netjes terug gestuurd hebben. Je wilt het niet geloven maar elke maand zaten er twee brieven van het gak bij. Nouja na een half jaar ben je het echt zat dat niemand dat adres veranderd en word je toch nieuwsgierig( ik wel hoor) dus heb ik de post open gemaakt. Zie ik daar een retourbrief van het gak. Het was een werkbriefje. Je weet wel waar men elke week een solicitatie in moet vullen vanwegen de uitkering. Het was half ingevuld. Er stond bv, chauffeur, niet aangenomen. terwijl men daar gegevens in moet vullen.
Ach je snapt wel wat ik bedoel.
Waarom kan zoiemand daar een half jaar mee weg komen terwijl wij dat niet kunnen?

Het is toch de fout van nederland zelf dan, dat het zo loopt zoals het nu doet?

By the way, ik was gisteren nog lastig gevallen door 3 asielzoekers. Echt goor gewoon. Je aankijken, echt overdreven, achterna lopen, opmerkingen, gewoon zo open en bloot. Jakkes en dat terwijl ik toch echt mijn vriend bij had.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 14:34

Hoho, begrijp het niet verkeerd.
Ik heb het hier niet over buitenlanders die hier al jaren wonen en zich ook goed aanpassen.
Zo heb ik een kennis,hele lieve man. Hij spreekt goed nederlands en heeft daar ook voor geleerd. Zijn vrouw is ook bezig met nederlands leren en we zijn altijd welkom bij hun thuis.
De reden dat hun in nederland wonen is hun dochtertje. Zij is van de trap gevallen en kan alleen in nederland geholpen worden. Deze man had een sportschool en alle diploma's. Die heeft hij allemaal achter gelaten en doet er alles aan om hier een leven op te bouwen zodat zijn dochtertje het leeven krijgt wat zij verdient. Met zulke mensen kan ik het prima vinden.
Deze man verdient een lintje. Hij wil niet stilzitten en profiteren. Hij si een goede voetbal trainer en staat altijd klaar voor zijn voetballertjes. Je wil niet weten wat die man allemaal aanneemt om te kunnen werken.

Ik heb het erover dat er nog steeds veel te veel geprofiteerd word van nederland en dat dat zomaar kan.
Iemand die zich absoluut niet wil aanpassen en zich ook vervelend gedraagt dat vind ik fout.
Ik kan toch ook niet mijn eigen regeltjes maken?
Ik ben van mening dat nederland daar te weinig aan wil doen.

Uitzetten is prima hoor, als dat moet dan moet dat, maar waarom moet er zo veel tijd overheen gaan.
Dat is toch fout of niet dan? Dat moet toch sneller afgehandeld worden. Nederland maakt het zichzelf toch moelijk zo?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 14:42

Precies, zo denk ik dat ook merelberfe.

Ik begon dit topic niet met het oog op allochtonen, maar op de fouten van nederland, waardoor het zo moeilijk word allemaal.
Er is geen plek meer om te wonen en word steeds erger.
Alles moet duurder en men verdient in vergelijking minder.
Enz enz.
Nederland heeft het te moeilijk om voor zijn eigen bewoners te zorgen, dus wat begint men dan met allochtonen als er eigenlijk geen plek is?
Dat is toch krom en zo maakt men het toch ook niet makkelijker allemaal.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 14:51

En dan ben ik weer van mening, dan men welkom is als dat nodig mocht zijn, maar helemaal niet als er geen rede toe is dan gewoon leuk.
ZOals ik al zeg heeft nederland het nu voor zich zelf even te moeilijk gemaakt. Ik wil niet de dupe worden van de regels in nederland die zo krom zijn.

En pipo ik noemde een somalische familie als vorige bewoner is mijn huis, turkse buren, een irakees(hoe schrijfje dat) die voor zijn dochter verhuist is) enz.
Ik heb het niet over het land van herkomst en idd heb ik het niet over allochtonen die het probleem zijn, ik hoop echt duidelijk te zijn dat ik het niet eens ben met de dingen die nederland op zijn nek haalt waardoor het nederlandse volk het steeds moeilijker krijgt.
Misschien leg ik alles wel heel ingewikkeld uit?
Laatst bijgewerkt door holly op 08-10-03 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 15:02

Stop Boos!

Het is helemaal niet nodig om tegen elkaar bezig te gaan over wat een allochtoon is, of wat een asielzoeker of whatever.
Dat mag ieder fijn voor zichzelf uitvechten.
Het gaat hier om het beleid van nederland en het gevoel van verkeerd aanpakken met bv allochtonen omdat nederland te klein gaat worden en de nederlanders het zelf moeilijker krijgen.
Het punt van, had dat niet veel anders aangepakt moeten worden. Ligt de fout dan toch geheel bij nederland zelf dat sommige dingen een foute wending hebben gemaakt.
Ik borduurde verder op een topic over kinderbijslag en ik vind dat zo fout.
Men wil de allochtonen de kinderbijslag afpakken terwijl nederland zelf die fout heeft gemaakt waardoor ze het moeilijk krijgt.
Ik bedoel dus te zeggen. Het probleem met allochtonen ligt bij nedrland zelf.
Daar is toch niks rasistisch aan, maar gewoon een discusie over nederland en zijn fouten op dat gebied?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 15:09

Wat nou uche lovely?
Het is toch zo?
Kijk nou naar het punt dat men na een aantal jaar alsnog uitgezet word.
Waarom duurt dat zo ontzettend lang.
Is men te lam om dingen uit te zoeken? Moet men daarom zo lang in onzekerheid leven?
Geef die mensen nu eens duidelijkheid of ze mogen blijven of niet, dat kan volgens mij in vele kortere tijd.
Dat bedoel ik, dat is toch krom?

Of zoals in ons dorpje, asielzoekers krijgen voorang op een huis, terwijl de nederlander al eeuwen op de wachtlijst staat maar er minder en minder plek drijgt te zijn. Ook dat is toch krom. Dat gaat toch ook fout zo?

Nederland is dan toch verkeerd bezig?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 15:12

Lovely schreef:
Holly, ik doe wel eens uche als mijn lunch omhoog komt, of mijn vroege diner in dit geval.


Haha tuurlijk meid Tong uitsteken
Ik hoop dat je snapt dat ik niet over allochtonen klaag, want deze mensen kunnen er niks aan doen dat nederland rare kunsten uithaalt war zowel zij als wijzelf de dupe van worden.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 15:14

Nee pipo, ik bedoel dat nederland problemen heeft met het voorzien van eigen mensen.
Vluchtelingen die een reden hebben opvangen vind ik prima maar buitenalnders die gewoon voor de gezelligheid komen profiteren vind ik anders. Dan vind ik dat er toch eerst gekeken moet worden naar het eigen volk.

Laat ik het dan anders zeggen.
Nederland vind dat alles eigenlijk op rolletjes verloopt.
Hoeveel zwervers telt nederland en hoeveel procent daarvan is zwerver omdat hij/zij het gewoon niet meer kon opbrengen om in een huis te leven? Het leven is duur en prive wil het ook wel eens tegen zitten, en die dingen kunnen ook zorgen voor dakloos worden.
Soms is het eigen schuld dikke bult, maar af en toe kon men niet anders en had nederland er moeten zijn voor die mensen.
Nu er word verkondigd dat er zoveel gaat veranderen in nederland qua loon en dergelijk, zie ik het haast gebeuren dat er nog mer dakloze zullen komen en dat nederland het echt niet goed overziet allemaal.
Laatst bijgewerkt door holly op 08-10-03 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 15:25

ik word echt effe verkeerd begrepen.
Bij ons is de regel er dat een asielzoeker voor gaat.
En nee ik heb het niet over doorstromers maar over alle personen die zich inschrijven voor een woning.
Jaloezie is het niet.
Het is gewoon vreemd dat men amper voor woningen van eigen mensen kan zorgen en toch plek over heeft om andere op te vangen.
Ik bedoel dat nederland het zich zelf zo toch moeilijk maakt?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 15:35

Ik weet het ook altijd zo vreselijk ingewikkeld te verwoorden he Bloos!

Laat ik ook eens andere dingen erbij gaan halen.
Men leefde met de gulden. Ging prima toch?
Nu is daarineens die euro en die enorme prijsstijging.
Nederlanders krijgen het moeilijker om rond te komen.
Er zijn nu plannen om heel veel dingen gewoon af te schaffen.
Daarnaast zijn er ook plannen om de prijzen weer aan te passen.
Nederland maakt het zich zelf en zijn inwoners steeds moeilijker om het hoofd boven water te houden.
Daarnaast dus het punt dat men hier meer koop woningen wil bouwen zodat men geld bijelkaar krijgt om huur huizen te bouwen.
Zeer weinig mensen kunnen nog een huis kopen met al die op hol geslagen prijzen en dus blijven koop woningen leeg en huurhuizen veel te weinig.
Dit gaat toch allemaal de verkeerde kant op zo?
Als men niet eens kan zeggen dat nederlanders goed verzorgt worden hoe kan men dan opvang bieden voor andere. Die worden daar dan toch ook mee ingesleept. Dat kan toch niet?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 15:40

Nou, dat bedoel ik nou. De regeltjes hier zijn zo krom al maar zijn kan. Als dat anders geregeld is zullen er vele problemen opgelost zijn(niet alles want dat kan niet)

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 15:48

(sorry heb iets of wat dislectie maar zal het onthouden)

Haha ja wie weet. Tong uitsteken
Ik maak me gewoon zorgen over de toekomst hier in nederland.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 15:53

Het gaat er ook niet om om volledig aan te passen, maar enogzins zou wel fijn zijn.
Ik kan niet met mijn buren praten, terwijl dit leuke mensen zijn en ik wel hou van af en toe eens gezellig beppen. Maar helaas....
Maar nu gaat het alweer over allochtonen terwijl dat eigenlijk niet van toepassing is.

Haha lovely, nee ik doe liever betaald werk, want ik moet ook eten......
Laatst bijgewerkt door holly op 08-10-03 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 08:41

Desiree"]
[quote="irene schreef:
Voorrang op een huurhuis? vertel mij maar in welke beleidsregels dat staat.
.

Het is mij expliciet gezegd door de mevrouw die ik aan de lijn had, toen ik jaren geleden de woningstichting belde. Ik vroeg naar de redenen die voorkeur gaven om sneller aan een woning te komen. En ze zei dat mensen met buitenlandse afkomst eerder in aanmerking komen.
[/quote]

Precies zo hier Niet normaal.

En wat betreft een papier wat je in moet vullen?
Wij wel, asielzoekers niet. Zodoende weet men wie asielzoeker is en wie niet.

Ik heb jaren lang op de wachtlijst gestaan.
Ik had geen mooie situatie om het huis uit te willen maar urgentie kreeg ik ook niet. Asielzoekers hadden het harder nodig.
Nou lekker dan, ik kon niet meer leven zo, maar ach dat doet er niet toe.
Oke toen had ik een vriend en samen zijn we verder gaan zoeken.
We hebben inmiddels een huis, maar wel een duur huis(goedkoop krijg je gewoon niet).
Mijn broertje staat ook al een aantal jaar op de lijst, maar hij is alleen en krijgt dus nooit een huis.
Je moet zoiezo 1 jaar ingeschreven staan om te kunnen reageren en dan duurt het nog eens 5 jaar voor je mee gaat tellen. Dat maakt dus dat je zoiezo 6 jaar kwijt bent zonder dat het resultaat mag opleveren.
De minimale inschrijf leeftijd is 18 + die 6 jaar is al 24. En dan pas ding je mee maar dat schiet niet op, want het halve dorp schrijft zich op een woning in. En de oudste gaat voor. Bij ons is dat gemiddeld 35 jaar. En dat zijn dan de starters he.
We hebben nu al woningen te kort, en met de woningen in aanbouw schiet het ook niet op want die zijn al weg.
Elke twee weken verschijnt het krantje, daar in staat gemiddeld twee huizen te huur. 1000 inschrijvingen en 2 huizen? Verward

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 09:53

Een huis kopen zit er voor ons niet in.
Idd ligt mijn huur enorm hoog, belachelijk als je kijkt hoe klein mijn huisje is.
Gewoon een huiskamer en keuken ineen. Lekker lomp gebouwd zodat meubels plaatsen enorm puzzelen is.
De ingang bij de voordeur is ook frotten om binnen te komen. De toilet in het halletje kan men alleen in als ik de deur naar de kamer(en keuken) niet dichtdoe, anders kom ik klem te zitten tussen twee deuren. Boven heb ik een miniskuul douche hokje, waar net een wasmachine in kan, en dan is het wringen om je om te draaien. De ene slaapkamer kan net een bed in en dan is er geen ruimte meer, en onze slaapkamer met 2 persoonsbed, is ook al zo klein dat men nog maar net om het bed heen kan. Kosten bijna 500 euro. Tja dat is ook niet ons ideaal beeld, maar we moesten het wel aannemen anders heb je niks. Ik zou heel graag willen verhuizen, met zo'n huis en de buren( gewoon nederlanders) die wij hebben. Ik heb het totaal niet naar mijn zin, maar ik kan niet. Er is echt geen andere mogelijkheid dan kopen, en dat kunnen wij niet. Dus blijven we zitten.

En voorang vind ik ook raar als men niet eens voor het eigen volk plaats heeft.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Butterfly, chocky84, desireeee_x, Eapy, fleurtjeuh, Googlebot, Kim1300, Liselot, Loretta, Love_Rosie, Malissaa1, Mrskiwi, purny, verootjoo, xrobbiee, xSannee en 59 bezoekers