Dierenarts@#*%!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Dierenarts@#*%!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 21:29

Afgelopen donderdag werden onze poezen gesteriliseerd... op zich beste wel een flinke operatie.
Donderdagavond mochten wij de poezen ophalen, daarbij kregen wij pijnstillers, antibotica en speciaal voeding voor katten die gesteriliseerd zijn. Enige instructies was.. let goed op dat ze gaan eten, als ze zaterdag niet eet- dan moesten wij ze zaterdagmiddag terugbrengen tussen 14 -15 uur.

Beide poezen kregen volgens instructies vanaf vrijdag 'sochtends en 'savonds pijnstillers en antibotica toegediend. Vrijdag gingen de beide poezen goed eten, tja ze hadden duidelijk honger!

Ergens in de nacht van vrijdag op zaterdag gingen ze voor het eerst braken... het resultaat had mijn zwager (die logeerde bij ons) zaterdagochtend ontdekt, het inhoud van de braksel was onverteerde voedsel en de pillen! Toen wisten wij niet welke poes, dus even aankijken... Verward
Er was niets gezegd bij de dierenarts over brakken..
Kreeg ik maandag te horen dat ze bewust daar niets over zeggen want dat is normaal kort na een operatie i.v.m. de narcose. Ze wilde niet dat mensen gelijk komen rennen met hun dieren als ze gaan kotsen.
En mijn poezen dan..??

Zaterdagavond opnieuw braksel ontdekt.. nog steeds wisten wij niet welke poes het was, geen van de katten gedroeg zich anders.. alleen dat ze allebei vreeselijk honger hadden.
Zondagochtend weer, en de zorgen nam steeds toe voor ons.. wat is er aan de hand met ons poezen?? Verder waren hun gedrag prima, alleen de braksel beviel ons niet! Zondagavond eindelijk zagen wij 1 van de poezen aan het braken! Ze lag rustig naast ons op het bank en opeens ging ze over d'r nek Misselijk
Ergens toch een opluchting, morgen gaat die mee naar de dierenarts!

Maandagochtend vroeg, werd ik verrast door het 2e poes.. want die ging ook plotseling braken! Dus beide poezen hadden er last van!!
Maandagochtend gelijk de dierenarts gebeld en uitgelegd wat er allemaal gebeurde, de dierenarts vondt het wel vreemd en de poezen moesten komen voor een paar injecties..

Eenmaal bij de dierenarts werden de poezen nagekeken: ze keken helder uit hun ogen.., hadden geen koorts en de wond was goed aan het genezen OK dan! Toch was het vreemd dat de poezen het eten niet kon binnenhouden en alles eruit kwam een aantal uren na het eten.
Beide poezen kregen injecties tegen braken, antibotica en pijnstillers ingespoten dat geldig zal wezen voor de duur van 3 dagen..

Toen begon het.. op zoek naar een verklaring werd de gekste dingen gesugeerde.. onze poezen hadden een virus! of ehhh.. de nieren zijn niet goed...! of ehh ze hebben iets bij ons thuis voordat ze werden geholpen..!
Dus volgens de dierenartspraktijg waren onze katten al ziek, en ze hadden elkaar besmet.. voordat ze werden geopereerd! Noem maar op.. Ik werd daardoor beste wel boos! Boos!

Ons poezen zijn binnenhuis katten en als ze in contact komen met een andere dier.. dan is dat bij een dierenartspraktijk. Scheve mond Noodgedwongen moesten ze overnachten de avond voor de operatie bij de dierenarts. Daar werden ze naast een kat geplaatst dat aan een infuus zat wegens uitdroging... Ik vraag mij af waarom was de kat uitgedroogd?? mischien hebben onze poezen wat van hem gekregen Boos!
Voor de operatie waren geen van beide poezen aan het kotsen! en ze waren niet ziek!

Alweer thuis gestuurd met ander voer en medicine tegen brakken..
Tja, trouw instructies gevolgd.. vanmorgen medicine gegeven..
uren later ... bij thuiskomst opnieuw kots ondekt!

De dierenarts gebeld..
En dan... er wordt niet goed geluisteerd..

Nu ben ik ten einde raad.. ze blijven zeggen dat het ligt aan de poezen en niet aan de operatie!! Sinds de operatie, zijn de problemen begonnen met beide poezen! Het is niet leuk! Mijn poezen hebben dit niet verdiend!

En die extra dierenarts kosten.. daar kunnen ze naar fluiten! Stoom uit je oren Wij zijn alleen bereid de eerst rekening van de operatie te betalen, maar de nasleep hiervan.. moeten ze blij wezen dat wij ze niet in rekening brengt voor het schoonmaken van het tapijt!

Tja, wij moeten nog volgende week terug want de hechtingen moeten eruit...

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:37

naar een andere dierenarts!
en luisteren naar je eigen gevoel!
jij kent je katten het beste en weet dat er iets mis mee is!
Ik zou heel snel naar een andere dierenarts gaan!!!

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:50

Zit jouw dierenarts toevallig in hoogvliet? Boos!
klinkt me allemaal heel bekend in de oren , mijn kat heeft de laatste week last van braakneigingen, ik dacht dat er iets in haar keel vastzat en ging daarvoor naar de dierenarts, kom ik daar kijktie in haar bekkie...: oooh, dat is nix, ze heef alleen een beetje last van haar maag, 3 prikken wat pilletjes en 50 euro minder later sta ik weer opstraat, kat na 2 dagen weer proberen te kotsen maar er komt nix uit, weer terug..ooohh, het is nix hoor, ze heeft alleen een beetje keelontsteking..weer 3 prikken wat pillen en 40 euro kwijt Boos!
kat is nog steeds niet lekker en de dierenarts zegt steeds dat het nix is...ik weet ook niet wat ik er verder nog aan kan :/ .

misschien is het voor jouw handig om een andere dierenarts op te zoeken en te vragen of het kan zijn dat jouw katten wat hebben opgelopen van die andere

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:57

Misschien een wat droge reactie, maar volgens mij is het gewoon haarballentijd. Ik heb ook twee katten en de ene heeft ook twee dagen steeds gekotst. Op het eind kwamen er ook haar mee. Verder eet en drinkt hij goed. Vandaag heeft hij gelukkig alles binnengehouden.

Die andere, een poes, is een paar weken terug gesteriliseerd. Geen problemen gehad. Ik had alleen 4 pijnstillers meegekregen waarvan ik er 2 heb gebruikt (ochtend na operatie en dag erna). Poes had ze daarna niet meer nodig want sjeesde alweer als een idioot door de flat heen.

Ik kreeg wel een kraag mee, maar die heeft ze alleen de eerste dag omgehad. Ze zat niet aan de wond, dus was het niet meer nodig.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 22:47

CCCCorine"]
Misschien een wat droge reactie, maar volgens mij is het gewoon haarballentijd. Ik heb ook twee katten en de ene heeft ook twee dagen steeds gekotst. Op het eind kwamen er ook haar mee. Verder eet en drinkt hij goed. Vandaag heeft hij gelukkig alles binnengehouden.
[/quote]
Onze 2 poezen zijn pers ras dus ik ken ook de verschil tussen kostsen van een haarbal en wat ze nu meemaken..
De dierenarts gaf mij ook de bekende pasta tegen haarballen, maar dat lost het probleem voorlopig niet op zolang als ik niet weet waarom ze blijven kotsen - zelfs met de anti brakmiddel!

[quote="CCCCorine schreef:
Die andere, een poes, is een paar weken terug gesteriliseerd. Geen problemen gehad. Ik had alleen 4 pijnstillers meegekregen waarvan ik er 2 heb gebruikt (ochtend na operatie en dag erna). Poes had ze daarna niet meer nodig want sjeesde alweer als een idioot door de flat heen.

Ik kreeg wel een kraag mee, maar die heeft ze alleen de eerste dag omgehad. Ze zat niet aan de wond, dus was het niet meer nodig.

Tja, ik heb ook liever dat onze poezen net zo hestellend zijn als die poes van jou.
Verder zijn onze poezen qua karachter en gedrag levendig, speels enz. Zelfs de dierenarts weet geen verklaring hiervoor...
Ik wordt elke keer boos als ze steeds de vinger verwijzen naar onze poezen! Hoe zit dat nu met eigen verantwoording dan??? Hun hebben wel onze poezen naaste een zieke kat geplaatst!

En toen ik de dierenarts vanavond belde zoals ik werd verzocht om te doen mocht onze poezen blijven brakken.. was de dierenarts lekker kort off! Boos!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 22:55

IcePrincess"]
Zit jouw dierenarts toevallig in hoogvliet? Boos!
[/quote]
Nee, bij een dierenartsen kliniek in Den Haag. Er zijn meer dan 1 dierenarts aangesloten..

[quote="IcePrincess schreef:
klinkt me allemaal heel bekend in de oren , mijn kat heeft de laatste week last van braakneigingen, ik dacht dat er iets in haar keel vastzat en ging daarvoor naar de dierenarts, kom ik daar kijktie in haar bekkie...: oooh, dat is nix, ze heef alleen een beetje last van haar maag, 3 prikken wat pilletjes en 50 euro minder later sta ik weer opstraat, kat na 2 dagen weer proberen te kotsen maar er komt nix uit, weer terug..ooohh, het is nix hoor, ze heeft alleen een beetje keelontsteking..weer 3 prikken wat pillen en 40 euro kwijt Boos!
kat is nog steeds niet lekker en de dierenarts zegt steeds dat het nix is...ik weet ook niet wat ik er verder nog aan kan :/ .

misschien is het voor jouw handig om een andere dierenarts op te zoeken en te vragen of het kan zijn dat jouw katten wat hebben opgelopen van die andere

Tja, de huisdierenverzekeringen is voor tegen die dierenart kosten, want dierenartsen verdienen echt kassa aan ons geliefde huisdieren.. Boos!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 22:59

Waterkippie schreef:
naar een andere dierenarts!
en luisteren naar je eigen gevoel!
jij kent je katten het beste en weet dat er iets mis mee is!
Ik zou heel snel naar een andere dierenarts gaan!!!


Ja, mee eens! Wij gaan naar een bekende dierenartskliniek. Als ik weer diezelfde muts aan de lijn krijg.. dan vraag ik gelijk voor een ander dierenarts die wel goed luisteert!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 23:03

Bokkers, hartelijk bedankt voor jullie advies Bloos

Ik hoop dat het morgen beter gaat met onze poezen...

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 23:32

Mijn advies is om naar een andere dierenarts te gaan. Gewoon voor de zekerheid.. Om te zien of er toch toevallig niet echt wat mis is..
Je weet immers maar nooit toch

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 08:53

Inderdaad, naar een andere DA gaan. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust. Het is ontzettend rot als je het gevoel hebt dat je niet serieus genomen wordt. Misschien een bloedonderzoek laten doen?

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 09:22

Ik ben zelf dierenartsassistente en inderdaad waarschuwen wij de mensen er altijd voor om de dag van de operatie niet teveel voer in 1x te geven ivm de kans op braken als nawerking van de narcose. Jouw katten begonnen pas een dag later te braken, dus ligt ws niet meer aan de narcose. Wel hebben ze ineens ander voer gekregen, dat ze niet gewend waren, misschien kunnen ze daar gewoon niet tegen, ik zou ze in elk geval weer hun eigen voer geven of een beetje gekookte kip ofzo. Niet teveel in 1x geven, maar ook niet laten vasten.
De kat die aan het infuus lag, kan natuurlijk verschillende dingen gehad hebben, het zou in elk geval niet slim zijn geweest om jou katten direct naast een kat te zetten die een virus bij zich draagt. Als je het gevoel hebt dat je niet serieus genomen wordt door je dierenarts zou ik inderdaad een ander zoeken. Wel heb ik het idee dat van beide kanten de "schuld" naar de ander toegeschoven wordt, terwijl er nog niet eens bekend is wat jou katten hebben.
Ik hoop dat je katjes er snel weer bovenop komen Ach gut en dat je een dierenarts vindt die wat serieuzer met je problemen omgaat.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 09:35

ik zou me zorgen maken over de medicijnen. Die braken ze namelijk ook steeds uit, voordat hun lichaam ze op kan nemen.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 09:54

Siggy schreef:
Ik ben zelf dierenartsassistente en inderdaad waarschuwen wij de mensen er altijd voor om de dag van de operatie niet teveel voer in 1x te geven ivm de kans op braken als nawerking van de narcose. Jouw katten begonnen pas een dag later te braken, dus ligt ws niet meer aan de narcose. Wel hebben ze ineens ander voer gekregen, dat ze niet gewend waren, misschien kunnen ze daar gewoon niet tegen, ik zou ze in elk geval weer hun eigen voer geven of een beetje gekookte kip ofzo. Niet teveel in 1x geven, maar ook niet laten vasten.
De kat die aan het infuus lag, kan natuurlijk verschillende dingen gehad hebben, het zou in elk geval niet slim zijn geweest om jou katten direct naast een kat te zetten die een virus bij zich draagt. Als je het gevoel hebt dat je niet serieus genomen wordt door je dierenarts zou ik inderdaad een ander zoeken. Wel heb ik het idee dat van beide kanten de "schuld" naar de ander toegeschoven wordt, terwijl er nog niet eens bekend is wat jou katten hebben.


Kan ik het mee eens zijn. Ben ook da-assistente en toen ik jou verhaal las vond ik sowieso al een paar dingen vreemd. Of nou vreemd, dat gaat anders als bij ons. Als poezen bij ons gesteriliseerd worden krijgen ze geen medicatie mee tenzij er een medische reden voor is (baarmoederontsteking ofzo). Een deel van de narcose die we gebruiken werkt pijnstillend, dus pijnstillers zijn ook niet nodig. Verder de dag van de operatie geen eten geven, wel water, de dag erna mogen ze weer kleine beetjes eten, maar wel verdeeld over de dag. Ze krijgen ook geen speciaal voedsel mee, mogen gewoon hun eigen voedsel. Bij een snelle overgang van verschillende merken kunnen ze darmklachten krijgen! Sommige katten eten de dag na de operatie nog niet, is niet zo'n heel groot probleem als ze maar wel drinken. De dag daarna moeten ze wel gaan eten.
Wat de infuus-kat had weet je niet. Mischien dat de artsen het wel weten, mischien had ie nierklachten oid, hoeft niet meteen besmettelijk te zijn. Waarschijnlijk hadden ze in dat geval wel andere maatregelen getroffen (kat ergens anders (andere opname-ruimte) ondergebracht).

Ik hoop dat jou katten weer snel de oude zijn. En: als deze arts jou niet bevalt, zoek een ander die beter bevalt! Of ga een goed gesprek met hem aan waarin je hem duidelijk maakt dat jij graag anders behandeld wilt worden.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:27

Ga naar een andere praktijk. Dit vind ik erg raar, en dit hoort gewoon niet zo.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:28

Riëtte schreef:
Kan ik het mee eens zijn. Ben ook da-assistente en toen ik jou verhaal las vond ik sowieso al een paar dingen vreemd. Of nou vreemd, dat gaat anders als bij ons. Als poezen bij ons gesteriliseerd worden krijgen ze geen medicatie mee tenzij er een medische reden voor is (baarmoederontsteking ofzo). Een deel van de narcose die we gebruiken werkt pijnstillend, dus pijnstillers zijn ook niet nodig.
Verder de dag van de operatie geen eten geven,
wel water, de dag erna mogen ze weer kleine beetjes eten, maar wel verdeeld over de dag. Ze krijgen ook geen speciaal voedsel mee, mogen gewoon hun eigen voedsel. Bij een snelle overgang van verschillende merken kunnen ze darmklachten krijgen! Sommige katten eten de dag na de operatie nog niet, is niet zo'n heel groot probleem als ze maar wel drinken. De dag daarna moeten ze wel gaan eten.
Wat de infuus-kat had weet je niet. Mischien dat de artsen het wel weten, mischien had ie nierklachten oid, hoeft niet meteen besmettelijk te zijn. Waarschijnlijk hadden ze in dat geval wel andere maatregelen getroffen (kat ergens anders (andere opname-ruimte) ondergebracht).

Ik hoop dat jou katten weer snel de oude zijn. En: als deze arts jou niet bevalt, zoek een ander die beter bevalt! Of ga een goed gesprek met hem aan waarin je hem duidelijk maakt dat jij graag anders behandeld wilt worden.


DAt is een heel ander advies.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:53

Mijn poes is ook gesteriliseert, maar at inderdaad zoals Riëtte zei bijna anderhalve niet ... en ik kreeg ook geen medicatie mee ...
Terwijl mijn poes een keizersnee + sterilisatie in 1 had ...

Ze had hooguit dat je gewoon een paar weken even niet aan haar buikje mocht komen ...
Dit vind ik inderdaad vreemd ... zoals je dit uitlegt
Ik zou ook adviseren even naar een andere kliniek te gaan ...

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 11:49

En gaat het weer wat beter met je poezen?

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 23:04

Siggy schreef:
...ik zou ze in elk geval weer hun eigen voer geven of een beetje gekookte kip ofzo. Niet teveel in 1x geven, maar ook niet laten vasten.


Dat vindt ik wel goede advies! Ik geef ze nu gewoon gekookte koolvis, dat kregen ze meestal as verwenerij omdat ze er gek op bent Vingers aflikken

Ik merk dat ze nog wel braken, maar het kots is steeds minder en er is geen etensresten erin. Nog een goede teken, is dat ik zie ook in het kattenbak dat ze ook nu met regelmaat poepen. Voorgaande dagen lag er haast niets! alleen maar kattepis.

Eindelijk opluchting, onze poezen komen er bovenop. Ach gut

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 23:09

Desiree"]
[quote="Riëtte schreef:
Een deel van de narcose die we gebruiken werkt pijnstillend, dus pijnstillers zijn ook niet nodig. Verder de dag van de operatie geen eten geven, wel water, de dag erna mogen ze weer kleine beetjes eten, maar wel verdeeld over de dag...


DAt is een heel ander advies.
[/quote]

De avond voor de operatie hebben wij de poezen voor een overnachting bij de dierenartspraktijk gebracht, dus ik ga ervan uit dat op de dag van de operatie dat ze hebben niets gegeten.