Kindertijdnostalgie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bolke
Berichten: 249
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Almelo

Kindertijdnostalgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 21:53

Naar aanleiding van een topic ergens verderop: "Candy candy", moest ik een beetje denken aan de dingen die ik vroeger op tv keek.

Zijn er mensen die nog meer dingen kunnen bedenken? Ik ben zelf 25, dus wat er rond die tijd op tv was?

Ik keek dus bijvoorbeeld naar:

Candy candy
Niels Holgerson
Pipo de Clown
De poppenkraam
Fame (over een meisje met roze haar in een popband)
Zij zijn groot en ik is klein! (Kalimero dus, kwam ik pas op toen ik deze smilie tegenkwam!)

Dit is eigenlijk het eerste wat zo in me opkomt, dit is echt nostalgie voor mij. Hele nachten droomde ik bijvoorbeeld van Fame indertijd. Prachtig! Haha!

Het rare is dus dat ik bij haast niks meer weet waar het precies over ging, dus als iemand me kan helpen herinneren? OK dan!



Bolke
Berichten: 249
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 22:05

Oh ja, troetelbeertjes keek ik ook naar. Dan gingen ze toch kinderen helpen met die figuurtjes op hun buik he? Haha! Was ook leuk zeg.

Dingen zoals Bassie en Adriaan, The A-team en Sesamstraat keek ik ook, maar dat is nu nog steeds wel op televisie. Ik bedoel echt de dingen van als je een jaar of 4, 5, 6, 7 bent.

Bolke
Berichten: 249
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 23:30

Cody schreef:
Volgens mij zijn jullie Pieter Post nog vergeten Haha!


Dat was dat mannetje met dat rare rode autootje, keek ik ook!

Telkens als ik nu zo'n brommobiel zie rijden moet ik denken aan Pieter Post.

Bolke
Berichten: 249
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 23:33

MarijeR schreef:
Heel topic over de jaren tachtig: [KH] Voor wie de jaren '80 bewust heeft meegemaakt...

De laatste tijd zijn er ook aardig wat programma's over de jaren 80 op tv geweest. Toch leuk om dat allemaal weer te zien

Ik was toen vooral gek op Tita Tovenaar en Dr. Snuggels Haha!


ik heb net het hele topic doorgespit, ben nog veel meer bekende dingen tegengekomen. Lachen!!!

Kent iemand die engelse serie toevallig over een oma die op een trike reed, met een petje in een ruitjesmotief met pompoentje eraan? Heette dat superoma? Verder oma fladder en vrouwtje theelepel nog tegengekomen.
Laatst bijgewerkt door Bolke op 06-10-03 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Bolke
Berichten: 249
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 23:37

SmithsGirl schreef:
geweldig... alle herinneringen komen weer boven... Haha!

Maar Bolke.. met Fame bedoel jij volgens mij "Jem and the holograms".... (als ik het goed schrijf... Haha!)


Ja, die bedoel ik! Heette dat zo, ik leef al 20 jaar in de veronderstelling dat het Fame heette. Oeps. (edit: ik weet het weer, het heette Jam, ipv Jem)

Maar die konden inderdaad hologrammen maken van zichzelf en dan kon ze op 2 plaatsen tegelijk zijn. Want ze had natuurlijk een geheime identiteit Haha! .
Laatst bijgewerkt door Bolke op 06-10-03 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Bolke
Berichten: 249
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 23:41

Wat was dat ook alweer met een beer en (ik geloof) een leeuw, die waren ontsnapt uit het circus? Dat was een nederlandse serie.

Herinner ik me ineens weer iets van, dat ze met zijn tweëen op een weggetje langs een bos lopen op de vlucht voor het circus ofzo? Ik leefde altijd zo mee, dat weet ik nog.

Het liedje ging van: Bollewies (?) en bondgenoten........

Bolke
Berichten: 249
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 23:44

Sjuimpje schreef:
Bovenstaande series komen mij wel heeeel bekend voor, ik was een behoorlijk Smurfen Ven, en ook voor de Snorkels deed ik een moord Haha!
Niemand die naar De Berenboot keek? Of Pipi Langkous?


Ja, smurfen keek ik ook. Ik weet nog wel dat ze altijd twee afleveringen achter elkaar uitzonden. Soms deden ze er maar eentje, dan was ik altijd hevig verontwaardigd en meteen sjago Bloos .

Berenboot keek ik volgens mij niet, Pipi Langkous wel altijd. Pipi is nu nog wel eens op televisie. Ik vind het nog steeds hartstikke leuk! Haha!

Bolke
Berichten: 249
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 23:50

Cody"]
[quote="Bolke schreef:
Wat was dat ook alweer met een beer en (ik geloof) een leeuw, die waren ontsnapt uit het circus? Dat was een nederlandse serie.

Misschien ben ik in de war door je username, maar heette die beer niet ook Bolke?
Ik weet wel welke serie je bedoelt iig, ze zaten altijd op een tandem toch?
[/quote]

Ja volgens mij zaten ze idd op een tandem! Heette hij wel Bolke, ik wist het niet meer. Volgens mij haal ik de Berenboot en deze serie een beetje door elkaar ofzo Verward.

Maar waar ging het nu precies over, weet jij dat nog?

Bolke
Berichten: 249
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 10:45

Cody schreef:
Keken jullie ook The Story Teller ofzo?
Zo'n behaarde man voor de open haard met spannende verhalen?


Oh, dat was ook altijd zo mooi! Dan zat ie inderdaad bij het haardvuur, op een schommelstoel toch? Volgens mij nog een (bange) hond ernaast. Dan begon ie te vertellen en dan kwam je in het sprookje terecht.

Die sprookjes waren altijd heel mooi opgezet (in mijn herinnering dan he?) en ik vond het altijd geweldig om daar naar te kijken.

Bolke
Berichten: 249
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 10:58

imker"]
[quote="Bolke"][quote="Cody schreef:
Keken jullie ook The Story Teller ofzo?
Zo'n behaarde man voor de open haard met spannende verhalen?


Oh, dat was ook altijd zo mooi! Dan zat ie inderdaad bij het haardvuur, op een schommelstoel toch? Volgens mij nog een (bange) hond ernaast. Dan begon ie te vertellen en dan kwam je in het sprookje terecht.

Die sprookjes waren altijd heel mooi opgezet (in mijn herinnering dan he?) en ik vond het altijd geweldig om daar naar te kijken.
[/quote]

en dat vrouwtje dan?????? Verward
[/quote]

Misschien was het een behaard vrouwtje? Schijnheilig

Bolke
Berichten: 249
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 15:02

Vonnie84"]
[quote="Honeybee schreef:
Vrouwtje Theelepel
Afbeelding



Hoe ging dat ook al weer met vrouwtje theelepel. Die kon toch toveren met haar theelepel of zoiets?
[/quote]

Ze kon zichzelf heel erg klein maken met die theelepel toch?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __nina, Brandje_04, ComscoreBot, Corien_, dandy123, Desty, Diddykong, DotBot, Forbiddenpie, lideli, liesje_rosa, M_D_H, Marcella, meniekske, Niwla, Noukie123, Pferdchen, Rinkex, Roosje01, spiritfleur, spookyskippy, tjee en 184 bezoekers