Afslanktips?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Afslanktips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 20:15

Ik kreeg vandaag wat tips voor afvallen:

- eet 's ochtends ook, hoe dan ook, zelfs als je geen trek hebt.
- drink niet teveel melk, melk is een dikmaker.
- eet niet 3 uur voordat je gaat slapen.
- eet geen fruit na het eten, dit gaat gisten
- als je fruit op de goede manier eet, dus niet na het eten, bevordert het het afvallen.

Hebben jullie nog meer tips?

(ps dit is een topic voor tips Lachen niet om te zeggen dat ik naar de dietiste moet, dat snap ik ook wel Knipoog maar wil eerst even o.a. bovenstaande proberen en tips van jullie)

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 20:20

Het maakt niet uit of je eet voor het slapen gaat. Niet voor af te vallen iig. Veel water drinken!

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 20:43

thanx Knipoog

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:05

niet te veel snoepen Haha! en veel bewegen, dat is het belangrijkst.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 21:07

zit op fitness en snoep een heel stuk minder als voorheen Bloos maar ik val niks af!!! Verdrietig ik blijf steeds hetzelfde wegen. BTW ik fitness nu 2 maanden...

Lizz

Berichten: 8893
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:08

gezond eten en veel bewegen/sporten.

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:09

Helemaal niet meer snoepen is de truc denk ik. Veel bewegen en veel water drinken.
Eet ivp snoep gewoon een appel Knipoog

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 21:27

Soraya schreef:
Helemaal niet meer snoepen is de truc denk ik. Veel bewegen en veel water drinken.
Eet ivp snoep gewoon een appel Knipoog


MOEILIJK! Haha! maar probeer mijn best te doen.
Het vervelende is, op mijn werk lig alles voor het grijpen, de lekkerste dingen Verdrietig lukt me aardig om er vanaf te blijven,maargoed, af en toe Haha! maar dat is iets waar ik zelf aan moet werken.

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:28

niet teveel koolhydraten, vooral niet teveel suiker.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 21:30

Ran schreef:
niet teveel koolhydraten, vooral niet teveel suiker.


ik heb iemand in mijn werkgroep met Diabetis... je leert er veel van! begin nu dan ook pas te beseffen hoeveel een gemiddeld mens wel niet vreet, en ik dus ook, maar waar ik de balen van heb, ik ga soms met een goede vriendin winkelen, nou, die vreet 2 moorkoppen, 1 hotdog, bakje bonbons en een broodje ham op, ze zegt dat ze dat dagelijks doet, MAAR ZE IS ZO SLANK ALS EEN DEN!!! ik eet nog niet eens de helft per dag (buiten de standaard maaltijden om) en ik ben nou niet bepaald de lichtste........

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:34

Ik ken het verschijnsel, vervelend he.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 21:47

ja... heb er echt de balen van, mijn ouders denken dat ik maar aanloop te vreten, aks ze ook maar 1 papiertje zien is het "zie je nou wel" terwijl het reuze meevalt

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 22:04

Van het sporten val je in het begin ook niet af. Spieren wegen namelijk zwaarder dan vet. Daarom valt het voor veel mensen tegen in het begin als ze net gaan sporten. Maar je komt lekker strak in je vel te zitten en als je dan afvalt ziet het er gewoon super uit. Dus het sporten helpt echt wel!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 22:17

het enigste wat ik zeggen kanis je aanje drie maaltijden houden en veeeeeeeeeeeeeeeel water, lust je geen water, doe er dan een citroen or whatever bij!!
maar vooral, smorgens smiddags en savonds gewoon eten, niks afwegen, gewoon je maaltijd eten, en wedden dat je vermagerd?
want als je bv smorgens niet eet heb je om 10.00 uur honger en wat doe je dan een snicker en een mars en blablabla maar als je je drie maaltijden neemt eet je juist voor je honger krijgt!
Wil je een tussendoortje of savonds wat om te knagen eet dan een stuk meloen of komkommer of wortel, ik ben er in 3 mnd 10 kg mee afgevallen!!
en geen pillen en geen shakes gewoon dit!!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 22:24

Het welbekende VDH*-dieet, ik zweer erbij! Haha!




*=Vreet-De-Helft Knipoog

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 22:29

isabelle schreef:
het enigste wat ik zeggen kanis je aanje drie maaltijden houden en veeeeeeeeeeeeeeeel water, lust je geen water, doe er dan een citroen or whatever bij!!
maar vooral, smorgens smiddags en savonds gewoon eten, niks afwegen, gewoon je maaltijd eten, en wedden dat je vermagerd?
want als je bv smorgens niet eet heb je om 10.00 uur honger en wat doe je dan een snicker en een mars en blablabla maar als je je drie maaltijden neemt eet je juist voor je honger krijgt!
Wil je een tussendoortje of savonds wat om te knagen eet dan een stuk meloen of komkommer of wortel, ik ben er in 3 mnd 10 kg mee afgevallen!!
en geen pillen en geen shakes gewoon dit!!


i will try, my god, lastig hoor om een eetstijl van je af te schudden, ik kan sochtend bijvoorbeeld mijn eten niet naar binnen krijgen met als resultaat dat ik later op de dag inderdaad ga snoepen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 22:44

Al gezegt...: of je 5 minuten voor het slapengaan eet, of 5 uur, maakt absoluut niet uit, en spieren zijn zwaarder dan vetweefsel...

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 22:56

lunatje"]
[quote="isabelle schreef:
het enigste wat ik zeggen kanis je aanje drie maaltijden houden en veeeeeeeeeeeeeeeel water, lust je geen water, doe er dan een citroen or whatever bij!!
maar vooral, smorgens smiddags en savonds gewoon eten, niks afwegen, gewoon je maaltijd eten, en wedden dat je vermagerd?
want als je bv smorgens niet eet heb je om 10.00 uur honger en wat doe je dan een snicker en een mars en blablabla maar als je je drie maaltijden neemt eet je juist voor je honger krijgt!
Wil je een tussendoortje of savonds wat om te knagen eet dan een stuk meloen of komkommer of wortel, ik ben er in 3 mnd 10 kg mee afgevallen!!
en geen pillen en geen shakes gewoon dit!!


i will try, my god, lastig hoor om een eetstijl van je af te schudden, ik kan sochtend bijvoorbeeld mijn eten niet naar binnen krijgen met als resultaat dat ik later op de dag inderdaad ga snoepen
[/quote]

meid het is ook lastig, vooral de eerste week maar dan gaat het echt vanzelf, na een week taal je er niet meer na, snoepen is een verslavind net als roken!!
Na een week kon ik gewoon tussen de snoeprekken lopen en bij de bakker binnenlopen zonder iets te kopen en het zei mijn niks meer maar ik kan je wel zeggen, ga 2 keer per week smorgens op de weegschaal staan voor het eten en als je je kilos ziet vliegen, nouuuuuu dan is heerlijker dan een reep chocolade!!

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 23:06

Het maakt wel uit of je gaat eten voordat je gaat slapen hoor!
Als je net gaat eten voor het slapen kan je lichaam dat eten niet meer verbranden en word het opgeslagen door vet! Als je 5 uur voor het slapen doet kan dat nog wel Knipoog

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 23:20

Absolutly Steefie! Je maag gaat tijdens trager werken in de avonduren (als je een normaal dag en nacht ritme hebt dan...) Hierdoor wordt er bij elk dieet aangeraden om na 18.00 uur niet meer te eten. Dit heeft mij geholpen om 14 kg. kwijt te raken. En natuurlijk ook nog veel minder snoepen en zo. Alhoewel je niet direct alle calorieen moet mijden want je lichaam heeft deze wel nodig!

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 23:46

Wat jij zegt over dat je na een week *vasten* qua snoep, dat je er dan geen zin meer in hebt... dat heb ik ervaren, 3 jaar terug... Maar een week duurt zo lang, en ik zit in een niet zon lekkere periode, en dat maakt het nog moeilijker Boos! ik zit er eigenlijk best wel mee, mijn ouders maken steeds opmerkingen van "je moet dat niet dragen, staat niet, je bent te dik" "koop is wat anders, je hebt toch genoeg geld, geef het maar uit aan grotere kledingmaten en niet aan snoep" en dan ga ik me alleen maar meer klote voelen... en dan graag ik bij wijze van automatisch in de snoepkast.....

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 00:47

Vind het echt sneu dit te lezen Lunatje! Want het gaat er natuurlijk in de eerste plaats om hoe jij je voelt... en ervaring leert dat als je omgeving commentaar geeft dit toch averechts werkt...maar dat ervaar je zelf nu ook natuurlijk! Als je echt wilt afvallen heb ik natuurlijk nog wel meer tips maar vraag jezelf eerst eens af of je er nu wel aan toe bent. Straks wordt het (mede door de ** opmerkingen van je ouders) een obsessie en dan ben je nog veel verder van huis! Ik kan de foto's in je profiel niet openen dus weet niet in hoeverre je overgewicht bedreigend is of zo maar kom eerst eens tot rust met jezelf. Sta jezelf anders desnoods 1 maal per dag iets toe dat niet in een dieet thuis hoort. Dan zal de drang ook minder zijn... Heel veel succes!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 08:35

Veel drinken, vooral voor de maaltijd en langzamer eten (dan eet je minder en meeste mensen eten nou eenmaal veel meer dan ze nodig hebben).

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 08:50

Ik drink sochtends een kopje kruidenthee en ben in plaats van 4 boterhammen met ham of ondere zware beleggen naar 4 crackers met rookvlees en slankie smeerkaas gegaan. Zo heb ik ook de middag boterhammen vervangen...... ik neem voor de trek een rijstwafel mee en eet s'avonds gewoon wat er is........ help goed genoeg

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 09:17

ik vind juist met crackers dat je meer beleg eet dan "granen" Als je begrijpt wat ik bedoel. IMO moet ze juist dubbele boterhammen eten met mager rookvlees ed. Vult lekker en heeft toch weinig vet/calorieen.

Dat na 18.00 niks meer eten is dat niet een beetje vroeg, ik ben namelijk pas +/- 19.00 uit m'n werk. Ik had begrepen (van de dieetiste van m'n vriendin) dat het beter is dat je na 20.00 niks meer eet. Eigenlijk dus de tijd dat je aan de thee gaat met koekjes enzo Vingers aflikken

Schrijf eens op wat je eet op een dag, en een week lang. Elk snoepje, elk mini dingetje opschrijven. En dan schrappen wat je niet nodig vindt. Best confronterend hoor! let trouwens ook op je drinken, cola is funest, en yoghurtdranken als fristi ook.

En trek je asjeblieft niks aan van je ouders zeg! Je bent vast een leuke meid om te zien, en DAT zouden je ouders jou moeten vertellen!! Boos!

Succes!!! OK dan!