Hebben sommige mensen geen grens?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Hebben sommige mensen geen grens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 18:14

Soms verbaas ik me erover hoeveel mensen toelaten, hoe ze over zich heen kunnen laten lopen.

Een vriendin van me heeft al vijf jaar een relatie woont nu geloof ik 4 jaar samen.
Haar vriend is gewoon echt fout en heeft haar in het begin regelmatig geslagen in zijn woede aanvallen..
Hij kan van het ene moment op het andere ineens omslaan om helemaal niks.
Maar ondanks dat wilde ze er toch voor gaan en heeft alles voor hem geregeld (een baan, huis en gezorgt dat hij nog steeds netjes zn schulden afbetaald.)
Het ging een tijdje goed tot eergister.Ze kregen weer ruzie en hij heeft haar die hele nacht lopen treiteren, ze mocht het bed niet meer in omdat het zijn bed was en zijn deken. Ze moest maar op de bank slapen zonder deken.
De volgende morgen werd hij weer kwaad omdat ze ''huh'' zei. Ze moest het huis uit en dr spullen meenemen omdat hij anders dr spullen eruit zou gooien (wat hij al eens eerder had gedaan).

Nu zit ze in het huis van dr ouders maar helaas zijn dr ouders op vakantie.
Ik kreeg gisteravond nog een smsje dat het wel ging en dat hij had gebeld maar dat ze verlopig nog in het huis van dr ouders bleef.
Ik dacht echt wat nou ''verlopig''??

Het is zo balen dat ik niks kan doen, het liefst zou ik zeggen ga niet naar hem terug. Maar het enige wat ik haar kan doen is zeggen dat ze er goed over na moet denken en haar vertellen dat het niet normaal is wat hij doet.
Ik zou haar echt een lieve gozer gunnen, dus ik blijf hopen dat ze die tegen komt die andere loser dumpt Boos!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 18:16

maar heeft zij wel het huis gekocht en de inboedel???
Als ik jou was zou ik het gewoon tegen haar zeggen...wel op een nette manier... of je kunt haar gewoon vragen wat ze zelf van de relatie vind, ze kan in ieder geval niet zeggen dat het goed is!
Als de inboedel en huis van haar is dan vind ik het helemaal stom dat ze zich het huis uit heeft laten sturen. Als ik haar was geweest had ik mijn vriend gewoon een flinke mep verkocht Haha! hihi Knipoog maarja ik ben haar niet... ik hoop dat het snel beter gaat, en dat ze hem dumpt!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 18:25

Inderdaad ik had hem echt al 5 jaar geleden gedumpt.
Maar ja zij was blind van verliefdheid, nog steeds blijkbaar.
Ik probeer haar ook wel duidelijk te maken dat dit niet goed is maar uiteinelijk moet zij zelf de knoop doorhakken.
Helaas denk ik dat ze gewoon weer vrolijk terug gaat en hoopt dat hij veranderd Verdrietig

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 19:47

Ik hoop voor jouw vriendin dat de maat snel een keer vol is en ze hem en zijn vervelende karakter bij het grof vuil zet. Heeft ze een lage eigendunk, dat ze dit toestaat?
Jammer genoeg vinden sommige vrouwen het moeilijk om hun vent aan de kant te zetten, ook al behandelt hij hun waardeloos.
Zorg er in ieder geval voor dat je er altijd voor haar bent, ik denk dat ze je heel hard nodig gaat hebben. Sterkte, voor jou en je vriendin!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:17

Liefde maakt blind.
De mensen komen er pas achter dat ze het slecht hebben als het al te laat is.
Ik hoop dat ze er snel achterkomt dat ze het beter kan krijgen !

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:18

Liefde maakt blind.
De mensen komen er pas achter dat ze het slecht hebben als het al te laat is.
Ik hoop dat ze er snel achterkomt dat ze het beter kan krijgen !

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 11:24

Je zal haar niet kunnen helpen zolang ze zichzelf niet helpt... Veel sterkte ermee!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 11:26

pniekepnak schreef:
Je zal haar niet kunnen helpen zolang ze zichzelf niet helpt... Veel sterkte ermee!


helemaal waar. Ik zou in zo'n geval ook aan mezelf denken en zo'n vriendin de rug toekeren omdat ik er echt niet tegen kan om het aan te moeten zien. Ik zou er namelijk geen getuige van willen zij hoe iemand zichzelf te gronde laat richten.

Is het huis gehuurd/gekocht, op wiens naam staat het dan?

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 11:40

het enige dat je kunt doen is haar steunen met wat ze ook doet. Blijf niet vertellen hoe fout die kerel is, daar moet ze zelf achter komen. Tot die tijd zal ze blijven zeggen 'ja weet ik, maar...' Zorg dat je er voor haar bent, zeker als het fout gaat en luister naar haar verhalen.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 12:29

Dat soort types (niet negatief bedoeld) willen koste wat het kost de wederhelft helpen, er voor zorgen, willen dat alles weer goed komt met hun en hem, enz. Dat kan jaren duren.. of ze zien het zelf of door een ander en het is over..of ze gaan ermee door en sukkelen maar wat aan.
Zo zijn er tal van relaties en gezinnen in NL. Zonde...

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 12:45

Ik vind niet dat dit zo door kan gaan en dat je het moet opgeven. Daar zal ze je later dankbaar voor zijn. Want op die manier kan het in mijn ogen echt niet doorgaan! Sterkte en succes in ieder geval!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:26

ik geloof niet dat je je vriendin er gelukkig mee maakt als jij haar nu laat zitten. Als goede vriendin zijnde kun je best zeggen wat JIJ ervan vindt.
Waarschijnlijk weet ze het diep in haar hart echt wel, maar het echt inzien en weggaan is dan nog wel een HELE stap voor zo'n iemand. Helaas gebeurt dit vaak mensen die inderdaad niet zoveel zelfvertrouwen etc. hebben. Wij kunnen allemaal makkelijk zeggen "dumpen die vent" maar als je zo bent als dat meisje is het heleaas niet zo simpel...........

Je kunt haar weer vertellen dat relaties veel en veel leuker kunnen zijn, maar ze zal het zelf in moeten zien........sterkte!

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 14:03

Je hoeft niet dom, blind van verliefdheid of weinig zelfvertrouwen te hebben om in zo'n situatie te komen. Er weer uit komen is ERG moeilijk, zeker als ze bang is van haar vriend.

Sommige mannen zijn echt gevaarlijk en dan moet je wel een heel goed plan trekken om weg te gaan. Echt weg, dus misschien zelfs onderduiken. Want sommige mannen zullen alles doen om hun vriendin terug te krijgen en er zijn erbij die hun vriendin nog liever vermoorden dan dat de relatie verbroken wordt. Als ik je verhalen hoor over dat treiteren, dan denk ik dat deze jongen tot alles in staat is. Zulke mannen willen kostte wat het kost de relatie behouden. Ook al is dat een waardeloze relatie.

Wanneer zij bij hem weggaat zal hij het gevoel hebben dat hij gefaald heeft en helemaal doorslaan, dat weet zij maar al te goed, denk ik. Wrs is jouw vriendin zo bang van hem, dat ze gewoon niet weet hoe ze van hem af moet komen. Op wiens naam het huis staat maakt in principe niets uit. Want als hij er niet uit wil, dan gaat hij niet, en hem nog bozer maken is misschien niet zo slim. De politie kan je overigens ook niet echt helpen, wanneer hij op dat adres ingeschreven staat.

Tot zij er zelf klaar voor is, gebeurt er niets. Enige wat jij kan doen, is zeggen dat ze altijd bij je terecht kan. Je kan haar aanraden hulp te zoeken bij maatschappelijk werk. Zij hebben veel ervaring met dit soort situaties en kunnen haar misschien een uitweg bieden.

ps; het klinkt allemaal heel dramatisch wat ik schrijf, maar dat KAN het ook echt zijn!! Ik kan vanaf hier niet inschatten hoe gestoord deze jongen is, maar ze zal je de helft niet vertellen van wat hij doet, omdat ze zich dood schaamt, dus wrs is hij nog veel erger dan jij denkt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 14:11

n.a.v. het stukje van Lis vraag ik me dan het volgende af; gaat ze niet bij hem weg uit;
- liefde, ze kan niet zonder hem
- angst voor hem
- of gebrek aan zelfvertrouwen, gelooft wat hij zegt?

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 12:53

Tja sorry dat ik pas zo laat weer iets laathoren maar ik kon niet op bokt komen Scheve mond


Inmiddels is ze zoals verwacht weer bij hem terug.
Ze belde me gister met dat nieuws. Ik heb maar gezegt dat ik hoopte dat hij zich nu wel zou gedragen.
Op de achtergrond hoorde ik hem schreeuwen ''wie bemoeid zich nu weer met ons?'' waarop zij zei ''Liefje hou er eens mee op''.
Nou moet ik zeggen dat hij altijd door ons telefoongesprek schreeuwd en roept, maar dit keer voelde ik de koude rillingen over mn rug lopen.

Het rotte is dat ik weet dat dit gewoon nooit goed kan gaan en ik weet dat ze nooit echt gelukkig met hem zal zijn.
En ik denk dat ze diep in haar hart dit ook wel weet.
Zij zegt zelf dat ze hem in die vijf jaar al zo heeft ''veranderd'' dat dit ook wel zal veranderen Verward
Ik denk het niet..die gozer spoort niet.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:34

Jenna schreef:
Soms verbaas ik me erover hoeveel mensen toelaten, hoe ze over zich heen kunnen laten lopen.

Een vriendin van me heeft al vijf jaar een relatie woont nu geloof ik 4 jaar samen.
Haar vriend is gewoon echt fout en heeft haar in het begin regelmatig geslagen in zijn woede aanvallen..
Hij kan van het ene moment op het andere ineens omslaan om helemaal niks.
Maar ondanks dat wilde ze er toch voor gaan en heeft alles voor hem geregeld (een baan, huis en gezorgt dat hij nog steeds netjes zn schulden afbetaald.)
Het ging een tijdje goed tot eergister.Ze kregen weer ruzie en hij heeft haar die hele nacht lopen treiteren, ze mocht het bed niet meer in omdat het zijn bed was en zijn deken. Ze moest maar op de bank slapen zonder deken.
De volgende morgen werd hij weer kwaad omdat ze ''huh'' zei. Ze moest het huis uit en dr spullen meenemen omdat hij anders dr spullen eruit zou gooien (wat hij al eens eerder had gedaan).

Nu zit ze in het huis van dr ouders maar helaas zijn dr ouders op vakantie.
Ik kreeg gisteravond nog een smsje dat het wel ging en dat hij had gebeld maar dat ze verlopig nog in het huis van dr ouders bleef.
Ik dacht echt wat nou ''verlopig''??

Het is zo balen dat ik niks kan doen, het liefst zou ik zeggen ga niet naar hem terug. Maar het enige wat ik haar kan doen is zeggen dat ze er goed over na moet denken en haar vertellen dat het niet normaal is wat hij doet.
Ik zou haar echt een lieve gozer gunnen, dus ik blijf hopen dat ze die tegen komt die andere loser dumpt Boos!


Goh wat komt mij dit bekend voor Boos! Boos! Boos! Zo heb ik dus 2 jaar een relatie gehad en ook samengewoond. Ik ben zo stom geweest om niet eerder weg te gaan Boos!
En zelfs nu anderhalf jaar later ben ik rekeningen aan het betalen die hij nooit heeft betaald maar wel beweerd heeft dat ze zijn betaald (toen die tijd) Probeer op je vriendin in te praten en zorg dat ze niet meer terug gaat