Strenge winter???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Strenge winter???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 00:20

Volgens sommige berichten krijgen we nooit meer een echt koude winter.
Maar als ik naar de natuur om mij heen kijk, spreekt dat die beweringen tegen.
Er liggen heel veel eikels, hazelnoten, walnoten en appels onder de bomen in mijn tuin.
De pruimenboom had ook een ongekende oogst.
En vanmiddag zag ik hele vluchten ganzen die zich luidruchtig aan het verzamelen waren. Meestal gebeurt dat veel later en duidt dat op vorst.
Trouwens ik vind het 's nachts al aardig fris.

ikke

Berichten: 37537
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 00:26

Eerst zien, dan geloven.
Deze zomer was er ook eentje met regelmaat en wel elke 28jaar. Over 28 jaar dus weer zo'n snoeihete zomer. Die strenge winters komen er ook wel hoor. Het is alleen een strenge winter als er een 11-stedentocht gereden kan worden. Die kan overigens veel vaker als nu gebeurt, als ze het maar wat beter aan de steel staken, maar ja dan gaat de exclusiviteit eraf.
Ik zal het met je in de gaten houden, als er met mijn verjaardag, 10 maart, nog sneeuw ligt, dan is het echt een strenge winter geweest *LOL*
We spreken elkaar.....

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 00:35

Van mij mag het wel flink koud worden hoor. Beter dan regen en storm.
Ik zit me nu al te verheugen op sneeuw, paar graden onder nul, windstil en een zonnetje

Vorig jaar hadden we hier in oktober de eerste sneeuwvlokjes, ik kan me er nu nog weinig van voorstellen...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 00:39

Ik denk dat de temperaturen en het klimaat vanaf nu heel erg aan het schommelen blijven in de toekomst, of de mens het er zelf naar gemaakt heeft of dat het gewoon een produkt/schommeling van de natuur is, is nog de vraag. Wat ik wel weet is dat je tegenwoordig niets meer mag/kan verwachten, want elke keer weet het weer je weer te verbazen Lachen

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 09:39

Van mij mogen ze de winter afstraffen.
Wat heb ik een hekel aan de winter zeg!!!!
Veel te koud, te nat en te vies!!!!
En weet zeker dat ik neit de enige ben die daar zo over denkt!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:02

Herft en winter hoeft van mij echt niet.. *al is het best gezellig als het buiten stormt en alles is al gedaan, en voor de openhaard zit*..

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:08

Tot en met oud en nieuw (mijn verjaardag) vind ik de winter best leuk en gezellig. Maar die koude k*t maanden daarna
Januari februari maart, KOUD en niks leuks aan..... Dan snak ik echt gaan de zomer......

Ga je van je grote oogst, pruimenjam maken Sarabande???? Tong uitsteken Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:15

Ik weet alleen dat ik het nu al k-k-k-k-kkkkoud heb Scheve mond

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:19

Sjuimpje schreef:
Ik weet alleen dat ik het nu al k-k-k-k-kkkkoud heb Scheve mond


Ja dat is ook bij mij een feit. Het tweede dekbed ligt al een dikke week op mijn bed..

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:22

nou ik krijg het ook maar slecht warm!
pfff ik hou ook niet zo van de kou
Wat opmerkelijk dat die dingen duiden op vorst, nooit geweten
ben benieuwd

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:25

Nee. die kou hoeft voor mij ook niet. Ben een mens van de warmte. Heb het nu al alle dagen koud. En de winter moet nog beginnen. Jakkes

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 10:34

Ja voor jou is het helemaal minder nu Jip, lekker bij de kachel blijven zitten hoor Ach gut .
Maar voor iedereen is deze kou veel intenser dan normaal omdat het zolang zo warm geweest is.
Over een weekje zijn we er weer aan gewend Knipoog .

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:41

Ik ben ook niet echt een wintermens en heb het nu ook al koud Scheve mond

In januari wel een lekker warm vooruitzicht en ga 4 - 23 jan naar Thailand Tong uitsteken

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:48

Ik vind de winter altijd geweldig!
Veel beter als die warme kleffe zomer.

Kom maar op met die strenge winter *LOL*

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:56

Stelletje mietjes Haha! .
Ik vind de winter ook niet zo'n ramp zolang het maar droog is, dus geen regen, sneeuw (al is dat ook wel leuk voor een keertje) en ijzel want dan worden de wegen zo glad Scheve mond .

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 11:28

youngster schreef:
Ja dat is ook bij mij een feit. Het tweede dekbed ligt al een dikke week op mijn bed..


Haha, dat meen je niet, bij mij ligt m'n dekbed er nog maar net twee weken weer op (zomerdekbed). Kou kleum Haha!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 11:58

Ja hoor, en als het nog kouder wordt trek ik een broek aan en desnoods sokken..Ik ben echt een koukleum.. Ik vraag me ook af of ik niet beter kan gaan emigreren, of gaan overwinteren ergens anders..

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 12:00

volgens mij hebben we de afgelopen winter ook een behoorlijk strenge winter gehad...

Marjolein

Berichten: 11635
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 12:05

Ik vind alles best, zolang het maar niet sneeuwt of regent. Dus gewoon droog weer. Tegen kou kan je je nog wel kleden maar sneeuw en regen vindt ik echt een ramp. Laat het maar sneeuwen met kerst als het na kerst ook maar weg is.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:51

Ik zag vandaag hele kleine sneeuwvlokjes, niet veel maar het gaat om het idee. Ik dacht eerst dat ik aan het spienen was maar een jongen van mijn klas zag het ook. Maar ik hoop niet op een strenge winter. Moeilijk met vervoer (ijzel ed.) onze rijbak bevriest, de weien worden modderpoelen, de paarden erg fris en die dekens zijn ook rampen! Ik kan nog uren doorgaan maar ik vrees iig het ergste Verdrietig

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 14:33

Dat zei ik gister ook al. Ik heb het al 2 weken of zo echt ijskoud, dikke truien dikke jassen en nog koud.
En als ik snachts starlight nog een kusje en hooi ga geven trek ik mn jas al aan.
Volgens mij is het altijd pas veel later dat het zo koud wordt.
En toch loopt starlight al met een hele berg haar rond, al een tijdje...
volgens mij gaat het dus ook heel koud worden Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:20

De zomer was toch de warmste in Europa in de afgelopen 500 jaar? Meen me zo'n berichtje te herinneren. Afgelopen winter was idd erg koud. Stukken kouder dan anders. T zal er wel niets mee te maken hebben, dat dat mijn eerste winter in het hoge noorden (FL) was in plaats van in t zuiden (WZVL)... jemig wat heb ik het koud gehad... Ik mag mijn elektrische deken ook wel al gaan verhuizen, gok ik zo. Ik slaap nu onder een dekbed (eigenlijk winter, maar bij mij in gebruik als zomer) en een deken erop liggen...

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 18:17

Tja ik vind alles best als het maar niet regent Boos! Sneeuw mag, maar regen?? Bleeh, nee dankje Knipoog

Dennis

Berichten: 31465
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 18:29

Ik heb zo'n zin in de echte winter. Sneeuw, warme chocomelk met slagroom, openhaard aan, 's avonds ff in de sauna om weer op te warmen. Jummie, ik geniet al bij het idee.
Dus hier staat de openhaard al lekker aan en duik zo lekker het zwembad in, daarna ff in de sauna. Heerlijk!!!!!! Alleen de sneeuw om ff in te duiken als je de sauna uit kom ontbreekt nog.

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 18:35

Zwembad? Sauna? Verward Wat voor gaaf huis heb jij wel niet?! Tong uitsteken