Flinke blessure na val van paard ...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Flinke blessure na val van paard ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 20:07

Zaterdagmiddag was ik bij mensen die een Tinker hadden gekocht, die ik al eerder had bereden. Ik ken hem als forse, slome en vooral brave knuffelbeer. Nu was er twee weken geleden iemand bij hun opgegaan en dat is afgelopen met ambulance etc... Die mensen hadden dus de vorige eigenaar gebeld en die zeiden dat ze mij maar moesten vragen, aangezien ik wel eens vlakbij hun ben (bij m'n ouders) en ik er wel weer op wilde stappen... (Uit privacy-redenen noem ik verder geen namen)

Nou paardje dus uit de wei gehaald, opgezadeld, rustig meegewandeld etc. Ik ging er op met t idee, we zien wel wat er gebeurt, deze brave vent zal niet zomaar gek doen. Zoals ik verwachtte had ie een par stevige aansporingen nodig om te vertrekken en toen slofte ie door de bak. Bij de eerste bocht voelde ik hem trillen en werd hij helemaal stijf, de volgende bocht, gooide hij zijn hoofd omlaag en begon met bokken, een hele rodeo.. kromme rug etc... T eneige wat ik dacht is NIET DOOR HET HEK!!! Maar ik had totaal niets meer te zeggen en werd binnen enkele seconde de lucht in gelanceerd... Gelukkig heb ik t automatisme om door te rollen en ik stond gelijk weer op. Ben naar het paard toegelopen en ben met hem naar de eigenares gestapt. Die heeft hem nog even gelongeerd en ik inspecteerde mezelf even.

Zo op t eerste gezicht leken t enkel wat schrammen en een verzwikte enkel. Ik ben er niet meer opgestapt, dit leek ons allen niet meer verstandig.

Toch bleek later dat ik moeilijk kon steunen op mijn rechterbeen en ik deed dus rustig aan. 's avonds echter hield ik t niet meer uit van de pijn en zijn we naar de huisartsenpost gereden.
Conclusie:
Een ingescheurde kuitspier (rechterbeen) met bijbehorende bloeduitstorting binnenin de "spierjas". Eventuele complicaties binnen twee dagen: verder uitscheuring en iets met bloedconcentratie en zuurstofgebrek ofzo.. ik volgde t niet helemaal en dacht enkel en alleen aan hoe t zou voelen.. juist ja wat de huisarts ook zei: helse pijnen.... en t was nu al geen pretje!
Advies: rust houden en koelen, dus daar zit ik nu heel de dag met mijn been omhoog en een bevroren zak langs mijn kuit....

Daarbij komt nog eens dat ik nu bij mijn ouders in Brabant zit, al mijn spul in Dronten heb liggen, inclusief telefoonaccu-oplader... Heb dus geen schoolspul, telefoon (accu is al op), geen computer op af en toe 5 minuten na met zeurende broer naast me... en een situatie thuis van heb ik jou daar.. . Ook diverse afspraken deze week die ik af kan zeggen en een achterstand waarschijnlijk op school... hoezo bad timing?

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:11

Beterschap en hopelijk geneest het snel.
Niemand die even op en neer rijdt?

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:14

arme leon Ach gut

Maar vraag me eigenlijk nog meer af waarom dat paard zo doet...

Tsja, als je je tel had, had ik je ff smsje gestuurd Tong uitsteken
Dit is best wel klote!!! Je bent er dan zaterdag bij de military ook vast niet bij he??? *snik*

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:14

Dat is niet best Leon . Toch maar even goed laten genezen ondanks je thuissituatie. En voorlopig niet op Duncan rodeo-en Tong uitsteken .

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:14

Jee, dat is niet niks!

Allereerst heel veel beterschap!

Hoe lang gaat het duren voor dat de verwondingen over zin?
Wie zorgt nu voor Snowdon?

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:14

Jeetje ! Je moet ook op een paard blijven zitten hoor Haha!.
Is er op de afspraken en school niks te verzinnen?
Heeft je broer of waar je zit geen rijbewijs?
Nou beterschap iig !

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:16

Erg germ, jij ook al *LOL*
Veel beterschap he! Knipoog

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:20

Dat is zeker een Bad Timing ja.
Heel veel beterschap Ach gut

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:21

Veel beterschap Lachen.

Zijn de praktische probleempjes niet op te lossen? Iemand die jou op en neer rijdt oid?

Klinkt overigens bijna alsof er wat mis is met de tinker, ergens pijn oid.
Laatst bijgewerkt door Apple op 05-10-03 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:23

zooo das lekker verrot... sterkte!!! en beterschap

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 20:27

Op en neer rijden is tot nu toe geen optie.. ik zou met de trein en bus terug naar dronten moeten reizen, inclusief grote reistas met kleren... En dat is niet slim als je nauwelijks kan lopen...

verder is Maya (huisgenoot, klasgenoot en stalgenoot) zo lief om voor zoveel mogelijk te zorgen daar in Dronten.

Verder allemaal bedankt voor jullie wensjes etc Lachen

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:32

jakkes zeg Scheve mond
Wat raar dat die tinker zo reageerde

wordt maar snel weer beter Lachen
heel veel beterschap!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:42

Sterkte! Bij het verhaal van de Tinker denk ik onmiddelijk: "Wat VOEREN ze die knol?"
Mijn eerste gok is dat het beest veels te veel krachtvoer krijgt, daar willen zelfs de vriendelijkste paarden wel van exploderen...

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:58

idd wat voeren ze dat beesie van abby weet ik dat ze met errug weinig hardvoer kunnen doen wel is ruw voer erg belangrijk

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 21:06

Jeetje Leon, dat zit tegen! Heel veel sterkte hoor!

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 21:14

Beterschap, Leon, voorlopig maar even rustig aan doen.

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 21:33

Dat lijkt me idd geen pretje. Beterschap Leon Ach gut

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 21:47

Sterkte met je beentje. Pech hoor, maarja, zie onderschrift...

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 21:51

Leon, Leon toch, dat is niet zo best!!

Veel beterschap Ach gut

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 22:01

Het is wel raakt op Bokt de laatste tijd...

Heel veel beterschap.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 22:10

Jeetje heej, klinkt niet lekker! Nou beterschap he!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 22:29

Hè, getsie, Maya vertelde het al in het dvt vanmiddag. Heb zelf een tijdje geleden een zweepslag in mijn kuit gehad en dat zal wel vergelijkbaar zijn. Niet echt een pretje, dus. Sterkte, Leon Ach gut !

Ik vulde trouwens 's nachts een kruik met ijskoud water. Onder de dekens wordt je been namelijk warm, waardoor het bloed extra door de spier gaat stromen en het allemaal nog pijnlijker wordt. Er is ook speciale zalf/crème, bij de apotheek verkrijgbaar, speciaal voor dit soort sportblessures. Het is een vrij bekend middeltje, maar ik kan even niet op de naam komen... Ik bedoel niet arnica of SRL-gelei in elk geval.
Laatst bijgewerkt door Gwen op 05-10-03 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 22:33

Nou Leon, zoals in mail en sms gezegd. Neem rust! Ik zal Snow wel wat extra knuffelen, dekens checken enz., school dat willen Siempie en ik wel voor je bijhouden enz. Maak je nergens druk over, jij moet rust nemen, en rust houden! Ik wil je het liefst deze week niet zien, ik weet hoe moeilijk het is om rust te nemen, en daar merk ik nog geregeld de gevolgen van. Dat ik niet genoeg rust heb genomen. Dus denk erom Knipoog Grote jongen zijn he? Tong uitsteken

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 23:14

auw sterkte ermee!!! rustig aan doen, dan is het des te sneller over...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 23:23

Heel veel sterkte...
Maar is er dan niemand die je even met de auto naar Dronten kan brengen?