WIE KAN ME HELPEN!!! Legbatterij kippen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 16:11

Wat een goed idee dat je die wil kopen. OK dan! ik hoop dat het lukt!

Maar die legkippen zullen wel zich anders gaan gedragen dan een 'normale' kip zich hoort te gedragen, kwa sociaal gedrag en op de stok slapen enzo. Laat je die dan lekker rondscharrelen?

De meeste 'slachtkippen' zijn eerst toen ze jonger waren, nog volop aan de leg dus 'legkippen'. Als ze wat ouder worden kunnen niet meer genoeg volgens die mensen van de legkippen boederijen leggen, en dan zijn ze jammer genoeg voor de slacht.



Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 11:27

2 eieren per dag is wel een beetje overdreven jah. mijn kippen hebben al in geen 4 weken geen eitje meer gelegd. (maar dat ligt denk ik aan dat ze Zijdehoenkrielen zijn) Lachen

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 11:42

ReBaTi"]
[quote="runningkawa schreef:
Idd PienV
Dat merk ik ook vaak.
Iedereen roept van alles, zielig dit en dat.
Maakt niet uit in welke sector, maar ze zijn er nooit echt gaan kijken.
Roepen elkaar maar wat na en elk verhaal word wat spannerder, zieliger, bijgedraait.

En aan de sites van lekker dier e.a moet je niet kijken, die laten plaatjes zien van 20 jaar geleden.
In die tijd is er veel veranderd. Gelukkig.
Dat die maar eens een eerlijke site maken.


Super gezegt!!! OK dan!

En mensen noem het geen fabriek, het is een bedrijf!
[/quote]

Of een boederij...

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 12:08

ReBaTi schreef:
Ja, dat is nog beter, maar dan wel boerderij Knipoog


Bloos! oeps. ja doe dan maar liever boeRderij Haha!

Fabriek klinkt zo eng vind ik...

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 13:05

pienV schreef:
Pluimveebedrijf noemen wij het bij ons thuis.


ja maar dan heb je leg en scharrel kippen, doe mij dan maar veeel liever scharrel kippen pluimveebedrijf. Lachen Klinkt apart

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 13:40

pienV schreef:
Citaat:
ja maar dan heb je leg en scharrel kippen, doe mij dan maar veeel liever scharrel kippen pluimveebedrijf. Klinkt apart


Scharrelkippen zijn ook legkippen hoor Knipoog

Ondernemers die beroepsmatig kippen houden hebben een pluimveebedrijf. Bij boerderij wordt eerder gedacht aan koeien. Maar goed, alles beter dan dat je het een fabriek noemt.


ik bedoel bij legkippen: leg-Batterij kippen. Lips are sealed

mij ons in de beurt zijn het voor het grote deels schuren, van boerderijen.
en het woord fabriek past daar dus helemaal niet bij nee.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, Blue_flower, idion, Kimmie25501, manonnevot, MyWishMax, Pieke_Gwen, roekes, TheNovelist, TurboDi, Zoe_97 en 143 bezoekers