Rijbewijs halen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Rijbewijs halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 00:43

Eindelijk 18, dus ik mag gaan autorijden. Maarja, natuurlijk eerst m'n rijbewijs. Ik zit erg te twijvelen, zal ik zo'n 'spoedcursus' doen of gewoon wekelijks een les nemen? Iemand ervaringen? Het is natuurlijk wel een heel verschil in prijs...
Welke rijschool in de zaanstreek is aan te raden? Hoe ging het bij jullie precies als jullie belden dat je je rijbewijs wilde halen? Kon je zsm langskomen om je theorie te halen en dan meteen praktijklessen nemen of was er nog iets van een wachtlijst ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 02:36

Ik heb geen spoedcursus gedaan, maar had twee keer in de week een uur autorijles. Dat scheen beter te zijn dan 1 keer per week, omdat je er dan minder snel 'uit' raakte. Het is mij heel goed bevallen. Het nadeel van een spoedcursus vond ik dat je toch wel erg veel uren vlak achter elkaar moest maken en daar zag ik tegenop. Met 2 lessen in de week gaat het trouwens ook vrij vlot...

Theorie halen kan wanneer je wilt. Daar kun je je heel kort van tevoren voor opgeven.

Mijn rij-instructeur vroeg standaard een bepaald aantal praktijk-examenplaatsen aan in de maand. Als iemand er klaar voor was, kon hij/zij dus vrij snel terecht. Met een week of twee meestal. Dit wordt echter bij elke rijschool anders geregeld.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 07:31

Ik heb een spoedcurcus gedaan bij het ANWB vorig jaar. Ik belde zo rond April en kon twee weken later een intest doen. Aan de hand daarvan bepalen ze in welke categorie je komt en hoe duur het gaat worden. In juni heb ik mijn theorie gehaald en begin augustus ben ik gestart (dit heb ik zelf uitgekozen, ik weet niet of er wachtlijsten zijn. ) En 16 augustus mocht ik mijn rijbewijs in ontvangst nemen Haha! Ik moest 3 uur per dag rijden achter mekaar, best zwaar... Maar ik zou nooit anders gewilt hebben.

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 08:52

losse lessen gehad +- 30 van een uur en in 3 maanden geslaagt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 09:04

Ik heb een spoedcursus gedaan.
Maandag t/m vrijdag de hele dag gereden en vrijdag´s om 16:00 afgereden.
Ik ben in 1x geslaagd.
Het koste toen FL 1200,= (incl. slipcursus als je geslaagd was), maar dat is al wel een hele tijd geleden Haha!
M´n E rijbewijs heb ik in een dag cursus gedaan, maar toen reed ik al jaren zonder E met een lichte trailer.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 09:45

Meestal is GEEN spoedcursus beter en vooral fijner Lachen .

Ikzelf vond het het fijnst om meerdere uren per week te lessen ,
dus bijvoorbeeld 2 dagen per week , anderhalf of 2 uur per dag.

Dat leert het makkelijkst , niet de hele tijd bezig maar wel constant en intensief genoeg.

Een uurtje per keer is sowieso erg kort , en 1 x per week dan moet je de week erna er weer in komen...

Dus het fijnste vind ik 2 x per week 1,5-2 uur ,
of 3 x per week anderhalf/2 uur....lekker vlot zonder stress

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 09:49

Ik heb 24 keer een les gehad, en dan 3 / 4 keer in de week lessen. Ik had echt in no time m'n rijbewijs! (ook in een keer geslaagd), en die manier kan ik je echt aanraden. Het is mij erg goed bevallen zo.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 09:55

Ik heb nu rond de 30 lessen gehad en 1 keer afgereden. En heel onterecht gezakt, tip: neem je rijinstructeur mee bij het afrijden! (dat had ik dus niet, en nu is het mijn woord tegen dat van de examinator)

Ik reed 1 keer per week een uurtje, daar ging het prima mee, meer lessen in de week kon ik ook niet betalen. Je doet er alleen wel dubbel zo lang over als dat je 2 keer per week rijdt.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 11:28

Ik heb een pakket gehad ven 32 uur les en een examen. En kon zo veel mogelijk rijden als ik wou en tijd had. Ik heb uit eindelijk iets meer dan 40 uurtjes gehad(2 uur per les). En ben in 1x geslaagt.

Ik heb een vriendin die 1 uurtje per week rijd, die is ook op haar verjaardag begonnen, is inmiddels 19 en nog niet geslaagt. Ik was een paar maanden na haar 18 geworden en rijd inmiddels al een paar maandjes zelf.