Wat moet ik doen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

wat moet ik doen

doen
5 (15%)
niet doen
28 (84%)

Totaal aantal stemmen: 33


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Wat moet ik doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 18:31

Ik ben sinds 1 oktober dus werkeloos. Vandaag heb ik een sollicitatiegesprek gehad en dat verliep van beide kanten zo goed dat mij gelijk een aanbod is gedaan. Nou stond er in de advertentie geen urenaantal bij dus ik nam eigenlijk aan dat dit bespreekbaar was...

Ze bieden mij aan een 32 - 40 uur pw contract met als basis 36 uur, 25 vrije dagen per jaar, pensioen.

ik ga er per maand op basis van 36 uur 250 euro op achteruit, ik had 51 vrije dagen dus eigenlijk ga ik er nog meer op achteruit.

Eigenlijk wil ik ook niet meer dan 28 uur per week werken omdat ik ook nog tijd voor mijn kindje wil houden en graag Marca wil blijven doen (Henk wil niet dat er na 18:00 nog mensen op het terrein zijn). Daarnaast wil Gijs niet inspringen met vakanties enzo dus komt het allemaal op mij aan.........

Wel is dit een hele gave baan en echt iets voor mij, maar zou ik dit doen dan A. ga ik minder verdienen. B. heb ik minder vrije dagen C. kan ik niet meer bij Henk werken en maximaal 3 dagen Marca rijden. D.en als grootste anti..... ik zie mijn kind veel minder.

voordelen zijn dat het een hele gave baan is bij een snel groeiend bedrijf waar ik een enorme cariere kan maken.............

wat o wat moet ik doen........

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:41

Moeilijk, moeilijk.

Jij hebt naast je werk nog heeeeeel veel andere bezigheden die ook allemaal belangrijk voor je zijn. Het is lastig dat, om Marca te blijven doen, je dit voor 18:00u gedaan moet hebben. Ook is het jammer dat je veel minder tijd hebt voor je dochter.

Ik denk dat je voor en nadelen tegen elkaar weg moet strepen. Misschien proberen en als het in praktijk niet gaat gewoon stoppen (eerlijk zijn voor jezelf). Ik neem aan dat je een maand proeftijd hebt? Dan kun je kijken hoe het is, of het nog te combineren valt en of het idd zo'n leuk bedrijf is (dat valt in praktijk vaak ook tegen). Bevalt het niet dan neem je in je proeftijd weer ontslag Lachen.

Zelf zou ik het wel doen, maar ja, ik heb geen kinderen, paard kan ik doen tot 11 uur 's avonds dus dat is een totaal andere situatie. Overigens: 51 vakantiedagen per jaar..... Hebben ze daar nog vacatures? Haha!.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 18:43

is met de atv he...... en bij de kerk, dus of je dat wil Haha! Knipoog

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:57

Ik zeg doen! Carrieremogelijkheden zijn goed! Je moet wel eens in het diepe gelazerd worden, je komt er vanzelf weer uit! One way ot the other//

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:58

Hmm ik zou het niet doen, als ik in jouw situatie zou zitten zouden de voordelen niet tegen de nadelen opwegen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 19:06

ik zou het ook niet doen, maar ja, dit zijn zulke persoonlijk keuzes.
Ik kan me voorstellen dat je kind ERG belangrijk voor je is. Carriere maken is leuk, maar tja, d'r is meer in het leven. Als je niet meer dan 28 uur wilt werken, moet je dat dus gewoon niet doen dus.......
Zou daar niet nog over te praten zijn denk je, al geprobeerd ????

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 19:15

Hmmm .... moeilijk.

Wat is belangrijk voor jou in het leven, dat is vraag 1.

Vraag 2 in de huidige economische situatie: kun je nog zo'n leuke baan vinden voor 28 uur ?

Op zich ben je nog maar net aan het zoeken en is dit al wel heel snel een leuk aanbod, dus persoonlijk zou ik het nog even aan kijken.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 19:35

IngridM schreef:
ik zou het ook niet doen, maar ja, dit zijn zulke persoonlijk keuzes.
Ik kan me voorstellen dat je kind ERG belangrijk voor je is. Carriere maken is leuk, maar tja, d'r is meer in het leven. Als je niet meer dan 28 uur wilt werken, moet je dat dus gewoon niet doen dus.......
Zou daar niet nog over te praten zijn denk je, al geprobeerd ????


ze wilde iemand voor 40 uur, dus ik heb er eigenlijk al 4 uur afgeluld....... tja. moeilijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 22:55

Misschien is het een idee om te vragen of je vroeger mag beginnen. Bijvoorbeeld om half 8 's morgens, dan ben je half 4 klaar... Maar dan moet je wel een beetje een ochtendmens zijn natuurlijk.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 22:58

niet een optie. zeker op dinsdag en vrijdag niet dan is het eerder 18:30 naar huus........ dan had het inderdaad nog wel gekund. Had Gijs Sanne naar school kunnen brengen en had ik haar uit school kunnen halen, maar nope no way

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 22:59

Doen...
twee opties...

vragen of je dagen van 9 uur mag maken.. zodat je effectief meer dagdelen thuis ben.

of er een jaar werken en urenvermindering aanvragen, volgens mij is bij wet geregeld dat dat toegestaan moet worden...

en een leuke baan is ook wat waard!

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 23:27

ik zou als ik jou was voor je kind kiezen. (*als het niet financieel noodzakelijk is dat je 36 uur werkt) Ik hoop dat je kan overleggen met dat bedrijf zodat je misschien een contract voor minder uren aangeboden kan krijgen. Ze zouden stom zijn als ze jou lieten lopen toch???

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 00:35

Je kind en je familie zijn belangrijker als dat domme geld. Ik zou het zeker niet doen. Werk zelf 16 uur per week en dat vind ik persoonlijk al meer als genoeg. 24 zou nog een keer kunnen maar meer zou ik echt niet willen. Daar zijn mijn kinderen veel te belangrijk voor. Ze zijn maar 1 x klein en alles wat je mist kun je nooit meer terughalen. Zou gewoon nog even verder zoeken. Ook nu nog zijn er wel leuke banen waarbij je minder kunt werken. Is die baan niet op te splitsen in 2 halve? Misschien dat dat een optie is?

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 10:55

Ik zou het wel doen, tenminste, als je het geld nodig hebt. De economie is niet zo goed meer, en banen zijn moeilijk te krijgen.
Na je proefperiode kun je altijd nog stoppen, en na een jaar kan je idd urenvermindering aanvragen. En dan maar stoppen met Macra.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 10:58

Ik zou het niet doen.
Je kindje is nu nog klein en het grootse bezit wat je hebt.
Daar kan geen geld tegenop.
Er komt vast nog wel wat anders, wat qua uren wel werkt, in je pad.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 14:14

Ik zou het niet doen tenzij je anders van de honger omkomt. Ik denk dat je kind op de eerste plaats moet komen en met dit soort dingen denk ik altijd: "bij twijfel niet doen".

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 16:02

Allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken in deze lastige kwestie........ Ik heb besloten het NIET te doen.... zoals een aantal zeiden geeft de doorslag dat ik gewoon minder tijd met mijn kind door kan brengen en dat is voor mij een te grote opoffering........

Allemaal onwijs bedankt.!!!!

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 16:27

Fijn dat je de knoop hebt doorgehakt. Slaapt vast heel lekker vannacht. Dromen

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 16:39

IngridM schreef:
ik zou het ook niet doen, maar ja, dit zijn zulke persoonlijk keuzes.
Ik kan me voorstellen dat je kind ERG belangrijk voor je is. Carriere maken is leuk, maar tja, d'r is meer in het leven. Als je niet meer dan 28 uur wilt werken, moet je dat dus gewoon niet doen dus.......
Zou daar niet nog over te praten zijn denk je, al geprobeerd ????

Ingrid zegt dit erg goed.
Ik heb de keuze algemaakt: Niet doen.
Lijkt me erg jammer wanneer je het wel zou aan nemen. Ik vind dat er nogal veel negatieve kanten aan zijn... Moeilijk zeg...
Hopelijk kom je een beetje uit je keuze, succes!