Normaal voor belgische werkgever-ik pik dit niet!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Normaal voor belgische werkgever-ik pik dit niet!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 19:56

Om een heel lang verhaal heel kort te maken, ik werk al jaren gedetacheerd. Het project waar ik op zit loopt ten einde. Momenteel werk ik 6dgn per week 10 uur per dag (al sinds maart). Ik heb inmiddels door de overuren 4mnd vakantie opgespaard (waar ik hard aan toe ben)
Nu het detacheringsbureau (Ned.) overgenomen is door de Belgische hoofdvestiging kreeg ik deze week bericht dat ze "alvast" een nieuwe job voor mij hadden en dat ik op gesprek kon. Ik heb geweigerd omdat ik eerst minimaal 2 mnd vakantie wil (btw ik heb een vast contract-wat ik eigenlijk alleen voor de sport van het onderhandelen bedongen heb destijds- ik wil eigenlijk helemaal niet meer voor dit bureau werken). Het detacheringsbureau, is bang dat ze na die 2 mnd geen werk hebben (recessie enzo) dus willen per se dat ik daar ga werken (of althans op gesprek ga). Nu kreeg ik me toch een mailtje (van de belgische direkteur) waar de honden geen brood van lusten: lees en huiver:

nb toen ze nogmaals per email probeerde mij zover te krijgen dat ik toch op gesprek zou gaan, heb ik, op advies van mijn baas die 100% achter mij staat, terug gemaild dat ik van mijn baas geen vrij krijg omdat hij me niet kan missen.

**********Beste Rianne,

Leiding en toezicht van werknemers werkzaam op Belgisch grondgebied behoort niet tot de klant zijn bevoegdheid.
Werkgever geeft opdrachten en niet de klant.
Werknemers dienen richtlijnen van de werkgever te volgen.
Ik verzoek u mee te werken in uw permanente tewerkstelling.

Met aandrang verzoek ik u aanwezig te zijn op het sollicitatiegesprek bij ..........op 3 oktober 2003 om 10:45 uur.

Met vriendelijke groet,
***********

Is dit de manier waarop ze in Belgie met hun werknemers omgaan ??? dan moeten ze toch nog veel leren!!

NO WAY dat ik me laat blackmailen door zo'n idioot !

wat denken jullie ? vinden jullie dit normaal ?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 20:00

Poeh he, daar word je niet bepaald vrolijk van
Ik vraag me ook af wat ze hier mee willen bereiken.
Door zo'n mailtje te sturen gaan al je nekharen recht overeind staan.
Het zou ze sieren als ze voor een goed gesprek zouden gaan i.p.v. op de manier de boel op de kast te jagen.

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 20:25

idd, het zal je duidelijk zijn dat ik sowieso niet voor zo'n mafiabaas wil werken, maar ik speel met de gedachte om hem voor te stellen mijn vast contract om te zetten in een contract voor de duur van het project... dan zijn zij van mij af , maar daar wel 1x maandsalaris voor te vragen (voor de sport Haha! ) Voel me net een stuk vlees nu....wie biedt!!!!