Verhuizen voor een baan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-01 12:03

Ik was vandaag even weer bij Randstad. Een hele tijd met die meid gepraat en het kwam erop neer dat ze geen geschikte baan voor mij kunnen vinden in de buurt van Groningen waar ik ook zou kunnen afstuderen en waar ik drie of vier dagen in de week zou werken.
Nou zei ze dat ze wel wat verder weg kan kijken. Dus ik vroeg: Zwolle ofzo? Nou, eigenlijk nog verder. Dan zou ik daar een kamer moeten zoeken. Toen ik zei dat ik dat niet van plan ben omdat ik net samen woon met mijn vriend en hij in Groningen een vaste baan heeft, zei ze dat ik toch wat voor mijn studie over moet hebben enzo. Ze leek heel erg gepikeerd dat ik niet wil verhuizen voor een tijdelijke parttime baan.

Ben ik nou gek? Als Robert en ik nou allebei een vaste baan ergens anders kunnen krijgen, zou ik het nog overwegen. Maar om nou voor een tijdelijke, parttime baan ergens anders te gaan wonen (en dan zelfs weer alleen omdat Robert hier wel een vaste baan heeft)... dacht het niet.

Hoe zit dat met jullie? Zouden jullie verhuizen voor een baan en tot hoever gaat dat? Ook buitenland enzo?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 12:07

Zo'n gat is Groningen toch niet? Lachen
Volgensmij moeten ze gewoon wat beter zoeken. Maar misschien heet Randstad wel niet voor niets Randstad Knipoog

Tja, zou ik verhuizen? Ik denk het wel, als het leuk werk is en het lijkt me een leuke stad waar die baan is? Waarom niet.. Maar ja, ik heb geen paard, woon niet samen.

Buitenland? Zeker wel Lachen Het is dat ik eerst m'n studie in NL af wilde maken maar anders zat ik nu denk ik nog lekker in Noorwegen Knipoog

Als ik jou was zou ik wat verder gaan zoeken. Lijkt me BS dat er niets te vinden is in Groningen e.o.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 12:12

Nou Kitty ik had het denk ik ook niet gedaan hoor.

Ik woon ook zo'n beetje samen in Assen (officieel nog thuis maar het is er zo ingeslopen dat ik tegenwoordig alleen nog maar thuis eet en verder zit ik altijd bij mijn vriend) en mijn studie is dus in Zwolle. Ik zie het niet zitten om in mijn uppie op een kamer te gaan zitten in Zwolle en dan steeds heen en weer reizen naar Assen om vriendje en paard op te zoeken.

Volgens mij zijn er heus wel banen te vinden voor jou, ze moeten gewoon beter zoeken of jij moet je eisen bijstellen Schijnheilig

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 12:14

Dat vind ik idd ook raar! Ik neem aan dat er in deze top stad ( Knipoog ) echt wel wat te vinden is!
Ben je al bij andere uitzendbureau's geweest? Advertenties in kranten bekeken (Nieuwsblad vh Noorden oid)?
Succes in ieder geval... ennuh, ondersteunen onze grote vrienden van de Hanze het zoeken van werk niet een beetje? Het is toch voor het afstuderen?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 12:17

Ja, ik moet eigenlijk ook heel mijn hebben en houwen hier verlaten omdat vriendlief ervoor koos om te gaan werken in Arnhem. Omdat ik hier dus niet weg wil omdat ik hier mijn paarden en mijn hond kan houden moet hij nu iedere keer anderhalfuur op en neer rijden op een dag. Ik wil best in Arnhem wonen hoor, als ik mijn paarden en hond maar kan houden.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 12:24

Jakkie zie je wel dat je hier moet komen wonen Haha! .

Maare voor 3 dagen in de week naar de randstad moet op zich toch mogelijk zijn? Oke het is niet ideaal maar voor het afstuderen is het misschien toch wel een goede optie?? Het zal niet makkelijk zijn maar het is nu ook zonde om te stoppen met je studie of niet ?

Dan zou je misschien voor 2 nachten een oplossing moeten zoeken ? Mhh als het Utrecht is no problem
Party!! .

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 12:41

Ik denk dat het er heel erg aan ligt wat voor baan je ergens anders kan krijgen. Als het een baan is waarvan je zegt :"Jaaaaa, dat is het", lijkt me de keuze minder moeilijk, dan als het zoiets is van :" Hmmm, kwee nie".
Als het een baan voor 4 dagen is (3 nachten van huis) kun je kijken of het de moeite waard is om heen-en-weer te reizen.
Succes ermee!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 12:55

Wat voor baan zoek je dan als ze het in Groningen niet hebben en elders wel?
Er zijn ook in Groningen banen genoeg te vinden, lijkt mij zo....
Ik zou zeker niet verhuizen nu je alles net voor mekaar hebt; dan maar een baan waar je nou niet direkt voor gestudeerd hebt. Ik werk om mijn leven te betalen, ik leef niet om te werken...

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-01 13:14

Het zou mij ook niet uitmaken als ik een baan zou hebben waar ik niet voor geleerd heb, maar...
Twee jaar geleden ben ik het het Gilde HBO begonnen. Dat is een duale opleiding die ervan uit gaat dat je drie dagen in de week in je studierichting en op een bepaald niveau aan het werk bent, één dag bezig bent met zelfstudie en één dag op school bent. Er worden dus vanuit mijn opleiding eisen gesteld aan mijn baan. (3/4 dagen, HBO-niveau, commerciële baan zoals marketing, sales of pr, mogelijkheid om studieactiviteiten uit te kunnen voeren en wel normaal betaald)
Ik krijg bij mijn studie dus punten voor het werk dat ik doe. Het komende half jaar moet ik een baan hebben zoals hierboven omschreven, vanaf februari tm juni moet ik een baan hebben waar ik een afstudeeropdracht kan uitvoeren, zoals het schrijven en implementeren van een marketingplan of de (m) balanced scorecard ofzo.

Dat valt dus nog niet mee, maar ik blijf goede moed houden. Maandag ga ik maar weer eens op (banen)jacht! En dit weekend de krant er maar weer bij pakken. Wie weet staat daar nog wat in...

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 17:17

Ik werd gebeld door een directeur van een school in De Schilderswijk in Den Haag, of ik al een baan had (nee dus) en of ik daar wel wlde werken... Tja, ik ben dus ook gebonden (gelukkig) aan het Noorden.
Vriend met vaste baan in Groningen en samen een huis in Drachten... Ik zou best willen verhuizen, maar dan wel naar een huis waar ik mijn paard kan houden. En in de Randstad is dat niet te betalen.
Ik solliciteer dus maar rustig door hier.

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-01 20:21

Nou Joyce, ik zou ook niet als leerkracht in de Schilderswijk les willen geven. Ik wilde al niet naar Almere en zelfs in Assen kreeg ik het al benauwd.
Mocht ik ooit nog voor de klas willen, dan voor een gewone dorpsschool en dan wel de bovenbouw.

Maar goed, het gaat in mijn topic juist om een baan die ik misschien juist wel leuk vind. Maar goed, ik heb eens even met Robert overlegd en ik blijf voorlopig nog gewoon hier in de buurt rondkijken. Hopen dat ik hier wat kan vinden!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 01:06

Hai Kitty,
Wat me verder nog te binnen schoot is dat mijn vriend toen we nog in Leeuwarden woonden en hij net een vaste baan had, na zijn stageperiode aldaar, hij 3 maanden in Den Bosch heeft gezeten omdat hier geen werk was. Hij zat in een hotel en kwam soms een keer naar huis door de week. Op zich was dat goed te doen, behalve dat het niet zo gezellig was. Wel moesten we in het weekend weer heel erg aan elkaar wennen. Je gaat je namelijk erg op jezelf richten. Zo ging het bij ons. Verder zijn we nog steeds samen! Het was dus geen ramp even wat minder bij elkaar te zijn. Wij woonden ongeveer een dik anderhalf jaar samen toen dit ter sprake kwam.
Maar ja, het paardrijden wordt dan wel moeilijker natuurlijk!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 10:35

Ik zou het niet willen. Ik heb de HLO (lab.opleiding) gedaan, en wou het liefst in de routine terecht komen in het ziekenhuis ofzo. Maar aangezien ze daar ook MLO-ers voor aan kunnen nemen (die er in grote aantallen zijn) kwam ik niet aan de bak. Is het hier in het noorden sowieso moelijk in die branche aan de slag te kunnen. maar ook ik had een vriend die destijds in Groningen werkte en vlak bij assen woonde. Ik heb volgehouden en heb nu een baan die prima bij me past. Ben al met al wel bijna een jaar werkloos geweest, da's ook niet alles (hoewel je wel erg veel tijd hebt voor je paard Haha! ).

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 10:57

HLO-er kwaal dat niet willen verhuizen?
Ik wil ook niet verhuizen voor een baan, ik woon prima en dat is me heel veel waard. Ik weet wat het is om ergens te wonen waar je het niet naar je zin hebt.
Ik heb net zo lang gezocht tot ik een leuke baan redelijk in de buurt had. Want ook in deze regio liggen de HBO banen niet voor het opscheppen. Tja en dat 's morgens in de file staan moet je dan maar accepteren, want het openbaar vervoer is hier ook niet om over naar huis te schrijven.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 11:17

Als het alleen om een baan voor dat halve jaar gaat (dus werken & afstuderen, en dan klaar zijn), dan is het wel een optie om buiten de regio te gaan kijken. Dan zou je voor drie of vier nachten per week daar een kamer kunnen regelen en de rest van de tijd thuis zijn. Komt wel wat geregel bij kijken, maar je weet dan wel dat het tijdelijk is. Als je vervolgens na je afstuderen bij dat bedrijf kunt blijven werken, tja, dan moet je echt keuzes gaan maken.

Overigens ken ik in mijn omgeving veel mensen die tijdens hun studie een tijdje in een andere plaats hebben gestudeerd (vakken volgen, afstuderen of stage), ook in het buitenland, en daar zitten ook veel mensen tussen met een relatie. Als je relatie goed is, moet dat kunnen, heb ik het idee. Met ook nog een paard erbij wordt het wat lastiger, maar ik denk zelf dat er altijd wel wat te regelen valt. Mijn zusje bijvoorbeeld is ook aan het nadenken over een buitenlandstage voor haar studie, want dat is toch wel iets wat ze graag wil. Maar zij heeft ook een relatie (met een jongen die een vaste baan heeft) en een paard (dat ze in die tijd aan iemand anders moet overlaten), zij zit dus ongeveer in hetzelfde schuitje als jij.

In zo'n situatie als die van jou zou ik zeggen: blijf je best doen om iets in de buurt te vinden, maar sta ook open voor dingen buiten de regio en hou daarbij in gedachten dat het maar tijdelijk is. Met de ervaring die je tijdens je afstuderen opdoet, moet het na je afstuderen net weer iets makkelijker zijn om bij een bedrijf in de buurt binnen te komen. Heel veel succes!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 11:58

Hoi Kitty,

Voor tijdelijk zou ik ook niet gaan verhuizen. Misschien kun je een tussenoplossing verzinnen, zoals de anderen al zeiden. Ennehh... richt niet al je hoop op Randstad hoor! Ik heb zelf tijdenlang bij Randstad Assen gezeten, maar je moet ze echt in de gaten houden. Ze zeggen wel dat ze veel voor je doen (dat zeggen ze allemaal trouwens), maar ze zijn natuurlijk voornamelijk voor zichzelf bezig. Ze vertellen prachtige verhalen, om jou te overtuigen een bepaalde beslissing te nemen, waar ze zelf gelang bij hebben (3x meegemaakt). Zelf zit ik nog een poosje bij Start (ga binnenkort verhuizen). Er zijn zat leuke banen, je moet gewoon je licht ergens anders opsteken. Succes!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 13:24

Nog een Assenaar! Gezellig! Maarre, laat je idd bij meerdere uitzendburo's inschrijven! En ga er iedere week bij langs. Laat ze weten dat jij ook graag werken wil!

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-01 15:32

Dank jullie voor jullie reacties!
Ik ga maandag in Groningen bij de uitzendbureaus langs en dinsdag in Assen.
De reden dat ik mij op Randstad richt, is dat zij een contract met school hebben en zij eigenlijk de enige zijn die ons een baan mogen bezorgen. Maar, zij kunnen dat niet, dus zoek ik een andere weg.
Ik ben nog steeds gedetacheerd via Randstad en krijg dus ook nog elke maand mijn loon. Maar goed, kunnen zij niets voor mij betekenen, dan ga ik wel via een andere weg...

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 16:13

aha!
nu wordt het duidelijker waarom ze zo kribbig reageerde: jij bent gedetacheerd! dus zij heeft er belang bij dat jij weer aan het werk gaat (want nu kost je alleen maar geld)!!! Voor hen ongeacht waar dat is!!!

Verbreed je horizon idd! Mag je voor de opleiding ALLEEN maar werken via Randstad, of is het zo, dat de meesten via Randstad werken omdat dat contract er is, maar dat het ook wel via andere kanalen mag? Zo ja, dan echt gaan met die banaan! Trek je netste pak aan en wals al die uitzendbureaus plat!! En natuurlijk begin je met Start (grinnik) en geef je mij van te voren even snel een berichtje!!!!