Email van fotograaf...Ik kag komen poseren :)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Email van fotograaf...Ik kag komen poseren :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 19:33

Ik kreeg gisteren een mailtje van een fotograaf..met de vraag, of ik eens langs wilde komen voor een fotosessie en of ik zijn site..www.johnalexander.nl (ziet er goed en professioneel uit) eens wilde bekijken en een reactie wilde geven op de foto's.. Hij had mij gespot op vote4me.nl..waar ik een paar foto's van mezelf heb staan..

Omdat ik een paar vragen had..stuurde ik hem een mailtje terug..deze kreeg ik terug...


He Kathelijne!

Bedankt voor je reactie.

M'n site is nog steeds onder constructie en de 'about'pagina moet maar snel afgemaakt worden geloof ik zo onderhand!

Jouw vraag, wat de bedoeling is, kan ik als volgt beantwoorden: ik probeer mijn portfolio uit te breiden met zo veel mogelijk nieuwe gezichten. Omdat ik op termijn toch commercieel wil gaan, moet ik wel wat kunnen tonen.

Het werken met steeds nieuwe mensen betekent voor mij ook een uitdaging. Uiteindelijk wil ik steeds beter worden. En dat betekent: veel oefenen en leren van je fouten!

Omdat ik jouw uitnodig, betaal je nix en kost het je alleen tijd. Daarvoor geef ik je afdrukken van de mooiste foto's en eventueel een cd-rommetje.

En uiteraard (graag zelfs!) mag je vrienden of vriendinnen (of beide) meenemen: is veel gezelliger! Ik kan er zo'n 3 extra bij hebben (ivm de ruimte). Als we buiten gaan shooten, kan je je hele familie meenemen (ruimte zat).

Nou weet ik alleen niet meer WAAR ik je gevonden heb! Weet jij dat msschien? Waarschijnlijk vote4me (denk ik...toch..?). Als het wat anders was, zeg het dan even (please).

Nou, dat was het wel. Bijbedoelingen of zo heb ik niet. Je kan me ook gewoon bellen
[edit: Iris]Telefoonnummers verwijderd. Is niet zo netjes om open en bloot op internet te zetten...[/edit]
Ik zou het leuk vinden, als je het een keertje zou willen proberen!

Alvast bedankt voor (alweer) je reactie!

John


Mij lijkt het leuk..goede en mooie (gratis) foto's zijn altijd leuk toch!!
IK mag dus ook mensen meenemen..leuk Haha! Haha! Zijn buro zit in alpen a/d rijn..is te doen


XX Kat

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 19:41

PAS asjeblieft wel op, ik heb ook vaak van zulke mail binnen gehad, maar er nooit op gereageerd, het komt bijna nooit voor dat fotografen echt mensen zoeken en dan ook nog eens gratis fotograferen!!
tkan best zo zijn dat hij een portfolio moet maken hoor, echt , maar als je gaat , stel dan een contract op dat JOU foto's niet gebruikt mogen worden in bladen of iets dergelijks,en dat je verder tot niets verplicht bent enzo, EN neem je vader of een sterke vriend mee Knipoog
als het geen oplichter is : kei leuk !!! dan wens ik je heel veel plezier, en uiteraard wil bokt de foto's dan zien !!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 19:43

Idd, ik vertrouw dit soort dingen nooit. Heb ook 2 keer zulk soort mailtjes gehad, 1 kwam ook zo proffessioneel over en 1 vroeg of hij naaktfoto`s mocht maken, de eerste heb ik vriendelijk bedankt en de 2e heb ik voor gek verklaard

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 19:44

kijk inderdaad uit dat het geen oplichter is! maar in ieder geval veel plezier! ik hoop voor je dat je verder komt in de modellenwereled Lachen

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 19:57

Weetje ook waar zijn buro zit in alphen?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 20:06

als je graag model wilt worden, is inschrijven bij een bekend modellenburo misschien wat verstandiger dan zo'n solo fotograaf met zijn site die nog niet af is.

wees voorzichtig dame!

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 20:14

Idd oppassen en een aantal mensen meenemen. En misschien handig om de telefoonnummers even van bokt te halen, staat wat l*llig als je telefoonnummer (prive) op bokt staat Knipoog

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 20:14

' betaal je nix en kost '

Dat zet je niet in een mailtje toch? Als het om werk gaat. Het woordje nix.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 20:36

Het kan altijd oplichterij zijn, maar als je veel vrienden etc mag meenemen? Er wordt zelfs geopperd dat je vrienden(zou het sterkere geslacht moeten zijn Knipoog) mee mag nemen. Dus als je gaat, met vrienden, en veel succes!

Marc2
Berichten: 1163
Geregistreerd: 11-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 20:47

Op zich een leuk aanbod, als dit echt betrouwbaar is. Ik ken die man niet, dus daar heb ik geen oordeel over.

Verder is dit ter promotie van zijn site en zul je er zelf niet veel aan over houden. Hooguit wat leuke foto's... Wil je wel verder komen, dan zou je zoals SP al zegt jezelf in moeten schrijven bij een modellenbureau.

Maar wat ik niet vind kunnen is dat je zijn privé-nummer, 06-nummer én het nummer van zijn werk plaatst. Laat dat dan weg...

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:05

Menno schreef:

Maar wat ik niet vind kunnen is dat je zijn privé-nummer, 06-nummer én het nummer van zijn werk plaatst. Laat dat dan weg...


Dat wilde ik idd ook zeggen.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:07

Kayla"]
[quote="Menno schreef:

Maar wat ik niet vind kunnen is dat je zijn privé-nummer, 06-nummer én het nummer van zijn werk plaatst. Laat dat dan weg...


Dat wilde ik idd ook zeggen.
[/quote]

Ik ook... heb al de aanwezige moddies ge-pb't. Maar goed, ik hoop iig dat het een betrouwbaar iemand is en dat je er als je gaat leuke foto's aan over houdt. En idd, niet alleen gaan he!

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 13:37

Nee ik ga absoluut niet alleen met meerdere mensen gaan is zowieso ook leuker!!..Ik ben ook wat huiverig,maar omdat ik mensen mee mag nemen vind ik het betrouwbaarder..

Ik hoef geen model te worden hoor..als je op de site kijkt..zie je ook dat hij gewone (geen modellentypes) heeft gefotografeerd!..

IK ben 3 jaar geleden gevraagd om model te worden, maar afgewezen door mijn slechte huid..als duie beter was mocht ik terug komen..maar het modellen wereldje trekt me eigenlijk toch niet zo Boos!..Wel lijkt het me leuk om me eens bij een casting buro in te schrijven..

Mooie foto's van jezelf zijn altijd leuk!!

Ja echt super dom, dat ik die telefoonnummers erop heb laten staan..bedankt voor jullie opletttendheid Lachen....

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:49

Pas op aub!

Een persoon kan op allerlei manieren verkeerde intenties hebben.

Ik heb ook ooit een dergelijk mailtje gehad, iemand had me op cu2 gespot geloof ik.

Als je zoiets wilt doen moet je gewoon naar een goed bureau in de buurt.
Nou heeft mijn vader ooit de boekhouding voor een dergelijk bureau geweest dus ben al eens aan de bak geweest Knipoog (Was toen nog klein kleutertje, reclame folder voor de hema oa Knipoog )

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 15:29

ja ik pas echt op hoor!! Als ik ga, ga ik met vrienden..
Jah ik cind wel dat je gelijk hebt, ik vind het een beetje vreemd, dat hij zegt, bijbedoelingen ofzo heb ik niet Verward ..Ik vind het moeilijk..ik was wel eens van plan om mooie foto's te laten maken...maar was (nog) niet op zoek ofzo...tot dit kwam..Ik weet niet of ik de zaak kan vertrouwen, hoe kan je er zeker van worden, dat het wel goed zit??

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 16:19

Laat maar horen als je er geweest bent!
En neem veel mensen mee, want je kent hem eigenlijk helemaal niet, iedereen kan een site maken en zeggen dat ie Jansen heet...

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 16:24

jah ik neem ECHT ZEKER WETEN!! mensen mee..ik ga echt niet alleen nooit!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 19:06

Je weet het nooit met dat soort dingen. Aan de ene kant zou het kunnen dat hij je hele familie en kennissenkring uitnodigt, in de hoop dat je alleen komt omdat hij betrouwbaar lijkt. Maar het kan natuurlijk net zo goed zijn dat hij het echt gezellig vind dat je mensen meeneemt.

Het mailtje is niet professioneel, maar de betreffende fotograaf is een hobbyist, dus dat hoeft niets te zeggen.

En wat betreft fotograven die direct vragen of ze je naakt mogen fotograveren... dat vind ik juist niet gek (de vraag dan Haha!). Eerder eerlijk, omdat je dan gewoon weet met wat voor soort fotograaf je te maken hebt en aan de hand hiervan een beslissing kan maken.