het gaat niet meer.... |(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

het gaat niet meer.... |(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 20:57

Een paar van jullie weten wel dat ik een ziekte heb ( http://www.ncfs.nl ) Hiervoor moet ik heel veel medicijnen en ook bepaalde oefeningen doen om het slijm in me longen los te houden. Allen ik doe het niet meer...bepaalde medicijnen die ik op school bij mijn eten moet pak ik gewoon niet en ook die oefeningen doe ik niet.... Ik snap niet hoe het komt..eigenlijk wil ik het wel doen maar ik doe het gewoon niet.. Ik kan me er niet toe zetten.. Frusty
Ik weet dat als dit zo door gaat ik heel ziek word. Ik ben bang...er zijn al een paar vriendinnen van mij overleden aan die ziekte, ze verdienen het niet! Waren zulke toffe meidjes! Waarom ben ik dan nog niet dood Verdrietig Ik verdien het..ik doe er niks voor...ik kan niet meer verder zo.. ik ben zoo bang Huilen

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:01

Jemig meid!
Slik alsjeblieft die medicijnen en doe je oefeningen! Alsjeblieft Lachen
Je hebt reden om bang te zijn, want die ziekte is echt geen pretje. Maar je kan alles beperken door te doen wat je moet doen...

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:03

Heey
Je moet echt die medicijnen in gaan nemen hoor, en jij verdien het ook niet.
Dat je bang bent is logisch...maar kun je er niet met iemand over praten?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:03

Je bent lekker depri en dat mag best. Natuurlijk mag jij je zo k..lote voelen dat het van jou even niet meer hoeft...... Als je maar een goede begeleiding hebt die je snel weer door die dip heen haalt.... Er zijn een hele hoop hele leuke dingen die ook voor jou weggelegd zijn, alleen moet jij nu even de moed vinden om ernaar op zoek te gaan. Sterkte.

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:07

Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen
Wel doen hoor Verdrietig Gewoon medicijnen en oefeningen, het is voor je eigen bestwil! Anders ik ook verdrietig zijn...

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:08

Tja, het is natuurlijk ook de tijd van het jaar dat mensen in een dipje raken, en als je dan ook nog eens zoveel meemaakt als dat jij hebt gedaan...Er zullen mensen van minder depri worden!

Ik denk dat je juist uit nagedachtenis van je vriendinnen moet knokken voor jezelf, wat heb je eraan om zo door te gaan? Wat hebben zij er aan?
Ik weet zeker dat ze als je ze zo zouden horen eens goed op je kop zouen geven, om je bij je kladden te pakken en te gaan oefenen.

Stel er een beloning tegenover: 10 min. oefenen is een half uur Bokken ofzo Lachen Kom op meid, ertegenaan en niet opgeven. Ach gut

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:13

Gijsekim heeft gelijk en ik sluit me daar bij aan.
Ik snap heel goed hoe rot je je nu voelt hoor.

Maar probeer wel door te gaan hoor , al is het nog zo moeilijk.
Je zult zien dat het straks wel weer beter gaat.

waarom ga je niet een keertje extra paardrijden om je gedachten even op iets anders te zetten.

Heb je geen verzorgpony waar je een paar keer in de week naar toe kan?

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:16

Ik sluit me bij de rest. Niet opgeven.

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:18

Hey, wat rot zeg! Maar wel je medicijnen innemen hoor en je oefeningen doen, ook al is het heel moeilijk! Het gaat strax vast weel weer beter!

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:25

Niet opgeven meid...knokken.
Ja, makkelijk gezegd voor mij. Een neef van mij had dit ook, hij zou maximaal 16 jaar worden. helaas is hij vorig jaar overleden, op 38jarige leeftijd. Ik wil alleen maar zeggen dat de medische wetenscahp elk jaar met sprongen vooruit gaat. Ik weet wat hij heeft moeten doorstaan en dat was zeker niet makkelijk. Maar lieverd, ...denk ook aan je ouders, vrienden en kennissen die het beste met je voor hebben... maar helaas niets kunnen doen. Mijn neef woonde uiteindelijk samen met zijn vriendin, had een eigen huis, had een eigen leven. DAt was nooit voorspeld !, toen hij het kreeg was het einige wat ze konden doen (en wat zijn ouders 15 x per dag (en nacht) deden, kloppen op zijn rug om zodat hij het slijm op kon hoesten, andere behandelingen bestonden er niet.

Geef niet op (makkelijk gezegd van mij, dat weet ik)
xxjes

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 07:14

Ik vind het zoo fijn dat jullie allemaal meeleven!! Ik doe mijn best... Ik neem zo veel mogelijk, behalve die oefeningen en 2 van de hele vele medicijnen... Ik probeer het echt..... Huilen ik mis annemarie zo erg.. Huilen
(mag ik misschien weten hoe die neef van jou heette mist?)

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 07:24

Jeetje, wat erg. Ik wist het niet.
Idd wel je medicijnen nemen en je oefeningen doen hoor.

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 18:11

Liesje_Lover schreef:
Ik vind het zoo fijn dat jullie allemaal meeleven!! Ik doe mijn best... Ik neem zo veel mogelijk, behalve die oefeningen en 2 van de hele vele medicijnen... Ik probeer het echt..... Huilen ik mis annemarie zo erg.. Huilen
(mag ik misschien weten hoe die neef van jou heette mist?)


Tuurlijk leven we met je mee! Daar zijn bokkers voor...
En je weet dat ik er altijd voor je ben, en net als Emma met haar problemen, kan je altijd met me erover praten op msn, mailen, pb'en, smsen, bellen enz...! Lovers

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 18:13

Ja ik weet het wel... maar toch jullie kunnen ook zeggen wat een gezeur he... dus daarom ben ik gewoon blij met jullie! Ene bedankt mir!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 18:24

Hey meisje. Tuurlijk zeggen we niet 'wat een gezeur'. Jij hebt alle recht om depri te zijn en het even niet meer te zien zitten. Cystic Fibrosis is een rotziekte. Ik heb laatst nog een helee docu erover gezien en ik moet je zeggen dat ik het er spaans benauwd van kreeg.

Maar... dit leven heb jij niet zomaar gekregen. Wees er zuinig op. Ok, je hebt een vervelende bijkomstigheid erbij. Een heel vervelende zelfs. Maar bedenk dat er ook mensen zijn die zo zwaar gehandicapt zijn dat ze niet kunnen lopen, praten of zelfs hun lichaam kunnen bewegen. Doe je best, slik die medicijnen. Leg ze op je boterhammen en desnoods ertussen zodat je ze niet een smeer hoeft te pakken. Kom op: ga door!!! Hoe oneerlijk je het soms ook vindt, dit leven is het waard. JIJ BENT HET WAARD!!!

Sterkte.!!!

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 19:40

Liesje_Lover schreef:
Ik vind het zoo fijn dat jullie allemaal meeleven!! Ik doe mijn best... Ik neem zo veel mogelijk, behalve die oefeningen en 2 van de hele vele medicijnen... Ik probeer het echt..... Huilen ik mis annemarie zo erg.. Huilen
(mag ik misschien weten hoe die neef van jou heette mist?)


Mijn neef heet Hans van Denderen, ik had niet veel contact met hem, en nadat wij naar Nieuw Zeeland verhuisd waren heb ik hem nog maar 1x gezien (mijn ouders wel) Ik heb wel veel goede herinneringen van vroeger aan hem, het was een hele lieve jongen, met een heel grote dosis humor geboren! echt zo iemand die je alleen maar goede dingen gunt. Aan de ene kant heel goed dat hij alle verwachtingen van de doktoren overtrof door zo oud te worden, maar nog steeds veel, veel te vroeg

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 20:43

Heb je geen buddy in de buurt die je kan helpen met oefeningen en je medicijnen. Die je bijstaat en je oppept, of kan je niet iemand bedenken die dat zou willen doen.
Misschien hier op Bokt een oproep doen er wonen meerdere Bokkers in jouw buurt.
Gewoon dat ze in contact met je zijn en blijven en met je praten als je het niet meer ziet zitten.

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 20:50

hey meid kom op.
don't give up.
fight for your life.
je vriendinnen die er helaas niet meer zijn zouden ook willen dat je door vecht.
niet opgeven meid.
praat met vriendinnen uit je buurt en met je ouders.
het gemis van je vriendin is groot maar zij wou vast niet dat jij opgeeft.
dit leven is jou gegeven en die ziekte moet je proberen aan te vechten zolang je dat kunt.
slik die medicijnen en doe die oefeningen.
sterkte meid.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 21:15

Ik wil zeggen wat al veel mensen hier gezegd hebben...
Geef niet op!
En heel veel sterkte!

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 21:34

Lies hou vol kom op meis!

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 21:58

hey meid, de moed niet laten zakken. Het is algemeen geweten dat de tijd van de 'vallende bladeren' een moeilijke tijd is en zeker als je dan al zoveel meemaakt als jij. Maar zoals voor iedereen telt het ook voor jou: na regen komt zonneschijn OK dan! . Er gaat een tijd komen dat je je weer beter voelt en dan denk je 'lachwekkend' terug aan deze tijd. Dan denk je van: jeetje dat ik de moed toen niet meer had, maar goed dat ik de draad toen terug heb opgepakt. Neem maar je medicijnen en doe je oefeningen maar en je komt wel weer boven deze depri bui te staan.
Als er iets is wat op je lever ligt moet je het zeker niet verbergen en kan je het best hier in het midden gooien. Dan zie je dat er nog een heleboel mensen zijn die van je houden en je nog niet kwijt willen Ach gut . Dus meid, kop op en geniet van het leven *LOL*

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 22:20

Niet opgeven hoor
Tuurlijk zie je het wel eens niet meer zitten, dat is niet meer dan logisch. Maar probeer toch uit die dip te komen, laat je ziekte niet van je winnen!

We willen je hier op bokt nog lang niet missen.... En ook je familie en vrienden kunnen niet zonder je.
Kom op meid, je kunt het!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 23:10

Hey meis, dat is kl*te zeg! Het is natuurlijk hartstikke k*t om die ziekte bij je te moeten dragen maar om er nu dan zoveel moeite mee te hebben is ook vreselijk. Maar wel je best voor jezelf proberen te doen hoor meissie, ik heb je profiel net even bekeken en je hebt volgens mij een paar hartstikke leuke vriendinnen... en niet te vergeten een klein broertje dat je af en toe stiekem even lekker kan pesten... Schijnheilig dat is toch de moeite waard om toch even je best te doen voor je oefeningen en om je medicijnen op tijd in te nemen. Ik hoop dat je je gauw wat beter voelt en dat je een beetje kan genieten van je vriendinnen en je familie. Een dikke knuffel van mij! Ach gut

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 23:57

Een dip hebben mag, maar speel niet met je "gezondheid". Probeer wat dat aangaat wat discipline te hebben, hoe moeilijk het ook is. En vertel vooral de mensen waarom je geeft, hoe je je op dit moment voelt, zodat ze een beetje rekening met je kunnen houden en je eventueel kunnen aansporen. Dat rotgevoel komt vast ergens vandaan, maar probeer dat nu maar eens onder woorden te brengen. Ik hoop van harte dat je gauw uit deze dip komt.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 00:59

als je die medicijnen niet inneemt, vind ik (is niet hard bedoeld hoor!) dat je eigenlijk niet echt mag klagen... nogmaals dit bedoel ik niet om je aan te vallen, maar het is gewoon mijn mening...