Ergeren jullie je ook weleens aan je collega's

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Ergeren jullie je ook weleens aan je collega's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-01 14:35

Don't worry..........be Happy Haha!
Laatst bijgewerkt door aprillicious op 08-08-02 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 14:41

Komt me behoorlijk bekend voor! Als bijbaantje help ik mijn vader behoorlijk vaak met het bedrijf. Hondenshows draaien met de stand e.d. Nu werkt daar een vrouw die de laatste paar maanden ongelovelijk erg bezig is. Ze heeft werkelijk op alles wat mijn vader en ik zeggen wel commentaar: ja maar...., neee, daar klopt niets van!! Hoe kom je daar nou bij... en nog een hele rits meer van deze ongein!! Frusty Ze maakt werkelijk van het kleinste punt een megatopic!! Afgelopen weekend moest ik me echt inhouden om tegen haar te zeggen dat ze nu v*rd*mme (sorry) een keer op moest houden met die ongein. Ze zoekt altijd spijkers op laag water en dat begint mijn strot uit te komen!!

Pfieuw!!! Wat lucht dit op zeg!! Bedankt voor het starten van dit topic *LOL*

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 14:42

Yep heb ik ook (bedrijf van 7 pers) diegene waar ik me aan erger loopt de hele dag te klagen *grr*.
Ik ben druk en hij loopt de hele tijd te schelden laatst kreeg ik te horen dat ik minder moest schelden als iets niet lukt nou toen werd ik dus ff behoorlijk boos.
Nu negeer ik hem beter voor mijn hart Lachen

Maar ja hij komt ook uit Appeldoorn hihi.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 14:47

Ik werk ook samen met ongeveer 6 mensen bij een internetbedrijf en mijn baas is soms zelf om te schieten.
Hij is ongeorganiseerd, chaotisch en een warhoofd, kortom, soms niet mee samen te werken. Hij laat je nooit aan 1 ding tegelijk werken, nee minstens 3 verwarrende dingen tegelijk en dan ondertussen nog storen met andere dingen. Hij weet niet wat hij wil en soms zit ik echt tot 10 te tellen maar aan de andere kant kan ik me geen betere bijbaan wensen dus die baas neem ik dan maar op de koop toe. Gaaaap

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 14:48

Is heel vervelend; ergeren aan je collega's maar ook heel normaal. Ik doe niet anders haihaihaiia grapje hoor, nee ff serieus. Iedereen ergert zich wel 'ns aan zijn of haar collega, en dat is ook normaal toch?! Je zit toch lang met elkaar op 1 ruimte vaak en dat is dan logisch dat er wat conflicten komen!! Ik zit zelf met 2 meiden op 1 kamer, en ja, ook wij ergeren ons aan elkaar. Afgelopen februari zelfs "ruzie" geweest, maar daarna ging het wel weer gelijk een stuk beter. Het wordt pas erg als het jezelf gaat beinvloeden, als je niet meer met plezier naar je werk gaat of als ze je wegtreiteren of wat dan ook. Ik werk op P&O en zie helaas veel van dit soort dingen.

Probeer het te negeren en de mensen te nemen zoals ze zijn en als het om wat voor reden dan ook echt niet lukt; misschien kunnen jullie apart van elkaar gaan zitten ofzo. Een klein bedrijfje is ook wel moeilijk vaak!

Succes!!!
Ingrid

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-01 14:49

graag gedaan Maarten, ik moest ook ff me ei kwijt want wat deden ze nl. Ik vroeg of we nog wat te eten gingen halen (we hadden nl. nog niet gelunched) en toen zeiden ze allebei ja we moeten nog wel eten he bla bla. Toen zijn ze dus net een uur geleden stiekem weggegaan en hebben ze alleen eten voor hun 2en gehaald terwijl we altijd met z'n allen lunchen. Ik bedoel als je lekker met zijn 2en wilt gaan eten zeg je dat toch gewoon, hoef je toch niet zo stiekem te doen.
Ik ben nog wel de jongste hier (21) en zij zijn 27 jaar. Hoezo zielig. Nou moet ik ook wel zeggen dat ze niet de slimsten zijn maareh toch........

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 14:51

Is inderdaad wel erg kinderachtig ja.
Helaas, het gebeurt en vaak JUIST onder volwassenen!!!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 14:56

Gelukkig weet die vrouw met wie ik soms dus samenwerk ook hoe wij er nu over denken. Hebben het er namelijk over gehad afgelopen week. Ze vond de werksfeer de laatste tijd ook niet meer zo optimaal. Ze heeft afgesproken dat ze het een maand aan zal kijken en als ze het dan nog uit kan houden dan blijft ze! Hmm, ik heb nu zoiets van "laat haar alsjeblieft wegblijven" Party!! . Dan werk ik ook weer wat relaxter Party!! Lachen

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 15:17

Tja, dat ken ik ook wel, alleen mag ik van m´n baas niets zeggen, omdat ik z´n vrouw ben *LOL* !
Wij hebben maar een kleine zaak (11 pers.) en mijn man wil niet dat ik wat zeg, omdat het dan al gauw is :Ja ja, vrouw van de baas, die kan doen/zeggen/laten wat ze wil. Om problemen uit de weg te gaan, heb ik gevraagd of ik het kamertje wat leeg stond mocht hebben. Ik zit nu héérlijk alleen Lachen ! Daarbij werk ik maar 2 ochtenden p.w.. Wel luxe! Dus ja... toch een voordeeltje als je het met de baas "doet" *LOL*

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-01 15:22

HI HI dat is zeker handig, ik zit ook op het kamertje van me baas. Dat heb ik ook kunnen regelen omdat ik niet meer bij hun wilde zitten. Dus ik heb weinig last van ze hoor. Maar het gaat om de kleine dingen waarvan ik zoiets heb van GROW UP!!!!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 15:23

Ik heb er gelukkig geen last van. Ik werk hier nu een maand en heb het ONWIJS naar mijn zin. Ik ben aangenomen samen met mijn vriendin (van het HBO) en wij zijn samen met nog een meisje wat er ook nog geen half jaar zit de enigste 3 meiden. Het is heel gezellig, mijn collega's komen zelfs een keer paardrijden Haha! (tja als ze zeggen dat paardrijden geen sport is zal ik ze eens wat spierpijn bezorgen) Haha! Ze zijn nogal sportief, een zit in Nederlands Rugby team.... Party!!
Heel veel succes, ik ben blij dat ik het niet ken.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 16:03

Sjimmy, vaak merk je pas na een paar maanden hoe mensen echt zijn. na een maand is alles nog leuk en aardig, vaak komen de conflicten vanzelf wel.....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 16:36

Ik erger me ook vaak aan mijn collega's. die arrogantie waarmee ze met je omgaan. Omdat ik "maar" secretaresse ben, krijg ik commentaar als ik fouten maak. Als zij dezelfde fouten maken (waar ik overigens voor opdraai) kijken ze lelijk als ik hen commentaar geef. maar ja. mannen he. Zo laten ze me rustig een afspraak die met moeite gemaakt is iedere keer opnieuw maken omdat ZIJ hun afspraken mij niet laten weten, zodat ze niet hier in de agenda staan. stelletje klootzakken.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 16:41

Ik heb absoluut geen problemen met mijn collega's. Iedereen gaat goed met elkaar om valt me op. Af en toe wel eens een aanvaring, maar dat heb je overal en het is altijd snel weer de wereld uit.
Wat ik echt fantastisch vond, was een bruiloft van een magazijn-collega, waar denk ik 80% van IEDEREEN aanwezig was!!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 17:05

Van de week dus bijna 2 aanvaringen gehad om.... je wil het niet weten.... de RADIO.
We switchen nog wel eens en 2 personen zijn het daar niet altijd mee eens.
Nu was er dus de week van de jaren 80 op Radio 2.
Leuk , gezellig en weer eens wat anders dan Radio 3.
Nou niet dus he. we konden hoog en laag springen maar die 2 moesten per se naar radio 3 luisteren.
Dan hebben we nog het volk wat normaal aan de overkant werkt(bedrijf bestaat uit 2 delen) die afgelopen 3 weken bij ons waren.
Dan krijg je dus al die verhalen te horen hoe goed en hoe snel hun wel niet zijn.
ik ga dan af en toe echt even een potje gruwelijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk
Het zoontje van de baas denkt dat hij ook alles is.
Vertelde even aan mij duidelijk in alle vloekwoorden wat hij wel niet van onze chef vond. Misselijk Misselijk
Ik ben het dus ook echt ff zat. Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Extreme duivel Extreme duivel

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 17:17

Nou, dan heb ik ook een wereldbaan, want ik erger me nooit aan mijn collega's.
't is bij ons altijd gezellig, iedereen leeft met elkaar mee, kortom we hebben echt een super afdeling.

Maar ja, dat dit niet zo kon blijven, zat er in. Zeer binnenkort wordt er gereorganiseerd en gaan er wat sfeerbepalende collega's weg Huilen .

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 17:25

Ik heb nu gelukkig weer een baan met overwegend leuke collega's. Er zijn 2 collega's waar ik minder mee op kan schieten, maar wat heerlijk om bij een bedrijf te werken met verschillende gebouwen, en dat mijn werkzaamheden zich in 3 gebouwen kunnen afspelen. Ik vlucht dus nog wel eens. Alleen als we buiten gaan meten kun je niet zo goed weg, blijf ik bij mooi weer gewoon lekker boven bij de schoorsteen zitten, wachten op de volgende monstername, en de portofoon "buiten gehoorafstand". }> Schijnheilig

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 18:31

Ik werk als enigst meisje tussen alleen maar jongens (garage). In het begin was alles leuk en aardig. Nu begint het af en toe flink irritant te worden. Vooral een gozer, hij is 31 en vind zichzelf zooo gaaf. Hij doet aan fitness en doet alleen maar gezond. Nou als ik in de kantine een sigaretje wil roken doe ik dat, dan moet je hem horen.. *blablabla* hij is zo goed. Roken is slecht enzovoort. Als ik 5 min te laat ben gaat ie lopen zeuren van " je bent te laat" " ik ga het vertellen aan ..... (mijn baas)" Als ik de telefoon te vaak naar hem doorschakel gooit hij gewoon de hoorn erop..en zo kan ik nog wel 5 uur doorgaan. Ach het is 1 persoon op 50 andere waar ik wel mee op kan schieten. En het is wel handig zo'n persoon waar je af en toe flink op kan schelden en foeteren Haha! }>

Groetjes Ymke

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 19:57

Tja met je collega's zit je (afhankelijk van het aantal uren dat je werkt) heel wat tijd opgescheept en je kan ze meestal niet zelf uitkiezen. Dus daarom is het niet raar als er iemand bij zit die je het liefste achter het behang zou plakken.

Sommige mensen nemen hun werk wat serieuzer als andere en zetten zich meer in dan de ander. Dat levert vaak problemen op.

Bij mijn vorrige baan waren een aantal mensen die het ene moment tegen elkaar praten op het niveau van: Tuurlijk lieverd, dat doe ik even voor je. En 5 minuten later hoorde ik ineens: Ach val dood. Daar kon ik me erg aan ergeren!

homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 20:01

Eigenlijk zijn al m'n collega's wel leuk, op eentje na;
die jankt werkelijk elke dag !
En waarom ?
Om de kleinste dingen, soms omdat er een boze klant belt, maar ook omdat de bus 10 minuten vertraging heeft, of omdat ze voor de tweede keer op rij een lege koffiepot treft.
In het begin natuurlijk troosten enzo, maar daar begin ik natuurlijk niet meer aan.
Gelukkig werk ik bij een bedrijf dat ook papieren zakdoekjes maakt, maar om die nu maar elke dag vol te snotteren gaat me toch iets te ver Haha!
Sterkte, ik zal morgen tijdens de dagelijkse huilbui even aan je denken !

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 20:07

Zeker. Ik erger me wel eens aan me Pa, maar wie niet Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

( beetje als grapje) En aangezien me pa ook me collega is Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 23:39

ja hoor, ik erger me ook wel eens aan collega's. Tijdje terug moest ik met een werken die was wel zo verschrikkelijk, model theemuts en praatjes voor tien. Vreselijk poedersuikerwijf.
Onlangs een collega die de HELE DAG geluid maakte. Niet op haar toetsenbord, maar ze babbelde tegen zichzelf, neuriede, zong liedjes , zuchte, zei heel vaak 'hehe'. Erg lief mens, maar niet uit te houden met haar, verschrikkelijk.
Nu heb ik een nieuwe collega en die is wel oke.