Portemonnee kwijt, hoe alles regelen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Portemonnee kwijt, hoe alles regelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 17:35

Hmmm gister mijn portemonnee kwijtgeraakt, om half 10 's avonds heb ik nog gepind en vanaf daar weet ik niet meer waar hij is.
Ik heb hem in mijn tas gestopt, maar daarna zijn we met de familie nog naar diverse adressen geweest en ik heb in verschillende auto's gezeten.
Heb overal al gevraagd en heb in al die auto's gekeken, maar hij is echt weg.
Heb op het politiebureau aangifte gedaan van vermissing, in de hoop dat hij ergens gevonden is, maar ik ga er maar niet van uit.

Er zaten 3 pinpassen in, wat spaarpasjes en mijn OV-jaarkaart.

Waar moet ik mijn pinpassen blokkeren? Gewoon bij de diverse banken?
En hoe regel ik dat met mijn OV? Hoe lang duurt het ongeveer voordat ik een nieuwe heb? Moet eigenlijk maandag naar Zwolle voor mijn studie, maar denk dat dat er dan niet in zit.

Tips?



Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 17:40

2x Postbank en 1x Rabobank, heb je daar nummers van?
Hoezo moet ik ervoor betalen trouwens, kan me dat niet herinneren van toen ik een aantal jaren geleden mijn pas heb laten blokkeren (die ik overigens uiteraard terugvond toen ik net mijn nieuwe pas had Schijnheilig )

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 18:39

Net de Postbank gebeld, moet een week wachten op een nieuwe pas.

Hè, echt irritant dit, heb al de hele dag de pest in...

Kan me gewoon niet voorstellen dat mijn portemonnee zomaar uit mijn tas gevallen is...En diefstal is het ook niet geweest want ik was steeds met 'eigen volk'. Snap er niks van iig.

Ik geloof dat ik wel 8 passen in mijn portemonnee had alles bij elkaar, en een hele zooi buskaarten, pasfoto's, 10 euro, 3 pinpassen, Divoza-spaarkaart, AirMiles pasje, Hogeschool-inschrijvingspasje, kopieerkaart, alles!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 18:56

Het kan wel, zei ze, geld opnemen bij de postbank zelf, maar dan moet je je legitimeren en 12 euro betalen elke keer dat je geld opneemt, en ze raadde het ook sterk af, misschien om de reden die jij noemt, dat ze er moeilijk over doen.

Ik zit zo te twijfelen of ik alles al in werking moet gaan zetten, want hij KAN gewoon niet weg zijn, ik heb het idee dat als ik alles net geblokkeerd heb dat ik hem dan weer terugvind >;)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 12:08

Heb nu 2 pinpassen van de Postbank laten blokkeren. Zat nl ook een machtigingspas van mijn moeders rekening bij. Mams was niet blij Bloos
Krijg binnen een week nieuwe passen a 5 euro per stuk.
OV moet ik nu achteraan, moet op het Postkantoor een wijzigingsformulier ophalen en daarmee naar het politiebureau.

Dan heb ik nog een pasje van de videotheek, moet ik ook maar gauw gaan blokkeren, je weet maar nooit.

Divoza-spaarkaart, kan ik vast wel opnieuw aanvragen.

Studentenpas van mijn hogeschool, ook opnieuw. *zucht*

Air Miles pasje, Rabobankpas van lege rekening, dat zijn de pasjes die minder haast hebben.

Rijbewijs en identiteitskaart had ik gelukkig apart! Dat is dan nog weer een geluk bij een ongeluk, want anders kon ik me niet eens meer legitimeren.

Wat een geregel, ik weet wel dat ik in het vervolg niet alles meer bij elkaar ga bewaren. Ik ben nu passen kwijt die ik niet eens dagelijks gebruik...
Laatst bijgewerkt door Cody op 29-12-03 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 15:19

Nee helaas, hier minder geluk, mijn vader is net weer de auto in gedoken om net als ons tot de conclusie te komen dat er niks ligt.
Ben nu echt overal geweest.

Enneuh, ik WIL 'm nu niet eens meer terug Schijnheilig Knipoog
Al die moeite...

Chrystal-gek, ik kan idd met die rekening niet roodstaan, maar zal toch alsnog even een nieuwe pas aanvragen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Koekie_186, Vagabondo, YandexBot en 117 bezoekers