Medicijn Roacutane, oid

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Medicijn Roacutane, oid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 20:35

Sinds een paar weken slik ik het middel Roacutane, op advies van de dermatoloog.
Vroeger had ik nooit een slechte huid, maar sinds mijn zwangerschap had ik opeens last van pukkels. Niet helemaal vol oid, maar wel een zeer onrustige huid. Inmiddels ben ik ruim 7 jaar verder en is het niet over. Ik heb een jaar antibiotica geslikt en dit hielp tot voor kort. Nu heb ik dus een verwijzing van de dermatoloog en slik ik dit middel.
Het schijnt normaal te zijn dat je lippen echt superdroog worden en je de hele dag met labello loopt te smeren. Maar...mijn huid ziet er echt niet uit. De pukkels zijn weg, maar nu heb ik allemaal schrale plekjes. Mijn neus vervelt continu en opeens vraagt iedereen wat ik met mijn huid heb!!!
Is het middel erger dan de kwaal, of moet je het meer tijd gunnen?
Wie heeft dit ook gebruikt?

Suzanne

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 20:48

Heb je de bijsluiter wel eens gelezen??? Het werkt super, maar als je de bijwerkingen ziet, wat ook vaak voorkomt, zou ik er persoonlijk niet aan beginnen. Er zijn genoeg andere middelen. Ik heb het idee dat dermatologen te snel naar dit middel grijpen..
Hier de link naar de website..
http://www.roche.nl/product.php?naam=Roaccutane

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 10:41

Ik heb een hele tijd een bepaald middel gebruikt, wat voorgeschreven was. Het waren twee flesjes, ééntje met poeder en ééntje met vloeistof die je bij elkaar moest voegen en dan mengen. Je moest het dan wel met een bepaalde tijd verbruiken. Dit hielp perfect! Weg acné. Ik weet alleen niet meer hoe het heet, want bij wijziging van huisarts 10 jaar geleden kreeg ik het niet meer Boos! . Het applicatiesponsding boven op de flacon was iig groen.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 12:06

Ikheb de bijsluiter en een brochure gelezen. Inderdaad geen prettige bijwerkingen, maar ik kan er altijd nog mee stoppen.
Ik moet ook elke keer bloed laten prikken.
Over twee weken heb ik weer controle, ik vind mijn huid nu bijna nog erger als met pukkels. Mijn hele neus is verveld met kleine wondjes.

Suzanne

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 12:19

Heb het jaren geleden ook gebruikt. Het werkte wel, maar ik kreeg flink last van de bijverschijnselen. Mijn ogen werden superdroog en ook mijn mond en mondhoeken vooral. Ik vind het echt een "paardenmiddel". Op een gegeven moment ben ik ermee gestopt en overgegaan naar een creme: Acid A Vit. Daar schilfert je gezicht ook wel van, in het begin vooral, maar de overige bijverschijnselen waren verdwenen. Dat hielp ook goed, voornamelijk natuurlijk omdat ik de Roaccutane gebruikt had daarvoor. Dus misschien een idee voor als het niet meer gaat. Toen mijn huid er een tijdje goed uitzag ben ik gestopt. Het vervelende is, dat de acne, weliswaar een stuk minder, maar nooit helemaal is weggegaan. Hormoongevoelige acne steekt toch iedere maand (de ene keer in lichte, de andere keer wat zwaarder mate) de kop op. Ondertussen ben ik boven de 40 en is het wel een stuk minder geworden. Dus hou moed. Misschien is het bij jou wel zo, dat het wegblijft omdat jij het hebt gekregen na de zwangerschappen, ik had het al ervoor.