zitbal

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

zitbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 13:36

Ik heb een bureaubaan en sinds een paar maanden heb ik behoorlijk last van mijn rug. Vooral het zitten op de bureaustoel is echt een crime. Fysio helpt niet afdoende dus ik loop nu bij de fysio in het ziekenhuis.
Maar ondertussen zat ik toch echt met het probleem dat ik niet lang op mijn bureau stoel kan zitten.
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en heb een zitbal voor mezelf gekocht. Nou dat is echt een uitkomst zeg. Het is een soort overmaatse skippybal maar dan zonder handen. nu kan ik dus de hele dag heen en weer wiebelen op mijn bal en heb geen pijn meer tijdens het zitten.
Mijn rug is nog niet beter maar ik kan in elk geval mijn werk nog doen zonder flauw te vallen van de pijn.
In de auto heb ik dat probleem ook maar helaas past de zitbal niet in de auto Pling Of ik moet de stoelen eruit slopen maar dat vind de baas niet goed, denk ik. Bloos!
Wel moet je je even door het gelach van je collega's heen worstelen en er zijn er ook bij die het leuk vinden om tegen je bal aan te schoppen. Die krijgen gelijk een schop terug natuurlijk

Linda

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 13:57

Ik denk dat je werk van de arbo dienst de kosten zelfs moet vergoeden... Kan het mis hebben natuurlijk...

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 14:02

MMMMM, ik denk dat je gelijk hebt, maar ik had geen zin om maanden op dat ding te moeten wachten. Zo werkt het namelijk bij ons. Eerst aanvragen en dan moeten er allerlei figuren wat van vinden en dan komt er mischien 1. Ik heb er maar 20 euro voor hoeven betalen dus dat kon wel lijden.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 14:10

Helaas werkt dat maar al te vaak zo.. Ik heb zelf voornamelijk RSI klachten als ik thuis aan het werk ben... Ik zou daar eigenlijk en goede stoel moeten hebben.. maarja, die dingen kosten dus echt klauwen met geld... :-/

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 14:15

Die zitballen zijn echt geweldig, we hebben ze op de opleiding (fysio) ook.
Misschien ook wel wat als vervanging voor m'n bureaustoel. Waar heb jij 'em vandaan? (mag ook via pb)

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 14:48

Hmm, dat is eigenlijk wel een goed idee, krijg ook altijd zo'n last van mn onderrug als ik lang achter de pc zit.

Mag ik vragen waar jij hem hebt gekocht?

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 14:49

Heee, zo'n zitbal ken ik eigenlijk alleen van balans oefeningen voor betere zithouding met paardrijden. Die bal ligt dus al twee jaar in mijn woonkamer en ik gebruik hem eigenlijk veels te weinig. Nu ik jou verhaal lees zal ik hem eens uit de motballen halen.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 15:20

Die ballen zijn echt geweldig! Het is dat ik er geen ruimte voor heb Scheve mond Je moet trouwens wel zorgen dat je er eentje hebt die op jouw lichaam is afgesteld, ik bedoel dus de grootte van de bal. Een vriendin van mij heeft er een en die is voor mij te hoog en dan zit ik dus nog niet goed.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 15:24

Ik heb die bal besteld bij een winkel voor fysiotherapie spullen.
De link is www.bodybow.nl/ daar moet je kijken bij dynamisch zitten.
Binnen een paar dagen heb je hem in huis.
Ze zijn inderdaad ook zeer geschikt om balansoefeningen te doen.
Mijn bal kan toto 65 cm worden opgepompt. Jammer dat ie niet als autostoel beschikbaar is.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 17:21

Zeker een goed idee, is goed voor je rug en het verbeterd je stabiliteit (ik leer nog eens wat, met me vriend die fysio volgt Haha!)
Meestal wordt het door de arbo vergoed.

Aan de stoel in de auto kan je ook wat laten doen, er zijn zeker weten stoelen die beter zijn voor je rug en dergelijke

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 19:29

Ik heb de bal zojuist besteld Lachen

Dank je!

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 20:06

Geweldig die dingen! Wij hebben er ook een... een skippybalformaat. Ik kan er echt uren op balanseren, haha!

fiesta
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: aarle rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 20:10

Voor in de auto (en ook voor andere stoelen) heb je speciale kussens, die zijn gevormd en geven je extra steun onder in je rug!! Hebben ze ook bij de fysiotherapeut! Waar ik nu stage loop, worden ze ook vrij veel gebruikt.
Hadden jullie in het begin niet veel moeite met die zitbal? Dan moet je constant goed op je houding letten, anders kieper je eraf! Als ik zo op m´n houding let heb ik heel snel een zeer vermoeid gevoel in m´n rug, omdat die spieren het niet gewend zijn!!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 20:11

Het zijn echt heerlijke 'stoelen'. Ik wil er ook graag eentje omdat ik erg veel, op een foute manier, achter de PC zit.

http://www.elphymed.nl/ Hier zijn ze ook te koop, in allerlei maten en kleuren. Ik heb daarstraks al een mailtje gestuurd om hem te gebruiken als pony voetbal maar wil er eigenlijk ook wel graag eentje als stoel.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 20:19

goed idee voor mij dus om te onthouden, mocht ik last blijven hebben van de gevolgen van m'n ongeluk.
Ik heb ze in het ziekenhuis wel zien liggen in de fysio zaal maar wist verder niet waar ze voor dienden, maar nu valt er een euro'tje........

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 00:32

Ik wil er eentje als bureaustoel (heb al die mensen voor een paardenvoetbal doorverwezen dus misschien krijg ik korting) maar m'n bureau is te hoog, moet ik dus een te grote bal en kan ik niet meer met m'n voeten bij de grond. Lastig lastig...

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 10:39

Jammer arwenlune dat je bureau te hoog is. En om nou wat van de poten af te zagen is ook zo wat.
Ik moet zeggen dat ik er geen moeite mee had om mijn balans te houden, je hebt je voeten gewoon op de grond dus je kunt gewoon stil zitten als je dat wilt. Niet dat ik dat wil want ik vond het heerlijk om de hele dag een beetje te zitten wiebelen. Mijn collega wordt wel eens een beetje zeeziek als ie naar me kijkt.

Leuk sizzy dat jij er ook een hebt besteld, laat maar eens weten wat je er van vindt. ik ben benieuwt

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 11:18

Die had ik tijdens de zwangerschap moeten hebben! Dat was eigenlijk mijn enige klacht: dat ik last van mijn rug had als ik moest zitten. Een de hele dag staan gaat natuurlijk niet. Ik heb toen nog een dure stoel thuis gehad, maar als ik al rugpijn had (door het zitten op werk) dan bleef ik klachten houden. Gelukkig was het een uitprobeer stoel. Zo'n bal van 20 euro is natuurlijk nog te overzien. Nemen ze veel ruimte in?

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 14:53

Riette, je moet denken aan het formaat skippybal. Ik zou er zelf graag een hebben, maar kan hem dus echt niet kwijt.
ArwenLune, dan staat je bureau dus eigenlijk zowiezo te hoog, ook al heb je gewoon een bureaustoel. Of heb je een voetensteun?

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 17:17

Inderdaad, zitballen zijn leuk en goed voor je rug!

Goed dat je er een gekocht hebt!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 17:31

Zitbal... nog nooit van gehoort!
Als het zo goed is voor je rug lijkt me dat wel iets voor mij zeg!
Die dinge zijn natuurlijk kei duur?

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 17:58

Ik heb dus ook geen plaats op mijn kamertje om zo'n ding te zetten, terwijl het me echt super lijkt.

Goed voor mijn rug, coordinatie kan er ook door verbeteren (voor mij héél positief), decoratief, ...
Maar helaas te groot voor een kamertje van 2*5

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 22:00

Mijn bureau is inderdaad gewoon te hoog. Helaas is het ingebouwd en kan dus niet verstelt worden... Ik heb een doos als voetensteun, ben er nog steeds niet aan toegekomen om het geheel echt goed in te richten.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 13:21

Fairie, zo'n bal kost ongeveer 20 euro en een paar euro verzend kosten dus dat valt erg mee.

Verder vind ik zo'n bal minder ruimte innemen als een stoel want die bal rol je onder je bureau en je ziet hem niet meer. Als je er op zit neemt ie ook niet meer ruimte in als een gewone bureau stoel.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 16:52

en als je katten er hun nagels inzetten??? Overleeft zo'n bal dat???
Ik had een hele stevig ballon gescoord van de zomer, daar zet een kat z'n nagels in en een knal.................... alsof er een bom ontplofte.....