Tattoo, vanaf welke leeftijd?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Tattoo, vanaf welke leeftijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 13:58

Na het topic: [AM] Eindelijk een tatoo? Of toch niet...
Wil ik ook zo vlug mogelijk een tattoo.
Ik zit erover te denken om een hartje met Blacky erin op mijn schouderblad te laten zetten.
Ik ben nu 15, maar ik heb gehoord als je het op vroege leeftijd doet dat hij na een tijdje uitrekt en dat ie heel lelijk word.
Een meisje op school van 14 had er een op dr enkel laten zetten. Ze zeggen dat die nu niet meer zo mooi is.
Maar vanaf welke leeftijd kun je het beste een tattoo laten zetten?
Het komt zeker omdat je huid enzo....uh ook groeit ofzo?? Haha! Haha of hoe moet je dat zeggen?

Liefs Sun

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:18

Ik geloof dat ze aanraden vanaf 18. Dan is alles wel zo'n beetje uitgegroeid. Uiteraard zul je nog flink in de breedte kunnen groeien maar dat weet je volgensmij nooit vantevoren..

Ik riep ookal vanaf mijn 13e dat ik een tatoo wou.
Een tijd wilde ik een steigerend paardje, maar toen daar een poos overheen ging leek me dat echt niet meer leuk. Daar had ik niets mee.

Rond mijn 15e wilde ik ineens een Simba.
Ook daarvan dacht ik dat het een opwelling zou zijn en dat ik de leeftijd had dat ik het 'schattig' vond. Ondertussen is dat ruim 3,5 jaar geleden, en wil ik het nog steeds.
Ik denk er nog even overna en dan doe ik het toch echt....

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:55

Bij de meeste tattooshops is moet je minstens 16 zijn.

Sommige vrouwen zetten wel eens iets rond hun navel. Als ze dan later zwanger worden raakt die hele tattoo uit z'n verband.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:58

Vanaf de leeftijd dat jij zeker weet dat je er nooit geen spijt van zal krijgen... en daar zal je heel goed voor in je schoenen moeten staan wil je dat zeker weten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:02

helemaal mee eens
Ik ken 3 mensen die enorme spijt hebben van hun tatoe
Alle 3 hebben ze gezet rond 18 jarige leeftijd.
Alle 3 hebben ze inmiddels weg laten halen, maar je ziet nog altijd goed waar de taoes gezeten hebben.

er bestaat tegenwoordig toch ook een soort tatoe verf die ongeveer 5 jaar blijft zitten?
Dat lijkt me een vele leukere oplossing.
En over 5 jaar wil je misschien graag iets anders op die plek.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:10

runningkawa schreef:
er bestaat tegenwoordig toch ook een soort tatoe verf die ongeveer 5 jaar blijft zitten?
Dat lijkt me een vele leukere oplossing.
En over 5 jaar wil je misschien graag iets anders op die plek.


Hey dat wist ik ook niet! Een tattoo lijkt me wel gaaf, maar ik doe het gewoon niet, omdat ik zeker weet dat ik er spijt van krijg later. Maar als het tijdelijk kan zou dat natuurlijk heel wat andere opties met zich meebrengen! Iemand die hier meer over weet?

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:38

Een meisje bij mij in de klas heeft ook een tatoo, een tribal op haar schouderblad. Ik vind het persoonlijk best wel dom. Je groeit ook nog en alles en heb wel eens gehoprd dat het dan uitrekt en lelijk wordt. En misschien vind je volgend jaar of over een paar jaar een tatoo wel helemaal niet leuk meer enzo dan zit je ermee ...

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:39

De beter tatoo winkel denk ik.

Een andere oplossing is Henna

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 16:09

DeesDeBest schreef:

Een andere oplossing is Henna




Daar heb ik ook hele nare verhalen over gehoord.. Verward

Dat was op Netwerk, net een week nadat ik in egypte een henna tattoo had laten zetten... (bij mij is het allemaal goed gegaan hoor)

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 16:14

Sypheron"]
[quote="runningkawa schreef:
er bestaat tegenwoordig toch ook een soort tatoe verf die ongeveer 5 jaar blijft zitten?
Dat lijkt me een vele leukere oplossing.
En over 5 jaar wil je misschien graag iets anders op die plek.


Hey dat wist ik ook niet! Een tattoo lijkt me wel gaaf, maar ik doe het gewoon niet, omdat ik zeker weet dat ik er spijt van krijg later. Maar als het tijdelijk kan zou dat natuurlijk heel wat andere opties met zich meebrengen! Iemand die hier meer over weet?
[/quote]

ja ik Haha!

vriendin van mij heeft een tattoo zelf ontworpen en op dr rug laten zetten, die vervaagt

voordeel: na 5 jaar is hij helemaal weg

nadeel: tijdens het vervagen wordt ie errug lelijk, het laaste restje inkt wat nog in je huid zit t laatste jaar is echt een lelijk iets.

hij wordt met een ander soort inkt gezet, in een andere laag van je huid, daardoor vervaagt hij dus heel langzaam.

hij blijft wel ruim 2-3 jaar heel mooi!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 16:15

Robyn"]
[quote="DeesDeBest schreef:

Een andere oplossing is Henna




Daar heb ik ook hele nare verhalen over gehoord.. Verward

Dat was op Netwerk, net een week nadat ik in egypte een henna tattoo had laten zetten... (bij mij is het allemaal goed gegaan hoor)
[/quote]

henna is toch dat rood-bruine trekt in je huid en blijft een maand ofzo ztten?
doen ze in sommige landen op de handen van een vrouw de gaat trouwen, hele mooie patronen enzo maken ze dan, toch?

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 16:22

Renske20"]
[quote="Robyn"][quote="DeesDeBest schreef:

Een andere oplossing is Henna




Daar heb ik ook hele nare verhalen over gehoord.. Verward

Dat was op Netwerk, net een week nadat ik in egypte een henna tattoo had laten zetten... (bij mij is het allemaal goed gegaan hoor)
[/quote]

henna is toch dat rood-bruine trekt in je huid en blijft een maand ofzo ztten?
doen ze in sommige landen op de handen van een vrouw de gaat trouwen, hele mooie patronen enzo maken ze dan, toch?
[/quote]

Ja inderdaad je hebt het in meerdere kleuren. Ik weet er ook het fijne niet van hoor...

Bij mij is het ong 4 weken blijven zitten, ik had een zwarte kleur.

Het werd er gewoon met een klein houten stokje opgebracht zo uit de losse hand.
Dan ong 15 minuten laten drogen (nergens langsschuiven anders heb je een maand een grote vlek op je huid) en dan kun je er alles mee. Zwemmen, douchen etc...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 16:24


Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 16:26

Waar mijn vriend zijn tatoo heeft laten zetten moest je minimaal 18 jaar zijn. Ik denk dat ze dat doen omdat je dan al wat ouder bent en "volwassen" bent. En misschien ook omdat je dan grotendeels wel bent uitgegroeit

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 16:30

runningkawa schreef:
Zwarte henna kan gevaarlijk zijn
Kijk hier maar
http://www.bigfoot.nl/zwartehenna.html



Ja inderdaad dat bedoelde ik... Dat heb ik ook bij netwerk gezien.

Ik schrok ook best wel toen ik het hoorde, ik wist helemaal niks van henna.

Dan ben je op vakantie en denk je, lache is dat maar voor je het weet ben je dus het bokje...

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 17:27

runningkawa schreef:
Zwarte henna kan gevaarlijk zijn
Kijk hier maar
http://www.bigfoot.nl/zwartehenna.html


Iiiieks, dat ziet er allemaal heel eng uit. Lijkt me ook dat het erg pijn doet.

Zelf zou ik nooit een tattoo willen, ik raak nogal snel uitgekeken op dingen. Dus ik denk dta ik er spijt van zou krijgen.
Bovendien zou ik niet weten wat ik op m'n lijf moest laten zetten...

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 17:32

Ik zou toch nog even wachten met naar een tattooshop te stappen om een tattoo te halen...

Je hebt het idee aan de hand van een topic, wil de naam van je (verzorg?)pony in een hartje... Ik bedoel er niets slechts mee, maar het klinkt mij eerder als een 'bevlieging' waar je binnen een jaartje al heel anders over kan denken...

Als je echt een tattoo wil, zou ik zeggen... zoek naar een tekening, figuur, ... wat je wil... en laat er eens een jaartje of twee overgaan tot je 18 bent en als je dan nog net dat exact zelfde figuurtje wil kun je al eens serieuzer beginnen nadenken over een tattoo...

Je moet in ieder geval 200% zeker zijn dat de tattoo die je laat zetten de tattoo is waar je de rest van je leven mee wil rondlopen...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 20:26

runningkawa schreef:

er bestaat tegenwoordig toch ook een soort tatoe verf die ongeveer 5 jaar blijft zitten?
Dat lijkt me een vele leukere oplossing.
En over 5 jaar wil je misschien graag iets anders op die plek.


Yup ook hier weet ik meer van (heb ik ook flink naar geinformeerd). Maar ik kreeg érg negatieve reacties.
Ten eerste is het geen verf maar ook gewoon een tatoo. Deze wordt gezet in de opperhuid. Een normale tatoo wordt gezet in de lederhuid.
Als je nu een beetje logisch nadenkt snap je hem al, je opperhuid sterft langzaam af (vervellen ed) en dus gaat de tatoo weer weg. Echter schijnt het zo te zijn dat dit niet altijd waar is.. Als ze op sommige plekjes net iets te diep prikken of jou lederhuid zit daar iets hoger dan zit de inkt er dus wel voor vast. Met als gevolg dat jij na een aantal jaar met her en der wat puntjes rondloopt, zonder enig verband met je oude figuurtje... Lachen
Verder is het inderdaad zo dat je dik 2 jaar met een onwijs lelijke tatoo zit....
Ze raadde het mij dus echt af, maar misschien zijn anderen er erg gelukkig mee!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 20:47

Bedankt voor de reacties allemaal!
Ik was eigelijk niet van plan om van die tijdelijke tattoo's te nemen.
Natalie: Ik snap niet echt wat je bedoelt. Maar Blacky betekent echt alles voor mij....het is voor mij niet zomaar een verzorgpony.

Maar ik ga er ook nog heel goed overna denken want het blijft wel altijd zitten.

Dus het slimste is om het pas met je 18de te laten zetten?
Ik kan best wachten hoor, niet dat ik dadelijk met een lelijke uitgerekte tattoo zit.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 20:51

Een vriendin van mij heeft hem laatst laten zetten, ze was toen 14. Ik vind het hartstikke leuk voor haar, omdat ze er erg blij mee is, maar ik zou het never nooit niet doen. niet omdat ik het eng vind, maar omdat ik zeker weet dat ik er spijt van ga krijgen op latere leeftijd. Een tatoe is voor mij geen optie

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 20:56

Ik wilde op mijn 18e al een tattoo en na 16 jaar heb ik hem eindelijk laten zetten.
Ik heb er zeker 3 jaar over gedaan om een mooie tattoo te kiezen en ik heb er nog steeds geen spijt van.
Je bent nog jong dus denk er heel goed overna... pas als je het zeker weet dan nog eens goed nadenken....
Tegenwoordig zijn de tribals erg in maar hoe denk je daar over 5 jaar over.... of als je 85 bent en achter een looprekje loop... strompel gni gni.....

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 21:17

Ilse:
Welke plaats heeft je vriendin haar tattoo laten zetten? En wat ?
Tartuffo:
Ik wil echt nooit een tribal, ik vind ze niet mooi en iedereen heeft ze al.
En ook niet mooi voor op je schouderblad vind ik.
Gewoon een mooie kleine tattoo.
Ik denk zelf ook dat ik het nou nog niet mag omdat ik pas 15 ben.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:31

sunshine schreef:
Ilse:
Welke plaats heeft je vriendin haar tattoo laten zetten? En wat ?


Op haar onderrug, dus dat je die tatoe ziet zitten als je een lage broek oid. aanhebt. Wat het is? Zo'n 3hoek zeg maar, dus met zo'n puntje naar beneden, hoe leg ik dit in godsnaam uit?!
Eum.. en allemaal kronkels zeg maar, volgens mij noem je dat tribal?

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 21:34

Ja dat heet idd een tribal, volgens veel mensen doet het zeer zo op de onder rug Scheve mond

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:47

Mensen, ALLE tatoages vervagen. Zwart word na een paar jaar steeds grijzer, en de lijnen worden ook steeds minder scherp. Vooral als je veel in de zon komt duurt dit helemaal niet zo lang. Ik hoor wel steeds mensen over 'maar wat als je 80 bent' maar als je een tatoage nooit laat bijwerken dan is het niets meer als een licht-verkleurde vlek hoor, dat is allang geen duidelijke afbeelding meer.