middeltje tegen zweren van je huid (metaal)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

middeltje tegen zweren van je huid (metaal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 09:41

Halowa, even een vraagje,

ik stel deze vraag maar op bokt aangezien ik wel weet wat voor antwoord ik krijg van de huisartsasstistente (mijn huisarts is een maand weg) maar elke keer als ik een riem draag krijg ik open wondjes op mijn buik, ik kan namelijk alleen maar tegen echt goud metaal.
Nou wil ik weten of er een middeltje tegen is want het is knap vervelend elke keer dat je een sprijkerbroek draagt dat je dan gelijk weer een paar zweertjes op je buik hebt Verward. (waar je dan een paar dagen last van hebt)

nouja, hoop dat jullie wat weten

Groetjes Tessa

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:46

Je bent er dus gewoon allergisch voor. Enige oplossing is volgens mij andere gespen aan je riemen (ander materiaal dus).
Cardiflor van VSM werkt wel goed tegen allergische reacties op je huid, maar lost de oorzaak van het probleem natuurlijk niet op.
Succes Ach gut

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:01

Heb wel eens gehoord dat je dat ding kan insmeren met doorzichtige nagellak, dan maak je geen contact met het metaal.
Maar of dat nu gezond is ...

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:39

Je hebt een nikkel allergie, dat komt heel veel voor! Volgens mij niets tegen te doen! Tegenwoordig zijn er wel heel veel dingen in winkel die nikkelvrij zijn.
Ik ben er zelf ook allergisch voor. Ik draag zo min mogelijk metalen die nikkel kunnen bevatten. Maar bij riemen kun je het bijna niet tegen gaan. Ik smeer er gewoon blanke nagelak op en dat helpt!

astra4

Berichten: 1076
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 11:07

Ik heb er een tijd lang ook ontzettend veel last van gehad. Kon eigenlijk een aantal kledingstukken niet dragen toen. Ik had 1 riem met hele grote gesp..die heb ik aan de achterkant beplakt met pleister, zodat ik 'm toch kon dragen.

Verder zou ik je willen adviseren om je huid zo weinig mogelijk te irriteren..bij mij is de ergste allergie nu weg..ik kan geen oorbellen meer dragen, en moet nog steeds oppassen, maar verder kan ik nu bijna alles gewoon weer doen Lachen

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 16:24

Join the club Lachen
Ik heb vroeger een soort vloeistof gehad waar ik mijn riem, oorbellen en andere artikelen in kon smeren. Het leek een soort blanke nagellak. Ik weet helaas niet meer hoe het heet en of het nog op de markt is. Inderdaad werkt insmeren met blanke nagellak ook, zou het alleen niet op oorbellen doen (voor gaatjes) maar heb daar geen logische reden voor Lachen

Wat bij mij overigens erg goed helpt als ik eenmaal last heb van de irritatie is insmeren met TeaTree oil. Verkrijgbaar bij bijv. "De Tuinen". Let op dat je de zuiverste variant pakt! Niet smeren op/in open wondjes, eventueel wel er omheen.