wespennest

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

wespennest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 19:36

wat te doen bij een wespennest, er zit er eentje bij onze voordeur
net achter het muurtje van de voortuin. We hebben er net een kruiwagen
met zand opgegooid maar er vliegen nu een stuk of 16 wespen die
erg kwaad zijn. Hoe krijgen we die beesten zelf weg zonder meteen
allerlei hulpdiensten in te schakelen? Verward

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 20:15

Als je ze nu niet net al boos had gemaakt, had je 'n prop stof met wasbenzine (geloof ik) in de opening moeten proppen. Dat hebben we op de boerderij al 'n paar keer gedaan, werkte goed.

Wat je nu moet doen... geen idee Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 20:18

Morgen avond, als het donker is, spuitbus met insektendoder erin leeg spuiten.

Nu ff niks doen, de wespen maken kunnen een gat graven en zitten zo weer bij de rest. Tenminste dat deden hommels die bij ons in de spouw zaten ook, en maar 1 uitgang hadden 1 cm boven de grond.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 20:47

Wij hebben ook al een jaar een wespennest bij ons huis, onder de dakgoot. Hij zit er nog steeds en we hebben de hele zomer er geen last van gehad! Ze gaan deze winter wel weer weg en dan gaat m'n vader het gat dichten en volgend jaar moeten ze een ander plekje zoeken.

We laten ze gewoon zitten zolang we er niet superveel last van hebben!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 20:52

Emmer kokend water er over heen, maar dan zijn ze dood.
Weg hebben zonder ze te doden is een stuk moeilijker.
Dat moet je een Imker of zo laten doen. Ze verplaatsen de korf dan naar een "veilige" Clown plek

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 20:56

Gemeente bellen, niet een bijen imker ofzo, die halen ze meestal toch niet weg (mijn vader is imker en die haalt ze ook niet weg). De gemeente haalt ze voor je weg. Je kunt hem ook in de fik steken als dat enigzins mogelijk is zonder de hele schuur meteen plat te branden Haha! Zo wordt dat hier meestal namelijk gedaan.

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:35

als het echt een wespennest is, is naar mijn idee de beste methode om het nest in het donker weg te spuiten met een of ander vergif (te halen bij zaken als welkoop e.d.) Als je het overdag n.l. probeert zijn niet alle wespen 'thuis' en vliegen die dus nog vrolijk rond en zullen bij terugkomst minder vrolijk worden (om het netjes te zeggen).

En anders moet je toch de gemeente bellen om het weg te laten hallen. Een imker komt alleen maar voor bijen en niet voor wespen.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:37

of te lijf gaan met een gif of aan de gemeente vragen. Als je al een keertje diverse wespensteken hebt gehad, dan vraag je eerder naar de gemeente Haha!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:58

Hebben wij ook gedaan, met wasbenzine Haha!
Heb ik nog wel een grappige foto van, ik sta onherkenbaar en bang voor de wespen onder dat gordijn, of wat dan ook Extreme duivel

Afbeelding

*LOL*

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 22:26

jaaa dat ziet er erg charmant uit Knipoog

ik zal morgen eens de gemeente bellen, gisteravond hebben we er al kokend heet water er over heen gegooid maar dat mocht niet baten.
Mijn vriend is in een week tijd 2x geprikt, toen waren we er nog niet
achter dat er een nest zat Clown

ze waren pislink vanavond }>

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 23:28

Wij hadden er toevalig laatst ook een, in de mesthoop. (kwam ik pas achter nadat ik met de mestvork de wespenrust verstoorde...was niet leuk...au,au,au ) Ook de gemeente gebeld en er kwam dezelfde avond nog iemand!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 23:31

snachts een fles peut (terpentine) er in leeg gooien, heel illegaal, heel slecht voor het milieu, ik zeg het ook iedere keer weer tegen mijn vader, maar....
Je ziet nooit geen wesp meer...

staverej
Berichten: 121
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 23:41

Ik zou er toch mee uitkijken om er zelf mee te experimenteren, heb meerdere malen mensen heel hard zien rennen omdat ze wat last van boze wepsen hadden Lachen . De gemeente bellen is de minst risicovolle oplossing.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 08:21

Ik zou het als het in de muur zit, zeker niet met wasbezine doen. Dalijk komt er per ongeluk een vuurtje bij en dan staat het hele huis in vuur en vlam. Ik zou het toch aan een expert overlaten.