Pesten.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 14:37

Ik heb hier genoeg over te zeggen, maar dat is confronterend genoeg (voor mezelf) dat ik het niet zo even uit m'n mouw schud. Misschien op een later moment. Lijkt me duidelijk te kunnen zeggen dat de littekens diep en blijvend zijn.


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:54

Mijn buurvrouw geeft les op een Montessori school en is veel met dit onderwerp bezig. Ik heb een tijdje stage gelopen op haar school en vind de sfeer daar al 10x beter als waar ik vroeger mee leefde.
Ze wil graag dat ik een keer over pesten kom praten voor haar klas, en aan de ene kant zou ik dat graag willen - aan de andere kant ben ik bang dat ik daar voor een schoolklas zou gaan staan huilen. Niet dat dat zo erg is, misschien maakt het zelfs nog wel wat meer indruk, zo'n klas is het. Maar ik vind het toch een eng idee. Dat weet ze wel, dus nu ga ik wat stukjes voor haar schrijven die ze kan gebruiken in de lessen...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 18:26

Soms zie ik mezelf nog wel eens met een aks (bijl met lange steel) naar een schoolreunie gaan.

Het staat me erg tegen dat er mensen zijn die mijn leven tot nu toe ZO erg negatief hebben beinvloed - en dat zelf niet eens beseffen... Ik zou ze willen vragen "besef je wel wat je hebt gedaan?" en ze zouden waarschijnlijk zeggen "dat viel toch wel mee, een beetje plagen, je moet wel ergens tegen kunnen" en nooit, nooit beseffen hoe het voor mij was en wat voor invloed het op mijn leven heeft gehad en nog steeds heeft.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie