konijn overleden... :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jokonootje

Berichten: 4859
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

konijn overleden... :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 14:44

Wij hebben/hadden altijd 4 konijnen... toen mijn zus namelijk weer thuis kwam wonen kwamen haar 2 eigen gekochte en 1 geadopteerde konijn dus mee... en ja ik wou dus ook een konijntje en heb mijn relteefje gekocht... en ze zitten allemaal binnen (jaja tis niet te geloven) in drie mega grote hokken...
maar nou liep mijn zus gisteren avond/nacht langs de kooi waar haar 2 eigen gekochte konijnen in zaten... en opeens hoorde ik haar heel hard schreeuwen REMCO MIJN KONIJN IS DOOD !!!!! (remco is haar vriend) dus ik vloog al naar boven om te kijken of dat echt waar was (want ja misschien lag hij wel gewoon raar) maar inderdaad beestje lag helemaal met zijn hoofd naar achteren gevouwen op haar zij in de kooi en dat andere konijn huppelde wat in stress rond en gaf voortdurend kopjes en likte het doode konijntje...
nu is het vreemde dat het konijn in kwestie ongeveer 2 jaar was wat dus nog erg jong was meteen eerst maar de kooi verschoont en andere konijn er weer in...

En daar gingen we vandaag op naar de dierenarts met DRIE levende en 1 dood konijn en onze hond voor wie de afspraak was om de hechtingen eruit te halen die hij 10 dagen geleden had gekregen na het verwijderen van cisten in zijn schouders....

pff het leek wel een hele volksverhuizing ...
gelukkig is er niks gevonden dat op een ziekte leek het enige rare was dat het doode konijn zijn nagels tot op het bloedens toe eraf gebeten had ...
dus nu is het afwachten of de andere konijnen blijven leven of niet Huilen
ik hoop natuurlijk van wel vind het erg zielig en mijn zus is niet te troosten omdat het haar liefste konijn was ...

Huilen Huilen Huilen Huilen

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:29

Wat rot joh! Hopen dat het niks besmettelijks is

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:51

Ai... Wat erg zeg.
Hopelijk is het inderdaad niets besmettelijk en blijft de rest in leven.
Sterkte, voor jullie allebei

assie

Berichten: 9492
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 19:43

Aah jakkes, da's niet leuk.
Sterkte idd voor jullie allebei
Maarre, heeft dat andere konijn dat erbij zat niet de nagels afgebeten? Dat doen konijnen wel vaker bij elkaar tijdens een ruzie, of als er een doodgaat heb ik ergens gelezen (in een of andere konijnenboek)

Hopen dat de rest niets krijgt, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:54

Wat erg voor je!
Mijn konijntje is ook een paar weken geleden overleden, ik weer hoe het voelt!

Dikke knuffel! Ach gut