Het wordt nu wel eng in Nederland!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 13:38

Let vooral op het zinnetje over de verderfelijke strijd tegen het westen..... wat denken ze wel?
Het was een hele toestand vanmorgen hier in de buurt, ik heb het net allemaal op AT5 gezien. De politie, het leger, scherpschutters, rupsvoertuigen, gepanserde vrachtauto's enzovoort. Mwah, volgens mij is NL wel paraat hoor.



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 23:46

Joost, wat jij zegt over die brief viel mij ook al gelijk op, de taalfouten zijn heel gewoon, niet typisch allochtoons ofzo (voor zover dat al bestaat).
Hier in NL speelt er langer iets tegen bepaalde groepen, hier in Amsterdam is niet zo lang geleden nog een inval geweest in een 'honk' van de Grijze Wolven. Dit heeft overigens niks met discriminatie te maken, het is het aanpakken van een criminele organisatie en zo gebeurt er hier wel meer.
Wat anderen (dan de polite/overhied) doen speelt ook al langer, en helaas gaat dat twee kanten uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 12:59

Wat de taalfouten betreft, hier in Amsterdam constateer ik gewoon op straat ookal dat men het verschil tussen kennen, kunnen, liggen en leggen niet weet. Allochtonen beheersen vaak het Nederlands niet veel beter (en soms ook niet slechter), maar die gooien nog wel eens die, dat, deze door elkaar. De woordjes die van oudsher uit naamvallen stammen. Net als dat wij ze in het Duits of Frans nog wel eens verwarren. Wij NL'ers maken bepaalde fouten in Engels, Frans, Duits of welke taal ook die direct aan het NLs te koppelen zijn, qua zinsbouw etc. Daarom kun je vaak wel zien waar bepaalde fouten vandaan komen. Een Engelsman maakt andere fouten in het NLs dan een Fransman, om maar een voorbeeld te noemen. Je moedertaal overheerst vaak vwb zinsbouw en vervoegkeuze.
De fouten in deze brief waren niet van die aard, er stonden zat zinnen in die nog veel fouter hadden gekund.
Oudere allochtonen beheersen het NLs vaak slechter dan hun kinderen, er zijn inderdaad tig mensen die niet eens Nls spreken. De jongere generatie heeft vaak niet eens een moedertaal die ze goed beheersen, de talen uit het 'vaderland' worden niet echt goed geleerd en het NLs ook niet, treurigheid alom dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 23:48

Op CNN wordt wel veel aandacht besteed aan de gewoontes van de Taliban. Ik hoor het nu allemaal niet voor het eerst, want toen 6 jaar geleden het taliban gebeuren begon daar werd er ook al aandacht aan besteed.
De taliban doet bijvoorbeeld mensen en plein public ophangen, keel doorsnijden etc. Of ze hangen lijken te kijk van 'misdadigers'. Als vrouw mag je gesteenigd worden, tot de dood erop volgt. De taliban bepaalt welke sporten er wel of niet mogen. De taliban bepaalt wie waar te eten en te drinken krijgt, en ga zo maar door. Vrouwen mogen helemaal niks. Vrouwen mogen niet werken waardoor er bij voorbeeld in weeshuizen geen vrouwen meer werken en er ook geen mannen zijn. De oudere wezen zorgen voor de jongere kinderen. Dit zag ik in een documentaire vanmiddag, je zit dus echt met open mond te kijken.
De taliban doet dit allemaal in naam van allah, maar deze groep heeft geen verstand van politiek, ze weten niet hoe je een land runt.
Al met al ben ik weer eens dubbel zo dankbaar voor de rechten die ik heb en de volgende verkiezingen kunnen ze weer op me rekenen, want mijn stem telt! Zeker om dit soort praktijken uit NL te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 00:05

Onze welvaart niet willen delen???? (Dees). Wacht ff hoor, maar dit is niet helemaal de juiste benadering. Wij zijn een hele open maatschappij, iedereen kan hier een goede kans krijgen, niet altijd even makkelijk, maar het kan. Wij delen onze welvaart wel degelijk, zelfs binnen het kapitalisme.

OBL houdt niet zo van het westerse kapitalisme, maar dat komt misschien omdat hi de rijkste man ter wereld is?? (en de gevaarlijkste).

Het is overigens niet zo uitzonderlijk dat acties als deze worden bedacht, bibliotheken staan vol met fictie over de meest vreselijk dingen. In de boeken zijn het gelukkig vaak de good guys die winnen trouwens. Het is niet zo ondenkbaar dat iemand dit verzint, met het is wel ondenkbaar dat iemand werkelijk WIL dat dit ook gebeurt en het vervolgens ook doet. Dat is het enge, de daad dus, niet de gedachte. Het gevaar zit niet zozeer in wat iemand denkt, maar in wat diegene in praktijk brengt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amandananana, Ashleytjuhh, Benzz, girlyggirl, Koekie73, Lestria, manonutjuh, mokkaboon, Plus_en_Min, redbutton, Roosch, Taartje en 216 bezoekers