Ben me dood geschrokken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Ben me dood geschrokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 18:46

Ik was aan het oppassen op twee kinderen (oudere broertje was bij een vriendje). De jongste twee zijn ca. 2,5 en 10 maanden.
Die van 10 maanden was al niet echt lekker en steeds al een beetje aan het hoesten en wat zeurderig.
Begint ie opeens helemaal te trillen, en bijna gelijk daarna te schudden, hij liep blauw aan, zijn ogen draaiden weg en er was even helemaal geen contact meer met hem te krijgen. Heb direct zijn moeder gebeld (die zat een paar straten verderop. Die is dus gelijk naar huis gekomen, met het kind ging het inmiddels al wel weer wat beter. Hij trilde niet meer zo en er was weer een klein beetje contact mee te krijgen, ook was hij al snel niet meer blauw. Wel was hij nog helemaal slap toen zijn moeder binnen kwam. Die heeft hem direct in de auto gezet en zou met hem naar de huisartsenpost rijden. Ik moest met het andere kind naar iemand een paar huizen verderop gaan (die ze goed kennen) en de vader op de hoogte brengen.
Die vrouw waar ik heen zou gaan bleek alleen niet thuis te zijn en ik kon eerst ook de vader niet bereiken. Uiteindelijk heeft de vader terug gebeld, die zag dat iemand hem had geprobeerd te bellen. Hij schrok ook behoorlijk en zou achter zijn vrouw aan gaan. Hij was echter al vrij snel weer thuis. Het bleek dat het kind in de auto weer helemaal niet goed geworden was, dus heeft ze de ambulance gebeld die naar haar toe is komen rijden. Vader kwam dus maar naar huis, want het kind was inmiddels in goede handen.
De moeder belde na een tijdje wel naar huis om te vertellen hoe het ging. Het kind was al wat rustiger en sliep inmiddels. Waarschijnlijk zijn het koortsstuipen geweest. Dat is verder niet echt ernstig ziet er alleen heel eng uit. Ze bleven mij bedanken, dat ik zo allert gereageerd had, hoewel het mij een heel logische reactie leek (heb alleen heel even getwijfeld of ik niet gelijk de ambulance moest bellen).
Ze zouden een uurtje wachten en daarna verder onderzoeken, waar het vandaan kwam en of verder alles goed was. Ik zal ze morgen dus maar even bellen hoe het gaat.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 18:49

Jeetje dat is zeker schrikken zeg!
Ik zou ook heel erg twijfelen wat ik zou doen denk ik, maar je hebt goed gehandelt hoor!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 18:49

jaah dan schrik je je inderdaad dood! soowheej! wel goed dat je niet in paniek was geraakt ofzo!

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 19:15

Whooh!dat is even schrikken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 19:47

pfft, ik pas ook een aantal keer per week op, maar ik moet er niet aan denken dat er zoiets gebeurd! Goed gehandeld hoor!

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 20:19

ahh vreselijk gelukkig dat t zo is afgelopen !

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 20:52

Gelukkig maar dat het goed afgelopen is! Het schijnt dat ik vroeger ook zoiets heb gehad en m'n ouders echt dachten dat ik het niet zou halen.. Scheve mond

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:07

wat een schrik! maar je hebt goed gehandeld!!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:24

jakkes, dat is schrikken Scheve mond

je hebt het goed gedaan en gelukkig was het niks ergs!

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:44

Da's idd erg schrikken zeg!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 21:52

Heb net even gebeld hoe het nu ging. Hij had net z'n fles op en alles weer uitgespuugt...
Het waren dus idd koortsstuipen, veroorzaakt door een keelontsteking en een soort infectie aan zijn ammandelen. Hij blijft er waarschijnlijk zeker drie dagen flink ziek van. Ze hebben nu een soort paracetamol (bijna even zwaar als voor volwassenen) gekregen, en voortaan als hij maar iets grieperig is, moeten ze gelijk temperatuur opnemen en als die te hoog is hem die paracetamol geven. Mocht hij nog een keer die koortsstuipen krijgen en er niet zelf uitkomen (wat nu wel gebeurd is) hebben ze een spuit (soort valium) gekregen die ze hem moeten geven.
Hij zal er waarschijnlijk nog wel een dag of drie behoorlijk ziek van blijven, maar het is verder niets ernstigs.
Schijnt ook vaker voor te komen bij kleine kinderen, heb het alleen nog nooit gezien of van gehoord.
Zijn moeder kreeg alleen wel op haar kop van de ambulanciers, ze had gewoon thuis moeten blijven en 112 bellen (moet ik dus voortaan ook doen als er nog eens wat gebeurt). Ze neemt mij verder niets kwalijk, vroeg of ik morgen weer op kon komen passen. Ik kon niet, dus neemt ze hem maar mee durfde hem verder niet achter te laten.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:59

Goed gehandeld en fijn dat het niks echt ernstigs is.
Zoiets veroorzaakt veel schrik, ik heb dat een paar jaar geleden geflikt (wel andere oorzaak) maar sindsdien als ik ook maar iets wit zie laat mijn moeder mij niet alleen Haha!

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 22:11

Netjes gedaan hoor , is idd erg schrikken als je dat ziet....
ik weet er alles van , heb een zus met epilepsie.

Toen ik een jaar of 2 was had ik onder het eten een keer zo'n koortsaanval schijnt het , ik had net een hap van een broodje in mijn mond en ben daar NET niet in gestikt tijdens die aanval...geloof dat ze me hebben moeten openbreken bijkans om dat broodstukje eruit te krijgen Haha!

Escha

Berichten: 18779
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 08:38

dat is idd heeeeeel ergug schrikken

Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 10:13

Ooh jij moet geschrokken zijn! Dat is echt vervelend, als je dan oppast, dat een kind net op dat moment ziek wordt..